سوء تغذیه شدید ۴۱ کودک و مادر در گناوه

۳۰ کودک و ۱۱ مادر در گناوه با وجود مشکلات شدید تغذیه ای تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

سوء تغذیه شدید ۴۱ کودک و مادر در گناوه

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: بعد از همه گیری بیماری کرونا در کشور که بسیاری از کسب و کارهای کوچک را تحت شعاع قرار داد و باعث تعطیلی و بیکاری تعداد زیادی از ساکنین شهرستان شد، زندگی افراد ضعیف و زیر خط فقر دچار بحران شد.

‌شهرستان گناوه ۲۵۷ کودک دچار اختلال رشد و نیازمند حمایت تغذیه‌ای دارد که ۴۹ مورد تحت پوشش هیچ نهاد یا مؤسسه حمایتی نیستند محمد باز یاری اظهار داشت: دو گروه آسیب پذیر که معمولاً در همه بحران‌ها بیشترین آسیب را می‌بینند و نیازمند توجه خاصند، زنان باردار و کودکان هستند.

وی تصریح کرد: آسیب وارد شده به این دو گروه آینده جامعه و کشورمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین باید به سلامت و تغذیه سالم این دو گروه توجه ویژه شود.

باز یاری بیان کرد: شهرستان گناوه ۲۵۷ کودک دچار اختلال رشد و نیازمند حمایت تغذیه‌ای دارد که ۲۰۸ کودک تحت پوشش کمیته امداد (۱۳۸ مورد کمیته امداد گناوه و ۷۰ مورد کمیته امداد ریگ) قرار دارند و سبد غذایی دریافت می‌کنند.

سوء تغذیه شدید ۴۱ کودک و مادر در گناوه

۳۰ کودک و ۱۱ مادر تحت پوشش نیستند

وی گفت: از این تعداد ۴۹ مورد تحت پوشش هیچ نهاد یا مؤسسه حمایتی نیستند.

وی تاکید کرد: متأسفانه ۳۰ کودک از این ۴۹ کودک دچار بحران تغذیه‌ای شدید هستند و در صورت دریافت نکردن کمک از نهادهای حمایتی آسیب جدی خواهند دید.

شهرستان گناوه ۶۰ مادر باردار نیازمند کمک‌های حمایتی دارد که ۱۱ مورد نیاز فوری به دریافت کمک تغذیه‌ای دارند رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: شهرستان گناوه ۶۰ مادر باردار نیازمند کمک‌های حمایتی دارد که از این تعداد ۳۹ مورد تحت پوشش برنامه بنیاد علوی هستند و سبد کالا دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۲۱ مورد تحت پوشش هیچ برنامه حمایتی نیستند و ۱۱ مورد نیاز فوری به دریافت کمک تغذیه‌ای دارند.

لزوم حمایت از کسانی که تحت پوشش نیستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: کمیته امداد و بهزیستی و خیرین، دو گروه آسیب پذیر زنان باردار و کودکان، که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند را تحت حمایت قرار دهند.

دانیال اسفندیاری اظهار داشت: با توجه به آمار ارائه شده توسط شبکه بهداشت و درمان و مخاطرات عدم توجه به دو گروه آسیب پذیر زنان باردار و کودکان، کمیته امداد و بهزیستی و خیرین شهرستان گناوه مواردی که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند را تحت حمایت قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه افزود: با توجه به برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان برای گروه زنان باردار و کودکان آمار اعلامی این اداره به عنوان یک مرجع تلقی شده و مورد اعتماد است، لذا برای توزیع عادلانه کمک‌های خیرین به آمار شبکه بهداشت و درمان رجوع شود.

وی از کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه برای تحت پوشش قرار دادن ۳۰ کودک و ۱۱ زن باردار که نیاز فوری به دریافت حمایت‌های تغذیه‌ای داشتند تقدیر کرد و از بهزیستی و سایر مؤسسه‌های خیریه خواست ۲۹ مورد باقیمانده را تحت حمایت خود بگیرند.

حمایت از اقشار آسیب پذیری که تحت پوشش هیچیک از نهادهای حمایتی نیستند باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و علاوه بر نهادهای حمایتی، خیرین نیز دست یاری به آنها برسانند و برای رفع مشکلشان تلاش کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یک مستمری بگیر
    0

    توی تمام استانها خیلی از این موارد پیدا میشود

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا براتون زشت نیست خبر میدین که ۴۱ نفر درگناوه غذا گیرشون نمیاد روی نفت نشستین اون وقت باید مردم گرسنه باشند ای داد ای بی داد بترسید از خدا که فردای قیامتی هست شما اگر گوش کرده باشید در تلقین میت که میگوید سوال منکر ونکیر فل قبر حق از اون ساعت بترسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها