ثبت نام ۲۹۰بنگاه آسیب دیده در هرمزگان برای اخذ تسهیلات دوره کرونا

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از مجموع بنگاههای آسیب دیده متقاضی دریافت تسهیلات کرونا تاکنون ۴۵۸واحد واجد شرایط شناخته شده که ۲۹۰بنگاه برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

ثبت نام ۲۹۰بنگاه آسیب دیده در هرمزگان برای اخذ تسهیلات دوره کرونا

هادی ابراهیمی، افزود: این تسهیلات حمایتی برای رسته‌های شغلی در بنگاه‌هایی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده‌اند و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات حمایتی کرونا، صرفاً به بنگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که کد کارگاهی داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار خود را تعدیل نکرده باشند.

ابراهیمی اظهار داشت: این تسهیلات به ازای هر نیروی شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای بنگاه‌هایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر نفر شاغل بیمه شده ۱۶ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات به صورت دو مرحله‌ای بوده که در مرحله اول ۵۰ درصد تسهیلات متعلق به صاحبان کسب و کار پرداخت و بقیه نیز یک ماه بعد از آن و پس از تأیید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سامانه کارا به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

گفتنی است؛ با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها و مشاغل تحت تأثیر این بحران، با رکود و حتی تعطیلی مواجه شدند که در چنین شرایطی پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها