رئیس ستاد انتخابات سیدابراهیم رئیسی در سال 96 خطاب به اصولگرایان:

با طرح زودهنگام نام کاندیداهای ارزشی و انقلابی او را نسوزانید / ظریف قابلیت کاندیداتوری جناح غیراصولگرا را ندارد

رئیس ستاد انتخابات تهران سیدابراهیم رئیسی در سال 96 گفت: براساس نظرسنجی‌ها عملکرد آقای رئیسی در قوه قضائیه اعتماد مردم به او را تقویت کرده است.

با طرح زودهنگام نام کاندیداهای ارزشی و انقلابی او را نسوزانید / ظریف قابلیت کاندیداتوری جناح غیراصولگرا را ندارد

با آغاز کار رسمی مجلس یازدهم، از فردا تمرکز عرصه سیاسی کشور بر انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم قرار می گیرد. گرچه اصلاح طلبان رویکرد منفعلانه در انتخابات مجلس داشتند اما پیش بینی می شود آنها زمین دادند تا زمان بخرند و با دست پر به میدان 1400 بیایند.

امروز اصولگرایان سرخوش از فتح بهارستان هستند و شیرینی پیروزی شاید آنها را در موقعیتی قرار دهد که رقیب را جدی نگیرند. درباره معادلات انتخابات آینده با سیدمهدی هاشمی رئیس ستاد انتخابات تهران حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در سال 1396 گفتگو کردیم.

مشروح گفتگو با سیدمهدی هاشمی را در ادامه بخوانید.

****

انتخابات ریاست جمهوری آینده چندضلعی خواهد بود؟ آیا رقابت اصلی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان است یا نامزدهای اصولگرا صحنه گردان اصلی هستند؟

شکل گیری انتخابات آینده بستگی به عملکرد مجلس یازدهم دارد. اگر مجلس در یکسال آینده بتواند گام های بلند و اساسی را برای حل مشکلات مردم بردارد طبیعتا اعتماد مردم تقویت خواهد شد و در آینده مردم می توانند به تفکر حاکم بر مجلس در انتخابات ریاست جمهوری رأی دیگری دهند.

به نظر شما اصلاح طلبان مانند انتخابات مجلس منفعلانه عمل می کنند یا در انتخابات ریاست جمهوری حرف های جدی برای گفتن دارند؟

نتیجه انتخابات مجلس نارضایتی مردم از وضع موجود را نشان داد، پس کسانی که می توانند یک تحولی ایجاد کنند و مطالبات مردم را پاسخگو باشند در صحنه حضور پیدا کنند. در واقع به نوعی امتحان داده باشند و صداقت، سلامت و توانمندی شان علاوه بر خصوصیات و ویژگی های عمومی شان اعتماد مردم را جلب کند.

اصلاح طلبان روی حمایت از آقای ظریف در انتخابات 1400 اجماع می کنند؟

غیراصولگرایان در مجلس و دولت نشان داد کارآمدی نداشته و نتوانسته به اعتماد مردم پاسخ دهد. دولت آقای روحانی سرمایه گذاری زیادی در حوزه سیاست خارجی کرد اما نتیجه ضعیفی به دست آورد بنابراین می توان گفت ظریف بسیار ضعیف عمل کرد و قابلیت کاندیداتوری جناح غیراصولگرا را ندارد؛ مگر اینکه آنقدر تفکر جناح غیراصولگرا مستضعف باشد که غیر از اجماع بر ظریف ضعیف نتواند اقدام دیگری را انجام دهد.

اصولگراها بر روی نام قالیباف برای ریاست جمهوری به اجماع می رسند؟

من از دوستداران آقای قالیباف هستم اما الان برای طرح این موضوع خیلی زود است. خواهش می کنم آقای قالیباف و طرفدارانش اگر می خواهند کاندیداهای توانمند و ارزشی در انتخابات ریاست جمهوری تأثیرگذاری داشته باشند از الان نام آنها را نسوزانند. برای اینکه از تجمیع حملات جناح مقابل پیش گیری شود، نباید به طرح زودهنگام نام کاندیداهای ارزشی و انقلابی و توانمند برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

برخی اخبار از کاندیداتوری احتمالی آقای رئیسی در انتخابات 1400 حکایت می کند، آیا به نظر شما آقای رئیسی براساس رأی 16 میلیونی خود در سال 96، قوه قضائیه را رها می کند تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود؟

ما نباید شخصیت سوزی کنیم. آقای رئیسی نشان داد در جامعه ما جایگاه خیلی خوبی دارد و اعتماد مردم نسبت به ایشان بالاست. براساس نظرسنجی‌ها عملکرد آقای رئیسی در قوه قضائیه نیز اعتماد مردم به او را تقویت کرده است اما الان نباید حتی عملکرد و توانمندی ایشان را در بهبود وضعیت قوه قضائیه به حاشیه ببریم و بگذاریم به حساب اینکه احتمالا در دوره آینده ریاست جمهوری آقای رئیسی می خواهد شرکت کند، اگر این کار را بکنیم ظلم به ایشان است چون شاید جناح رقیب بگوید خلوص، صداقت و جامعیت او برای این است که می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. این نه به صلاح آقای رئیسی است و نه به صلاح فضای سیاسی کشور.

منبع: نامه نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ایمان
    0

    چه خبراز تتلو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ازاقای صداتون وکنسرت وهابیها وپول کثیف عربهای متعفن وخوش رقصیش چخبر. هان جواب بده

  • رضا
    0

    مردم مثل مجلس رای نخواهند داد و رییس جمهور هم جلیلی هستن

  • هدایت الله اردستانی سامانی
    0

    ای شون بهتره نقش ابن ملجم را بازی کنن.

  • امیر حیدری
    0

    دیگه کسی رای نمیده .چون مردم فهمیدن که مشکلات کشور ساختاری هست و با رای دادن حل نمیشه..علی برکت الله

  • علیرضا نیکرو
    0

    محسن رضایی می تواند گزینه ی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باشد

  • حسن
    0

    مغز های فسیل شده کی میخواین سرتون رو از توی برف نادانی درآرین و بشنوید این ملت در مورد شما چی فکر میکنه

  • م
    0

    هر کسی که این جمله احمقانه را می‌گوید که در انتخابات شرکت نمی‌کند فقط و فقط یک شهوت پرست خائن پای ماهواره نشین وطن فروش جیره خوار و مزدور اجنبی و غربزده است

    نظرات شما -
    • ا
      0

      عجب نادان ومغز بسته ای داری

  • حسین
    0

    بیخود بحث نکنید، از شورای نگهبان بپرسید چه کسی را رییس جمهور بعدی میکنند. اونها تأیید صلاحیت هارا جوری مهندسی میکنند که فقط طرفداران فرد موردنظرشان پای صندوق بیایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟