خلق نقاشی عظیم به احترام کادر پزشکی

یک نقاشی ۶۰۰۰ متری به احترام قربانیان ویروس «کووید ـ ۱۹» و کادر پزشکی که با حضور در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا جان خود را به خطر می‌اندازند در یکی از پارکینگ‌های شهر نیویورک خلق شد.

خلق نقاشی عظیم به احترام کادر پزشکی

به گزارش خبر فوری به نقل از آرت‌نت نیوز، این نقاشی ۶۰۰۰ متری که توسط «جرج رودریگز گرادا» هنرمند کوبایی ـ آمریکایی خلق شده است چهره یک پزشک که ماسک بر چهره دارد را در منطقه «کویینز» شهر نیویورک به تصویر می‌کشد.

این اثر که «ما نور هستیم» نام دارد با هدفِ در مرکز توجه قرار دادن قربانیان نامرئی این بحران جهانی خلق شده است.

هنرمند این اثر همچنین سعی دارد این حقیقت را در مرکز توجه قرار دهد که بالاترین آمار جان‌باختگان ویروس کرونا به سیاه‌پوستان، لاتین‌ها و طبقه کارگر تعلق دارد؛ چرا که این افراد اغلب شغل‌های ضروری را در اختیار دارند.

این اثر هنری در حقیقت چشمان دکتر «دلفونسو دکو» یکی از پزشکانی که در جریان مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داده است به تصویر می‌کشد.

«رودریگز» بیان کرد: «دکتر «دکو» یک پزشک متخصص اطفال و در آستانه بازنشستگی بود و این حقیقت که از کار کردن در این حرفه دست نکشید و به معالجه مردم ادامه داد و خود را قربانی کرد مرا به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عملی قهرمانانه است.»‌

«رودریگز گرادا» بیشتر برای خلق نقاشی‌هایی با ابعاد بزرگ شناخته می‌شود. از جمله آثار مشهور او به پرتره «باراک اوباما» سال ۲۰۰۸ می‌توان اشاره کرد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها