روایت وال استریت ژورنال از تهدید جدید آمریکا علیه ایران

روزنامه وال استریت ژورنال از تهدید آمریکا برای تحریم نفتکش‌های حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا برای شکستن اتحاد جدید نفتی میان تهران و کاراکاس خبر داد.

روایت وال استریت ژورنال از تهدید جدید آمریکا علیه ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات آمریکایی راهبرد تهدید را برای بازداری تانکرهای نفتکش برای حمل سوخت به ونزوئلا به کار گرفته است.

وال استریت می نویسد: مقامات آمریکایی می گویند که تهدید به تحریم می تواند به جای درگیری مسلحانه روابط تهران با کاراکاس را متوقف کند.

تهدیدات دولت ترامپ برای اعمال تهدید تحریم تانکرهای نفتکش در حالی مطرح می شود که از پنج نفتکش حامل سوخت ایران چهار نفتکش وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده اند و هم اکنون نیر توسط نیروهای مسلح ونزوئلا مورد محافظت قرار گرفته اند.

"دیوسدادو کابلو" رییس مجلس ملی موسس ونزوئلا که پس از نیکولاس مادورو قدرتمندترین مرد این کشور محسوب می‌شود، با ورود نفتکش‌های ایران به سواحل ونزوئلا گفت که مردم تهران و کاراکاس مسیر آزادی را در پیش گرفته‌اند.

کابلو در مصاحبه با تلویزیون ونزوئلا بر دوستی میان کاراکاس و تهران مبتنی بر روابط برادران تاکید کرد و گفت: این روابط محدود به حاکمان و رهبران دو کشور نیست و فراتر از روابط روسای جمهوری است.این روابط توسط رئیس جمهور هوگو چاوز و محمود احمدی نژاد آغاز شد، اما امروز نیز در دوران حسن روحانی و نیکلاس مادورو ما شاهد همان روابط برادرانه هستیم.

رییس مجلس ونزوئلا با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه تهران و کاراکاس گفت: این مردم هستند که سرنوشت و مسیر خود را انتخاب می‌کنند، مردمی بوده‌اند که در مسیر انقلاب قرار گرفتند و متاسفانه با سختی‌هایی مواجه شدند تا این که به مسیر آزادی بازگشتند.

کابلو با اشاره به دولت ترامپ گفت: مردم بدی در ایالات متحده زندگی نمی‌کنند. مورد بد آن است که حاکمان آنجا به فکر منافع شرکت‌ها هستند.

پنج کشتی نفتکش «فورچون» ، «فارست» ، «فاکسون» ، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟