گل‌محمدی: برگزاری لیگ بوکس پس از ۹ سال تعطیلی اتفاق خوبی است

سرپرست سابق تیم‌ ملی بوکس ایران معتقد است برگزاری لیگ پس از ۹ سال اقدام خوبی است.

گل‌محمدی: برگزاری لیگ بوکس پس از ۹ سال تعطیلی اتفاق خوبی است

عیسی گل‌محمدی‌ در مورد برگزاری لیگ برتر بوکس ایران توضیح داد: لیگ بعد از چهار پنج سال برگزاری، ۹ سال تعطیل شده بود و شروع دوباره آن بسیار خوب است. واقعا در این‌ مدت نبود لیگ اثرات منفی خود را روی بوکس ایران و حتی در میادین بین‌المللی روی بوکسورهای ایران گذاشت. از سال ۸۳ این رقابت‌ها شروع شد و پنج دور برگزار شد، تیم‌های خوبی از تهران، گیلان، مازندران، گرگان و لرستان می‌آمدند که تاثیرات مثبتی روی روند بوکس ایران داشتند.

او ادامه داد: از وقتی که لیگ تعطیل شد بوکس ما هم به گونه‌ای تعطیل شد. برای شروع دوباره این مسابقات فدراسیون به من پیشنهاد ریاست سازمان لیگ را داد که بنده قبول نکردم، چرا که حوصله فعالیت در سطح گذشته را ندارم و پیشنهاد من برای این سمت آقای دلشاد است و از او نیز حمایت می‌کنم. به قبایی‌زاده و ثوری گفتم بهتر است دلشاد در این سمت باشد و تقریبا ۷۰-۸۰ درصد هم حکم او را زده‌اند.

سرپرست سابق تیم ملی بوکس ایران، در پاسخ به این سوال که آیا باز هم با تیم پیوند ساپکو در لیگ حاضر می‌شود؟ اظهار کرد: با کسب ۴ عنوان قهرمانی و یک دوره نایب قهرمانی به همراه این تیم، پر افتخارترین مربی لیگ هستم. دوست دارم که این تیم در لیگ باشد و به همراه دوستان قدیمی هم این کار را خواهیم‌ کرد. درهای باشگاه ما به روی همه نفرات قدیمی باز است و امیدواریم تیم بدون حاشیه‌ای جمع کنیم.

او درباره نحوه استفاده تیم‌ها از بازیکنان ملی‌پوش نیز گفت: فدراسیون فعلا همانند گذشته می‌خواهد بازیکنان تیم ملی در بین همه تیم‌ها تقسیم شوند. در آن زمان هم هر باشگاه می‌توانست سه ملی‌پوش جذب کند و از الباقی بوکسورها هم هر تیم می‌تواند بوکسور مد نظرش را جذب کند. الان هر تیم می‌تواند چهار نفر از ملی‌پوشان را جذب کرده و در هر مسابقه از دو ملی‌پوش استفاده کند. شخصا با این موضوع موافق هستم، شاید باشگاه ما بتواند همه ملی‌پوشان را جذب کند، اما بهتر است که همین قانون اجرا شود.

مربی سابق تیم ملی با بیان اینکه سازمان لیگ و فدراسیون باید از تیم‌هایی که می‌خواهند شرکت کنند ضمانت بگیرد، توضیح داد: بهتر است قانونی باشد تا پول بوکسورها پرداخت شود. در گذشته تیم‌های مازندرانی و برخی تیم‌های دیگر که قرارداد می‌بستند، حق و حقوق بوکسورها را نمی‌دادند که فدراسیون باید به این موضوع دقت کند تا فردا اگر بوکسوری بازی کرد، بتواند پولش را بگیرد. این موضوع در گذشته بوده و الان نباید اینگونه باشد. همچنین بهتر است بازی‌ها در دو گروه و به صورت رفت و برگشت باشد، به گونه‌ای که تیم هر استانی در شهر خود میزبان باشد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها