هیچ‌کس صدای رومینا را نشنید؛

روایت تلخ قتل فجیع رومینا در گفت‌وگو با بستگانش / پدر از پشت میله‌های زندان از بی‌آبرویی جسد و قبر «ناموسش» می‌ترسد

برای بهمن، رومینا همسر او بود که با خواست خود می‌خواست در سن چهارده سالگی‌ وارد زندگی زناشویی شود؛ برای پدر و اسفندیار اما رومینا مطلقا یک واژه بود: «ناموس».

روایت تلخ قتل فجیع رومینا در گفت‌وگو با بستگانش / پدر از پشت میله‌های زندان از بی‌آبرویی جسد و قبر «ناموسش» می‌ترسد

ساعت سه بعدازظهر روز یک خرداد، کفش‌ها پشت در خانه تازه از پا کنده شده‌اند و هنوز یک ساعتی نمی‌شود که پدر از دادگاه به خانه بازگشته است، صبح همان روز پدر برای بازگرداندن دختر چهارده ساله به دادگاه رفته بود، با این خیال که دختر فریب خورده و با مردی همسن و سال پدر فرار کرده است، صحبت‌های دختر در دادگاه و ننگ عکسی در گوشی همراهش اما او را با خشم مضاعفی به خانه بازگردانده بود.

از همان لحظه ورود، عربده‌ها و داد و بیدادها بالا می‌گیرد، «بی‌ناموسی» واژه‌ای است که در این میان بارها از میان لب‌های خشمگین پدر بیرون می‌ریزد، لابه و انکار رومینا اما بر خشم پدرش می‌افزاید تا آنجایی که مادر خانواده و برادر رومینا در حمام زندانی می‌شوند، خشم تا منتهای درجه وجود پدر را فرا می‌گیرد، به سوی دختر خطاکار می‌رود تا او را خفه کند، رومینا با چابکی فرار می‌کند و این‌بار پدر داس را از دیوار خانه بر می‌دارد و با ضربه‌ای به پشت سر رومینا، به زندگی دخترش در همان لحظه پایان می‌دهد.

قتل رومینای چهارده ساله بار دیگر داغ دیگر قتل‌های ناموسی را در سال‌های اخیر زنده کرده است. بهمن، همان مردی است که به قول اسفندیار، عموی بزرگ رومینا، ننگ بی‌ناموسی را بر این خانواده زده است. روایت بهمن، روایت دلدادگی و عشق دختربچه‌ای است که از آشوب خانواده به شادی و امنیت مردی دیگر پناه برده است، روایت اسفندیار اما روایت قتلی است که مسبب اصلی آن انتشار عکس‌های بدحجاب رومینا در فضای مجازی است، مسبب اصلی آن مردی است که با اغفال رومینا، حرمت خانواده را شکسته است.

او به من پناه آورد
«از ۹ سالگی عاشقم بود و منو می‌خواست. یازده ساله که شد با هم حرف زدیم و وابسته شدیم.» بهمن ۲۸ ساله بود که در کوچه پس کوچه‌های روستای حویق برای اولین‌بار با رومینای ۹ ساله آشنا شد. بهمن ساکن «حویق» نبود اما خانه‌اش کمتر از یک کیلومتر با حویق فاصله داشت و عصرها که از کارگری خلاص می‌شد، می‌توانست قدم‌زنان خود را به حوالی خانه رومینا برساند. از همان روزهایی که رومینا توانست در دستان کوچکش گوشی همراه بگیرد، رابطه رومینا و بهمن دور از ید خانواده در فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

مادر رومینا از همان روزها از رابطه دختر دوازده ساله‌اش با پسری که فقط یکی، دوسال با همسرش اختلاف داشت، آگاه بود اما این رابطه را از پدر رومینا مخفی و در خلوت با دخترش جدل می‌کرد. مخالفت و اصرار رومینا به رابطه‌اش سرانجام به گوش پدر نیز می‌رسد. بهمن بارها می‌گوید که پدر رومینا دست بزن داشت، نه فقط رومینا، بلکه مادرش نیز از سیلی‌های او نوش جان کرده بودند و بارها رومینا به بهمن شکایت برده بود که پدرش موهایش را می‌کشد و او را می‌زند.

پس از اینکه آوازه رابطه رومینا و بهمن به پدر رسید، یک هفته گوشی تلفن از رومینا گرفته شد، بهمن در این یک هفته مطلقا خبری از رومینا نداشت تا اینکه بالاخره یک روز صبح از گوشی خود پیامی از رومینا دریافت می‌کند: «امروز ظهر بیا سرکوچمون و منو با خودت ببر.» بهمن پاسخ مثبتش را بدون تعلل می‌دهد.

او پیش از این «آدم» به خانه رومینا فرستاده و از پدر خواستگاری دختر را کرده است، اما پدر به بهمن دختر نداده است، بهمن سنی است و خانواده شیعه رومینا چنین پیوندی را صلاح ندانسته‌اند. همین مساله و اصرار رومینا برای فرار از خانه‌ کابوس‌وار پدری بهمن را مصمم می‌کند تا ظهر اردیبهشت ماه رومینا را همراه با کیف کوچکی از وسایل شخصی‌اش به سوی خانه خواهر بزرگش ببرد.

بهمن می‌گوید که شش، هفت روزی را که فرار کردند، رومینا در خانه خواهر بزرگش مانده بود و خودش در خانه یکی دیگر از خواهرانش، تاکید اوست که در این مدت آنها جدا از هم بودند و بهمن تلاش کرده است تا لااقل صیغه‌ محرمیت میان آن دو خوانده شود. به‌رغم تلاش‌های بهمن برای صیغه کردن رومینا، در این مدت پدر رومینا بارها او را تهدید به مرگ و انتقام کرده و گفته است که «تو ناموس ما رو بردی؛ ناموس ما رو لکه‌دار کردی.»

در این میان رومینا و بهمن تصمیم به انجام کاری می‌گیرند که سرنوشت تلخ رومینا را رقم می‌زند. انتشار عکسی دونفره در اینستاگرام گرچه به‌زعم بهمن نشان از این دارد که رومینا با خواست خودش فرار کرده و حالا در کنار او احساس خوشبختی می‌کند، اما انتشار عکس «ناموس» در اینستاگرام برای پدر و عموهای رومینا بسیار دردناک‌تر از فرار آن دو نفر از خانواده می‌شود.

در آخرین روز اقامت رومینا در خانه خواهر بزرگ، بهمن موفق می‌شود تا با حضور برخی اقوام رومینا و والدین و اقوام خود مراسم صیغه‌ای تدارک ببیند، مهمانان حاضر می‌شوند و رومینا نیز در لباس سپیدی کنار بهمن سر سفره عقد می‌نشیند، روحانی به خانه می‌آید تا صیغه را بخواند و در لحظه‌ای که بهمن در دل یک قدم تا وصلت با رومینا فاصله دارد، پلیس‌ها از میان مهمانان نقاب از چهره برمی‌دارند و بهمن را دستگیر می‌کنند.

بهمن یک شب را در بازداشتگاه می‌ماند تا فردا روز در دادگاه حاضر شود، با اینکه خطبه صیغه عقد موقت هرگز میان رومینا و بهمن جاری نشد، اما بهمن رومینا را پس از آن روز همسر خود می‌داند رومینا چطور؟ «ما همدیگه رو دوست داشتیم و رومینا به من می‌گفت که پناه آورده به من. می‌گفت تا حالا تو عمرش اینقدر خوشحال نبوده، اون چند روزی رو که خونه خواهرم بود می‌گفت تا حالا چنین خونواده خوشحالی ندیده، وقتی می‌گفت به من پناه آورده یعنی می‌خواسته زن من بشه.»

بهمن تعریف می‌کند که رومینا در دادگاه با صدای بلند گریه و زاری کرده و بارها از مقام قضایی خواسته است تا او را پیش پدرش باز نگرداند، رومینا بارها در کنار پدرش فریاد کشیده است که اگر پایش به خانه برسد، پدر او را می‌کشد. مراجع قضایی حاضر در آن جلسه هرگز فکر نمی‌کردند که لابه‌های دختر ۱۴ ساله همان روز رنگ واقعیت به خود بگیرد

دادگاه
اقامت یک‌شبه بهمن در بازداشتگاه به درازا نکشید، صبح روز بعد، در مسیر بازداشتگاه تا دادگاه، بهمن لحظه‌ای از ناسزاهای پدر و عموهای رومینا در امان نماند. همانجا از زبان پدر رومینا شنید که نه فقط او، بلکه پدر و مادر و خواهرهایش را به قتل می‌رساند. رومینا و بهمن در دادگاه حاضر می‌شوند، رومینا با گریه و بهمن با سکوت. هر دو یک صدا می‌گویند که دزدی در کار نبوده و رومینا با خواست خود فرار کرده است اما تفاوت نظر رومینا و بهمن در برداشت معنا از یک کلمه خلاصه می‌شود، رومینا دلزده و ترسان از خشم پدر به مردی همسن و سال پدر خود «پناه» برده است و بهمن این «پناه آوردن» را به دلدادگی تعبیر کرده است.

بهمن تعریف می‌کند که رومینا در دادگاه با صدای بلند گریه و زاری کرده و بارها از مقام قضایی خواسته است تا او را پیش پدرش باز نگرداند، رومینا بارها در کنار پدرش فریاد کشیده است که اگر پایش به خانه برسد، پدر او را می‌کشد. مراجع قضایی حاضر در آن جلسه هرگز فکر نمی‌کردند که لابه‌های دختر ۱۴ ساله همان روز رنگ واقعیت به خود بگیرد.

با اینکه توضیحات رومینا با شفافیت تمام نشان می‌دهد که او از آشوب خانه فراری شده است و از مواجهه دوباره با پدر تندخویش واهمه دارد، اما همان روز دادگاه بهمن را تبرئه کرد و دست لرزان رومینا را در دستان پدر گذاشت تا ساعت سه بعدازظهر همان روز، آن دست‌های زمخت به زندگی دختر پایان دهند.

دو، سه ساعت پس از قتل رومینا، دوستان بهمن او را مطلع کردند. او به سوی خانه رومینا دوید اما هم‌محله‌ای‌هایش به او هشدار دادند که پدر رومینا قصد خون او را هم دارد و بهمن، یگانه مقصر این قتل ناموسی است، این بهمن است که دامن دختر خانواده را لکه‌دار کرده است، این بهمن است که دختر خانواده را فریب داده است و این بهمن است که مقدمات دخترکشی را فراهم کرده است. در این چند روزی که از قتل رومینا گذشته، بهمن بارها تلاش کرده تا شبانه به مزار رومینا برود اما پدر چند مرد را بر قبر دخترش گمارده است تا مانع حضور بهمن بر مزار او شوند، پدر از پشت میله‌های زندان نیز از بی‌آبرویی جسد و قبر «ناموسش» واهمه دارد.

شرم از بی‌ناموسی
«بچه بود دیگه، سیزده سالش بود، تازه رفته بود توی چهارده سالگی، چی می‌فهمید مگه؟» اسفندیار عموی بزرگ رومیناست، حالا که پدر پشت میله‌های زندان روزها را شب می‌کند، اسفندیار راوی آن سوی ماجرایی است که چندان با روایت بهمن همخوانی ندارد، جز در ارسال و انتشار همان عکسی که هنوز هم برای عموی رومینا به مثابه «بی‌آبرو کردن ناموس» است.

بعد از آن روز شوم، اسفندیار می‌گوید که بارها زنگ و پیام تهدید از بهمن دریافت کرده است، بهمن حالا مدعی است که رومینا زن اوست و باید قبر او را به روستای خود منتقل کند. اسفندیار بارها به جان پسرش قسم می‌خورد که در آن پنج، شش روز فرار، کسی برای خواستگاری نیامد، حتی او برای سامان ‌دادن به اوضاع به پدر بهمن مراجعه کرد، اما پدر بهمن دست رد به سینه او زد و گفت: «ما دختری رو که فرار کرده نمی‌خوایم، ببرید چنین دختری رو بفروشید.»

یادآوری این صحبت‌ها، یادآوری انتشار عکسی از «ناموس» خانواده با «لباس نامناسب» هنوز هم برای عموی رومینا دردناک است، دردناک‌تر از جای خالی برادرزاده.

گرچه بهمن بارها می‌گوید که رومینا به میل و خواسته خود به او پناه برده بود، اما عموی رومینا معتقد است که بهمن در خلوت کوچه چاقو زیر گلوی او گذاشته و او را تهدید کرده بود که باید با او فرار کند، کاری که پیش از آن نیز با چند دختر دیگر انجام داده و حالا پرونده‌ای قطور در دادگاه به اسم بهمن خورده است.

اما اسفندیار ناراحتی اصلی برادرش را در همان عکس‌ها می‌داند، می‌گوید بعد از اینکه بهمن عکس‌های رومینا و خودش را برای او فرستاد و گفت «این زن منه» چند ساعتی گوشی همراهش را خاموش کرده بود، خانه را دورتا دور قدم می‌زد و احساس شرم می‌کرد: «آنقدر ناراحت بود که بدون صیغه بدون عقد ناموسش پیش یه مرد دیگست، عکس و اس‌ام‌اس میومد براش، نمی‌تونست سرشو از خجالت پیش در و همسایه بلند کنه.»

روز قتل، اسفندیار به ییلاق رفته بود، ساعت پنج که به روستا برمی‌گردد خبر می‌رسد که تمام پاسگاه محل جمع ‌شده‌اند در خانه برادرش. به دو به سوی خانه می‌رود و برادر گریانش را می‌بیند که روی پله‌های حیاط نشسته است و گریه می‌کند و می‌گوید: «ناموسم رفت.»

حالا مادر رومینا که چهل سال هم ندارد گریان است و بی‌تاب، اسفندیار می‌گوید که مادر رومینا از آن روز نتوانسته از شرم دروهمسایه از خانه بیرون برود و از ننگ این اتفاق دوام نخواهد آورد. کدام اتفاق؟ قتل دخترش به دست پدر یا بی‌ناموسی؟ «بی‌ناموسی، شما جای ما بودید چی کار می‌کردید؟ همش سر نامردی اون مرد شد که ناموس ما رو فریب داد و با خودش برد. من حالا دیگه شرمم می‌شه تو کوچه راه برم. ما هممون داغدار و شرمنده‌ایم. از این شرم و خجالت می‌رم توی جنگل گریه می‌کنم. کمر ما شکسته خانم.»

دخترکشی
تلاقی روایت‌های بهمن و اسفندیار در یک نقطه به هم گره می‌خورد، ندیدن رومینا. برای بهمن، رومینا همسر او بود که با خواست خود می‌خواست در سن چهارده سالگی‌ وارد زندگی زناشویی شود؛ برای پدر و اسفندیار اما رومینا مطلقا یک واژه بود: «ناموس». واژه‌ای که با این ننگ، پیش از مرگ نیز از دست رفته بود.

پرسش‌های مکرر از هر دو سوی ماجرا نشان می‌دهد که هیچ‌ کدام از این و طرف مذکر، هرگز به ریشه‌های ناآرامی و بی‌تابی رومینا در منزل پدری توجه نکردند، بهمن هرگز از خود نمی‌پرسد که یک دختر چهارده ساله چگونه می‌تواند با خواست خود به عقد یک مرد سی ساله در بیاید و اسفندیار هرگز از خود نمی‌پرسد که بر برادرزاده‌اش در خانه چه گذشت که چنین بی‌تابانه در پی خانه مردی دیگر دوید، ناله‌های رومینا حتی به گوش دادگاه نیز نرسید و دادگاه نیز چندان لابه‌های او را جدی نگرفت و بی‌معطلی دست دختر را در دستان پدر گذاشت.

شاید اگر دادگاه پیش از بازگرداندن رومینا به پدرش، تنها یک جلسه مشاوره برگزار می‌کرد، یا اجازه می‌داد که زمان بار خشم و کینه پدر را فرو بخواباند، شاید رومینا حالا نفس می‌کشید، گرچه به عنوان «یک ناموس خطاکار» اما هنوز از زندگی بهره داشت و شاید آینده روی دیگری جز «ناموس یک مرد بودن» برای او متصور می‌شد.

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 133
  • و.س.
    0

    حتی زن شوهرداری که به اتهام زنا دستگیر میشود هم دست کم به او فرصت دفاع از خود و اثبات بی گناهی داده میشود.البته همچنان بیش از هر چیزی از باور نکردن پلیس و دادگاه در شگفتم!!! یعنی انها واقعا متوجه نبودند پدر خشمگین یعنی چه؟! بار اول هم که در کشور ما نبوده...

    نظرات شما -
    • بهلول در گوهر شاد
      0

      گاگول جان نوشته طرف تا حالا سه تا دختر همینطوری فریب داده بوده. لابد می خواسته با چهارمی ازدواج کنه و خوشبختش کنه. چرا مخاطبان خبر فوری مثل مدیرش لا غیرتند.

    • کاربر ناشناس
      0

      بهمن‌بیناموس‌دختر‌نه‌ساله‌چه‌میدونه‌عاشقی‌چ

    • به
      0

      بهلول دیوانه

  • مسعود مسعودی
    0

    باسلام قتل رومینا ریشه درچند مسئله دارد 1-دستگاه قضایی مسئول مستقیم این قتل است و باید جواب گو باشد چرا که وقتی دختر به سن 9 سال قمری می رسید اختیار اینکه چه مکانی را برای زندگی انتخاب نماید با خود اوست .اما هیچ وقت قوه قضاییه مسئولیت این قتل را برعهده نمی گیرد.

    نظرات شما -
    • 1
      0

      خیلی نادانی

    • حسن
      0

      پلیس و دستگاه قضایی ضد مردم و ضدبشر اشکال نداره هیچ کی زورش به این دیوانه ها نمیرسه رسانه هم دارند ماس مالی می کننند و خود را مقدس جلوه میدهن در حالیکه روی دست شمر و فرعون را اوردنند

    • فهيمه
      0

      چرت گفتي

    • بهلول
      0

      صاحب این تفکر احتمالا میوه ازدواج به شیوه بهمن و فریب دختر 9ساله است،چرا که نخواسته وجدان را قاضی کند و اشاره ای به قانون منع ازدواج دختران زیر15سال بکند. قانونی که تاکنون چندین نفر به خاطرش محاکمه شده اند.اما دشمن مردم و دشمن دین و دشمن ناموس کارش نوشتن همین نظره.واقعا که!!!!!!

  • حسین و
    0

    قاضی اشتباه کرد و همچنین پلیس

    نظرات شما -
    • الوم
      0

      تحیلیل موضوع از نظر حقوقی وفقهی بنا به قوانین موضوعه ایران ومتشرعه اسلام که این مورد قبول شورای نگهبان و علمای اسلام شده است و قوانین دول متخاصم نیست. طبق قوانین ایران وقواعد فقهی وقتی دختر به سن 9 سال قمری میرسد تحت حضانت کسی نیست و اختیار اینکه کجا باشد با خود اوست دستگیری او توسط پلیس و محاکمه او توسط قاضی و تحویل او به پدر غیر قانونی بوده است و مخالف قوانین و شرع بوده است ازدواج دختر بالای 13سیزده سال جرم نیست و سنت رسول الله است که دختر کم سن و سال حتی با پیرمرد ازدواج کند چرا که پیامبر رحمت الله علیه و رضی عنه خود در حالی که بالای 50 سال سن داشت با دختر کم سن و سال ازدواج نمود در ادامه قوه قضاییه باید پاسخ بدهد که چرا عدم صلاحیت علمی قاضی باعث شده است که قلب میلیونها انسان یا شاید ملیاردها انسان به درد اید و از این دست موارد در قوه قضاییه کم نیست رسیدگی های کیلویی کشکی چپری که با ماست مالی کردن پوشانده می شود ای خدا به فریاد رس

  • رضا
    0

    بخش اعظم مشکلات ما عدم صلاحیت علمی مسئولین است واگر کسی از ان حرف بزند توهین کرده و بی ادب است در صورتی که باید واقعیت را بپذیریم 90 درصد قضات صلاحیت علمی حداقلی راندارند و ده درصد بقیه هم مشکل دارند

  • م م
    0

    ایا کسی جرات دارد بگوید قاضی باید محاکمه شود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چرا نه. کوتاهی. قاضی. در. امر. حقوق باعث. مرگ. دختر شده است

  • رضا خوزستان
    0

    واقعا دردناکه دختری با هزار آرزو در ابتدای راه به این وضع فجیع و دردآور به قتل برسد. مجموعه از عوامل باعث این اتفاق تلخ شده. محیط نا آرام خانه دختر. اختلاف مذهبی دو خانواده محیط و جامعه روستایی که تابو هایی دارد که شکستن آنها غیر قابل تصور است و در قبال چنین مسائلی بسیار خشن برخورد میکند و یک نکته خیلی خیلی مهم نقش حاکمیت به عنوان حامی خانواده و کمک به آسیب دیدگان اجتماعی مثل این مورد که فکر میکنم قصور داشته اند. حداقل قاضی یا بازپرس یا هر کس که مسئول پرونده بوده و از شرایط محیط روستا و روابط آنها آگاه بودند و احتمال اینکه دختر معصوم ممکن است به خاطر غضب پدر و عمو هایش صدمه ببیند باید با دقت و مسئولیت پذیری بیشتری کار می‌کرده و نه اینکه دختر 13 ساله را به محیطی بازگرداند که هر لحظه امکان صدمه به دختر می‌رود. به نظرم این پرونده باید به دقت بررسی و حتما قصور مقام قضایی یا حاکمیتی را در نظر گرفت.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درهرصورت پدر. دختر قاتل است پر دختر قاتل است. اما دادگاه. نباید اجازه حرمت شکنی. بان. پسر. بی شعور را بدهد با. مجازات. سنگینی. برای پر درنظر گرفته. شود زیا. برناریز. یک. قتل. همان. پسره. است که ده سال آنی ازدختر بزگتر است

  • رضا شیری
    0

    خدایا جگر گوشه آدم حتی اگه فاحشه هم باشه حق نفس کشیدن داره اخه مگه میشه پدر خودشو مالک فرزند بدونه پس خدا چی میشه مگه میشه جگر گوشه رو به خاطر غریزه کشت؟پدر جان تو اگه محبت کرده بودی که فرار نمیکرد تاوان خطای تو رو او ن بچه داد .آدم شرمنده میشه از این خون آریایی که سنگشو به سینه میزنیم

  • .
    0

    متاسفم برا دادگاه و پلیس و بهزیستی و سایر سازمانهای ریز و درشت که از سفره این ملت می خورند.البته تا زمانی که سرنوشت این ملت بایستی از لابلالی کتابهای عربی 1000 سال پیش جستجو شود وضع در اینده از این هم بدتر خواهد شد. چون این قواعد کهنه و پوسیده که متعلق به جوامع بدوی و بیابانگرد ان دوران بوده هرروز با شدت بیشتری در کشور ما داره اجرا می شود.

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      سلام دقیقا موضوعی ک این حادثه تلخ و تاسف برانگیز رو ناراحت کننده تر می‌کنه عقده گشایی و رفتار کفتارانیست ک ب ببهانه یک رفتار غیر انسانی و تحت تاثیر هیجانات رو، ب توهین دین و مذهب بیش از یک میلیارد انسان سوق میدهد شما و امثال شما ماهیتتون دقیقا کفتاریسمه ک بمحض دیدن یک جسد و مردار سراز لونه هاتون در میارید و ب پاره کردن جسد مردار می‌پردازید. موضوعی ک این حادثه تلخ رو رقم زد علل زیادی داره ک باعث میشه انسانهای عاقل و دارای وجدان رو درباره اون از قضاوت باز بذاره لطفا از این حادثه عبرت بگیرید و برای ارامش روح رومینا دعا کنید و طلب بخشش برای همه مقصرین حادثه بخواهید

  • ناشناس
    0

    اللن ینی بهمن بی گناهه؟ تو اگه مرد بودی دختر مردمو فراری نمیدادی

  • خلیل
    0

    واقعا برای این قاضی جای تاسف است مسئولین دادگستری چنین افرادی نباید اجازه قضاوت داشته باشند

    نظرات شما -
    • مرد ۳۶ ساله
      0

      برید ببینید تو بعضی دادگاهها چه خبره؟! بعضی از قاضی ها فقط درسش رو خوندند و از ظرافت های قضاوت اطلاع چندانی ندارند. آقای رئیسی باید یه فکری برای دانش قاضی های دادگاه‌هاش بکنه‌ و گرنه اوضواع وخیم خیلی از پرونده ها وخیم تر و بدتر خواهد شد. خدا حفظ کنه اون قاضی هایی رو ‌که حکم های خدمات اجتماعی بجای زندان و... میدن. مثلاً اگه قاضی پدر و دختر رو مکلف به حضور در جلسات مشاوره بحران خانوادگی می‌کرد قطعاً الان شاهد این وضعیت تاسف بار و باورنکردنی نبودیم....

  • زرین دشت
    0

    کار پدر درست بوده است دختر بی عابرو باید کشته شود

    نظرات شما -
    • حبه انگور
      0

      تو حرف نزنی نمیگن لال بود

    • shaghayegh
      0

      چه خوب میشد یکم دیدمون نسبت به جهان وسیع تر میشد

    • محسنی
      0

      آقا یا خانم محترم این دختر از خونه فرار کرده شما خودت باشی به خاطر این که بچه ات از خونه فرار کرده باشه میکشیش؟واقعا کمی تفکر قبل از گفتن هر جمله ای لازم است کمی تفکر کنید خواهشمندم.

    • ایران
      0

      لعنت به تو و امثال تو

    • Amirhosein
      0

      اما نظر من اینه روانی هایی مثل شما باید وجودتون از جامعه پاک بشه

    • نگین
      0

      آدم سنگ دل و بی فکری مثل تو باید کشته بشه تا کم کم ایشالا از دست آدمای بیشعوری مثل تو خلاص شه این جامعه

    • سارا
      0

      اتفاقا موجوداتی مثل تو باید از بین بردن.. با دختر خودتم همین کارو میکنی.؟؟؟؟

    • خ
      0

      تو اول آبرو رو درست بنویس بعد حکم به مرگ بقیه بده

    • محمد
      0

      تو را هم به جرم بی عقلی باید کشت

    • اوی
      0

      ای کاش حیوانی مثل تو و امثال تو از خاک ایران پاک بشن

  • لزگی اذری
    0

    وقتی مرد ۳۵ ساله که همسن پدر این دختره دختربچه ۱۳ ساله را اغفال کرده و فراری داده و بعد از ۶ روز با هم رابطه داشتن، سر آخر گفته من با او ازدواج نمیکنم. اگر ما هم جای چنین پدری در محیط کوچک روستایی با باورهای متعصبانه بودیم چه می کردیم. آیا کسی از پدر برای دختر دلسوز تر هست،اگه مردی همسن خودت دخترت رو اغفال کنه وشش روز با هم رابطه داشته باشن وعکس شخصی رو در فضای مجازی پخش کنه بعد تازه بری در خونه همین مرد پست وبگی بیا خواستگاری ودست رد به سینت بزنن وتحقیرت کنن چه حالی بهت دست میده،شاید اگه پدر خودش رو به خاطر این کار میکشت اب از اب تکون نمیخورد

    نظرات شما -
    • اصغر
      0

      من نمیگم کار دختر درست بوده ولی آقاجون قتله قتل !!! میدونی چرا خداوند برای پدر قصاص نذاشته ؟ چون میخواسته به بزرگترین عذاب دچارش کنه چون اگه قصاص میشد راحت میشد... این پدر قطعا دیوانه و روانپریش تر از این که هست خواهد شد ، در ثانی قطعا پدر خوبی نبوده که بچه به دیگری پناه برده...

    • مم
      0

      از چیزی خبر نداری الکی قضاوت نکن .هر چیزی هم بوده دلیل موجهی برای کارش نیست.انقد چرت و پرت نگین

    • مهدی
      0

      من اگر جای آن پدر بودم پسر را میکشتم نه دختر خودم را ،بهرحال روایتها باهم فرق دارد یکی میگوید پسر 35ساله یکی میگوید 28ساله ،یکی از ازدواج حرف میزند یکی از سو استفاده،ایکاش محیط زندگیمان آنقدر صفا ومحبت داشته باشد که هیچ دختری در دام نیفتد

    • حسن
      0

      سنت رسول الله است که مرد 35 بجا اورد

    • سارا
      0

      خودشو میکشت .به اسم ناموس هر غلطی بخوان میکنن

    • لزگی اذری
      0

      خب گیریم این مردک ملعون 28 سالش بوده 15سال اختلاف مگه کمه مرتیکه معلوم نیست هر کثافت کاری بوده کرده که باعث فشار شدید عصبی به پدر این مرحومه شده وعنان ا زکف داده ومرتکب این قتل هولناک شده فقط وفقط این فرد پست مقصر اصلی این ماجراست که از احساسات این طفل معصوم سو استفاده کرده ورو در روی پدر ومادرش قرارش داده که کار به اینجا کشیده

  • حر
    0

    باید اون دزد ناموس رو گردن زد . تو جامعه امثال ا ن پر شده ومحاکم قضایی بجای محاکمه دزد نوامیس و اجرای حد وتعزیر ، در مقام دفاع از مشتکی عنه برمیان . ببینید یه مرد اگه بخواد رابطه نامشروع همسرش رو با مرد دیگری ثابت کنه باید از هفت خان رستم بگذره و تازه اگه قاضی بهش تهمت افترا و بهتان رو نزنه و محکوم به ۷۵ ضربه شلاق نشه . کسی که در دفاع از ناموسش بمیره تو اسلام شهید محسوب میشه اما در محاکم امروزی رابطه نامشزوع زن شوهر دار با همکارانش شده عادی و تحت شرایطی وبا ۴ تا شاهد و... قابل پیگیریه شرم بر این قوانین خانمانسوز

  • کاربر ناشناس
    0

    خوب الان متوجه می شیم که کودک همسری در اینجا نه تنها بد نبود بلکه برای این دختر لازم بود این دختر بیچاره اگر هم قصد ازدواج داشت ایا قانونا مجاز به ازدواج در این سن بود ؟ قانون مبارزه با کودک همسری شاید دلیلی بر پایان این دختر است

    نظرات شما -
    • فهيمه
      0

      امثال تو و بهمن و پدر رومينا رو بايد از صحنه روزگار محو كرد دنبال آب گل آلود براي افكار شيطاني خودتون

    • هی
      0

      همین امثال شماهاییدکه جامعه روبه گندکشیدیدشماهم یکی مثل بهمن،که باسن30،40سال دنبال دختران نوجوان میگردیدواسمش رومیزاریدعشق وعاشقی

  • ناشناس
    0

    این دختر قربانی هوسرانی ک پسر ۳۰ ساله شد ... وگرنه دختر ۹ ساله کجا عشق و عاشقی کجا ..... اون پسر جلوتر از پدر باید اعدام بشه

  • غ
    0

    گرگ هایی مانندبهمن درجامعه کم نیستندتاازاختلافات موجوددرخانواده وازنادانی دختران وپسران کم سن وسال استفاده کنن ودنبال هوسرانی های خودشان باشن این پرونده یک مقصراصلی داره اون هم بهمنه که ازاختلافات موجوددرخانواده آن دختراستفاده کرده ودختری که هنوزبه بلوغ فکری نرسیده روفراری داده، اگه یک پسری هم سن وسال خوددختراینکارومیکردمیشدکم تربهش خورده گرفت امایک مردسی ساله رونمیشه گفت نادانه ونمیفهمه،متاسفانه کسانی مانندبهمن به یکی دوتادختریاپسراکتفانمی کنن معلوم نیست خانواده بعدی کیه تابهمن وامسال بهمن بازازاختلافات موجوددرخانواده هااستفاده کنه وباازدنبال سواستفاده باشه

    نظرات شما -
    • فهيمه
      0

      امثال بهمن اصلا براشون مهم نيست طرف دختربچه ٩ساله است يا يه زن كه مشكلات خانوادگي داره هرجا بوي سوء استفاده به مشامشون برسه تور پهن ميكنن تو متن هم نوشته قبلا هم كار بهمن سابقه داشته و پرونده داره

  • ارش
    0

    حتما وقطعا مشکلاتی درخانواده بوده که دختر فرارکرده ولی نمیشه از ادم بی وجودی مثل بهمن هم به سادگی گذشت

  • رضا
    0

    هر آدمی چه مرد چه زن حق انتخاب داره، کلمه ناموس وقتی خودشون انتخاب کردن معنی نداره فقط بهونه برای وحشیگری میشه و جنایت

  • بهمن پزتوی
    0

    شما هم که طرف پدر بیشرفشو بگیرین

  • وحیدجمشیدی
    0

    تابهمن ها هستنداش همین اش کاسه همین کاسه.مردک توکه35سالته اختیارزن گرفتنت دست پدرت غلط کردی بااحساسات یک کودک بازی کردی.صلاحیت اجتماعی،فکری وعقلی نداشتی که تاالان مجردموندی.اصلااین بهمن انگارازنظرذهنی مشکل هم داشته

  • بهروز
    0

    دوباره عدم تفهیم دادگاههای ما فاجعه‌ای وحشتناک رقم زد ..در این قضیه فقط و فقط سهل‌انگاری دادگاه و مسئولین مصوب این واقعه شده وگرنه عشق و عاشقی و تفاوت سن و سال همیشه و همه جا بوده ..اما درک از این قضیه و مشاوره توسط قوه‌ قضاییه اصلی‌ترین کمبود این ماجرا بوده..حالا اگه خبرنگاری جرات داشت از قوه‌ی قضائیه بازخواست کنه ببینه چرا سهل انگاری کردند؟

  • عجب
    0

    اونایی که میگن عشق وعاشقی بوده اندازه بزهم نمیفهمن این دخترسنش کم بوده وبه بلوغ عقلی وفکری نرسیده دختروپسراتواین سن روزی صدبارعاشق میشن فرداش فارغ،یکی ازعلت های اصلی این اتفاق مشکلات عاطفی درداخل خانواده بوده دختره بیشترازاین که عاشق بوده باشه قصدش فرارازاین خانه بوده وامابهمن که امروز امثال ایشون درجامعه زیادشده ومنتظرفرصت هستن تاازمشکلات خانواده هااستفاده کنن ودنبال سواستفاده ازناموس مردم هستن،شرایط یک پدرروفقط یک پدردرک میکنه که حتی ناموس دخترازهمسرهم مهمترهست اون پدرتوی اون شش روزکه دخترکم سن وسالش بااون لات بی سروپابوده روچطوری گذرونده فقط خدامیدونه چه فشارروحی روانی روتجربه کرده

  • M.b
    0

    کاش یه پدری هم بالای سر همه مردا و پسرای هرزه ای باشه که تا میرن سمت هرزگی و... بکشنشون تا اینقدر خیانت و ناموس دزدی اتفاق نیفته.

  • علی شایان منش
    0

    حیف اون پیشوند کربلایی که روی اسم امثال تو گذاشته شده.. کاش حداقل یه خورده بخشش رو از امام حسین هم یاد میگرفتین که کسی رو که راه رو روی خودش و‌خونوادش بست و نتیجه کارش باعث اون همه مصیبت برای اهل بیت و نوامیس امام حسین شد رو بخشید ولی تویی که فقط از امام حسین یه تاسوعا و عاشورا و یه پیشوند کربلایی روی اسمت رو یادگرفتی واقعا خر کی هستی که نخوای یه بچه ۱۴ ساله که هنوز خوب و بدش رو توی احمق بهش درست یاد ندادی رو نبخشی و مثل یزید و امثال یزید سر از تنش جدا کنی...شما بنده حرف مردمی نه بنده خدا

  • ناشناس
    0

    حالا چیه تو گزارش هی ناموس ناموس میکنید؟ مثلا میخواین القا کنین که ارزش قائل شدن واسه ناموس بده تف تو روتون هر مشکلی پیش بیاد شما اول تبر دست میگیرید و ریشه رو میزنید

    نظرات شما -
    • فهيمه
      0

      متاسفانه خبر فوري از هر راهي دنبال بازديد كننده اس،شب بياي يه جور ديگه گزارش گذاشته

  • علی هستم
    0

    این قضیه رو خوندم،خیلی قشنگ نوشتید دمتون گرم هرچی که شده و هرچی که بشه،هیچکس حق ریختن خون و کشتن اون دختر رو نداره اگر اینجوریه که اون دختر به اسم آبرو کشته شده باشه و اون پسر هم به دنبال اون کشته بشه چون آبروی دختر رو برده پس‌ پدر این دختر هم باید اعدام بشه چون جان یک آدم رو گرفته،حالا هرکسی که میخواد باشه،پدر باشه یا غریبه اون مرتکب یک قتل شده پس باید اعدام بشه تا دیگه هیچکس نه فکر اغفال کردن دختر مردم و بکنه نه دختری توی سن پایین عاشق بشه و دل بده و نه هیچ پدر یا مادری به خودش حق نده که بچه ی خودش و بکشه هرسه بمیرن تا همه چیز صاف بشه شما دوستان انگار همین و میخواید هرسه تا بمیرن راحت کلا صورت مسئله حل میشه،تمام

  • انصاف
    0

    آدام جانسون بازیکن فوتبال انگلیسی به ردوبدل کردن پیام جنسی به یک دخترزیر18سال چندین سال زندانی میشه،انگلیس!اون وقت دراین جایک مرد30ساله یک دختر13ساله روفراری میده وعکسش روباافتخاردرفضای مجازی قرارمیده دستگیرمیشه وپسره به راحتی آزادمیشه وعده ای ازمردم هم بارگ بادکرده ازاین کاردفاع میکنن واسم این کارهارومیزارن عشق وعاشقی که کرک وپرلیلی ومجنون هم توقبرریخته به راستی غرب ،غرب نیست چون ماهاازاونهاغربی تریم!!!

  • امیر
    0

    بنظر من حق با مردس اما دلیل نمیشه که دخترشو بکشه وقتی شما داخل یه محله ای هستین که همه تعصب دارند رو ناموس بعد دخترت همچین کاری کنه ادم حاضره بمیره تا این صحنرو نبینه شاید این اتفاق تو تهران بود اتفاقی نمیوفتاد چون قبح اینکارا تو تهران دیگ از بین رفته و هرکی هرکاری دلش میخواد میکنه ولی شهرستانا هنوز رو ناموسشون تعصب دارن ولی خودمونم اگ یکم غیرت داشتیم میفهمیدیم اینکه دخترمون تو بغل یه مرد۳۵ ساله چه حالی بهمون میده از سوی دیگر اگه کانون خانواده گرم بود و حتی اگ مشکلی تو خانواده بود میرفتند مشاوره و این فرهنگ بد که مردا دارند (دست به زن)از بین میرفت الان مبینا زنده بود و کنار خانوادش بود

  • ع م
    0

    نتیجه تصویب قانون های کارشناسی نشده و بکار گماشتن قاضی های بدون علم. تو اون وضعیت قاضی نباید اجازه میداد دختر پیش پدرش برمیگشت و باید جلسات کارشناسی با طرفین برگزار میکرد. آقای قاضی، همه چیز که به محکوم کردن و حکم دادن ختم نمیشه!! آخه این دختر بیگناه چرا باید کارش به اینجا میرسید؟

  • مهدی
    0

    من متاسفم ،برای پدر رومینا ،برای بهمن ،وبیشتر برای خود رومینا ،واقعیت این است که ما بخاطر شرایط مملکت وباورهای غلط دست به کارهایی اشتباه می‌زنیم آیا بهتر نبود بجای قضاوت کردن دختر یا پدرش که حتما کارش غلط بوده فکر میکردیم چرا درمملکتمان چنین اتفاقاتی میفتد من خودم دختر دارم اگه فضای خانه آنقدر گرم بامحبت باشد فکر نمیکنم دیگر این چنین اتفاقاتی رخ دهد رومینا و امسال رومیناها حاصل دید غلط به زندگیس نه اینکه دخترها از فردا همه کار بکنند ،بهتراست ما برای فرزندانمان همه کار بکنیم تا در دام نیفتند

  • خودمم
    0

    خوشا ب غیرت پدر من اگه بودم اول پسره رو قطعه قطعه میکردم طوری ک سلاخی کردنش 6 روز طول بکشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوبه توی احمق خدا یا قاضی نشدی همین حرفارو میزنین ک اسم اسلام همه جا وحشی وادم کش در رفته

  • .
    0

    بهمن باید اعدام بشه.شاید درس عبرت باشه برای دیگران در غیر اینصورت یه عده ادم مریض گستاخ تر میشوند

  • امیررضا علی حسینی
    0

    مقصر اون کسی که دختر با این سن کم رو اغفال کرده یعنی از احساسات پاک این دختر بچه سو استفاده کرده میتونستن داداگاه مراجعه کنن وزیر نظر قانون شرایط ازدواج رو فراهم کنن

  • فرهاد
    0

    در رخ دادن این ماجرا ما مردم هم مقصریم.

  • رضا
    0

    آخه‌ به شما‌ چه ربطی‌ داره دختر خودشه‌ به خودش‌ مربوطه‌

  • علی
    0

    عمق فاجعه را زمانی میتوان فهمید که پدر بجای استفاده از کلمه دخترم مرتبا از واژه ناموس ناموس ناموس استفاده میکرد. و البته همینطور برای عمو

  • حسین
    0

    افرادی مقصرند که با توجیه ترویج خشونت از اکران فیلم خانه پدری سال‌ها جلوگیری کردند ندیدن مشکل خیلی بدتر از حل نکردن مشکله

    نظرات شما -
    • فهيمه
      0

      همون فيلم باعث شد كه اين ماجراي تلخ واقعي بشه

    • محمد
      0

      فهمیه حالت خوب نیست

  • زینب
    0

    سلام من خیلی ناراحت شدم ازین اتفاق و جستجو کردم تا بتونم تشخیص درست بدم ریشه این مشکلات کجاست چیزی که متوجه شدم۱- فضای خونه برای دختر آرامش نداشته ۲- پسری با سن ۲۹-۳۰ باید میدید دختر کم سن و سال و مشکلات خانوادگی دارد و این کشش عشق و عاشقی نیست و اگر واقعا او را دوست داشت بهتر بود او را به درس و آینده امیدوار میکرد باید به جای قهرمان ساختن از خودش در ذهن دختر او را به آینده و تلاش برای نجات خود نوید میداد که خب مسلم است آب پسر هم دیدگاه های روستایی داشته ۳- چیزی که مشخص بود رومینا و آن پسر مناسب هم نبودند و شاید بهتر بود خانواده رومینا از انجا کوچ میکردند و زندگی در جای دیگری را شروع میکردند ۴- بیشترین مقصر این ماجرا پسر ۲۹ ساله است که دختری را وابسته ،فراری و ۶ روز بدون خبر نگه میدارد ۵- هیچ چیزی درمورد پدر رومینا نمیشود گفت چون تحت تاثیر فشار روانی ... بوده الان هم که پسر میگوید رومینا زن من بوده و از جنازه اش هم دست نمیکشد پدر را عصبانی تر میکند تنها مقصر این ماجرا پسر ۲۹ ساله است اگر او کشته میشد دلهای مردم اینقدر غمگین نبود چون او نهال را در دل دختر پرورش داد و بعد او را به هلاکت انداخت اینهارا میگویم تا پسرانی دیگر بخوانند و رومیناهای دیگر را به این سرنوشت نیاندازند عشقی که بهایش جان دختر باشد عشق نیست بهتر است پسر دست از زن و ناموس و انتقال جسد دختر بردارد تا خانواده را بیش ازین متلاطم‌نکرده

    نظرات شما -
    • فهيمه
      0

      تو متن هم كه نوشته پسره كثيف پرونده قطور از ارعاب و فراري دادن دخترا داره

  • محمد
    0

    علاوه بر قوه قضاییه ایا شما اجازه گرفتید از ان خانواده و این حادثه را با اب و تاب خبرش کردین

  • پری
    0

    با سلام ،از شنیدن قتل رومینا به دست پدر متاثر شدم ،ببین پدر چه کرده که دختر از خانه پدری پا به فرار گذاشته ،اگه من قاضی بودم ،این پدر رو اعدام میکردم ،در ملا عام

    نظرات شما -
    • بهلول
      0

      و بعدش هم با بهمن به اونور آب(فجیره)فرار میکردی!

  • افسانه
    0

    پدر بیچاره هیچ گناهی نکرده با آبروش بازی کردن بهترین کار رو کرده دختر ۹ ساله چرا باید اینقدر خود سر باشه که با مردی همسن پدرش رابطه داشته باشه اگر کسی هم به سزای اعمالش برسه بهمن حقشه که با آبروی این پدر بدبخت بازی کرد تاجون به لبش کرد

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      خانم ابتکار و دارودسته نامحترمش جوابگو باشن که به جای واژه کودک همسری و غیره میامدن ساز و کار و بستر فحشا رو از جامعه جمع می کردن و سند ۲۰۲۰ و از مدرسه که بچه ۹ تا ۱۳ سالگی نیاد عاشق بشه و آخرشم با مظلومیت بمیره

  • حسن
    0

    شخص ریاست قوه قضاییه به این قتل ورود کند،تمام جنبه های این حادثه و ریشه یابی کنن،این حادثه حاصل بی تدبیری افراد زیادی بوده

  • Shima
    0

    توی نطرات چقدرقاتل های خاموش دیدم

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      موافقم و چقدر مردمی احساسی که با چند سطر نوشته که معلوم نیس درسته یا غلط، خیلی راحت همه رو قضاوت میکنن همیشه یک طرفه پیش قاضی میریم

  • امیر
    0

    از کامنتای که بعضی از مردم گذاشتن میشه میزان فهم شعورشون رو فهمید که به زن فقط به عنوان یه ابزار جنسی یه کالا نگاه میکنن هیچ حقی بهش به عنوان انسان نمیدن تو کدوم کتاب دینی اومده گرفتن یه زندگی به همین راحتی مجازه که میاین از کشتنش دفاع میکنین حیف اسم انسان که رو بعضی از ما میزارن

    نظرات شما -
    • بهلول
      0

      احمق دختر 9ساله کدوم حق و حقوقش را میتونه حفظ کنه.ازدواج و پناه داده یک فرد منحرف سابقه دار 29ساله به دختر9ساله اسمش جنایته ،اگر این دختر از بستگان خودت بود لازم مدافع حقوق زن می شدی؟!

    • امیر
      0

      باهوش اگه خوندن بلد باشی دختره 9 سالش نبوده 13 سالشه یک مقدار از مغزت استفاده کنی متوجه بشی یه پدر چه کاری به دخترش کرده که مجبور شده فرار رو به خونه موندن ترجیه بده در ضمن کجای حرف من دفاع از فرار کردن و ازداوجش بوده تو اگه بچه ات فرار کرد برو با داس بکشش بعد بیا به خودت افتخار کن ابرومو نگه داشتم با کشتن یه دخترم که13 سالش بود بعد بیا اسم انسان بزار رو خودت

    • بهلول
      0

      وقتی نخواهی بفهمی هیچ وقت نمفهمی ، طبق اعتراف طرف از وقتی دختر۸سالش بوده رابطه داشتنددر ۹سالگی به طرفش که ۲۹سالش بوده اظهار عشق و علاقه مستقیم کرده.نمی خواهی بفهمی عجیب نیست چون این خبر گذاری هدفش تخریب جامعه ایرانی و فرهنگ مردم و ترویج فرهنگ فمنیستی غرب و ترویج فرار از خانه هستش. عموی دختر گفت طرف سابقه فریب دختران دیگر را هم داشته دادگاه و کاانتری هم ظاهرا شاهدبوده اند. چرا نمیگید پدر پسر با توهین به خانواده دختر میگه بما مربوط نیست دخترتون آبروش رفته.برید بفروشیدش. باز هم بگو ببینم حرفت چیه؟

  • فهيمه
    0

    تو غلط كردي كه از ٩ سالگي تو رو ميخواست ،تحفه ي آشغال ناموس دزد نامرد

    نظرات شما -
    • حامد م
      0

      بهمن ۲۸ سالشه و رومینا ۱۴ ساله بود هر دو از خانواده ای ضعیف هستن بهتره شما مصاحبه مادر رومینا رو گوش کنید ممنون

  • ایوب‌طریقی
    0

    تمام مقصراصلی..بهمن است که باآبروی یک خانواده بازی کرده..بیچاره پدربااین‌همه مشکلات زندگی ودراین فصل کشاورزی چه ازدستش برمی آمدجزتلاش برای امرارمعاش ......ولی بهمن باعث اغفال دختر۱۳ساله که هنوزبچه است میشودوتدارکات یک عمل بیناموسی وبی آبرویی وقتل رامهیامیکند......

    نظرات شما -
    • مجتبی کریمی
      0

      اره واقعا منم همین نظرو دارم باید پدرشو دراورد چه بسا بعد از این اظهار پشیمانی نمیکنه جالبه . اما پدر هم زیاد افراط به خرج داده است

  • ارمین
    0

    شخصیت های داستان .1.بهمن:شخصیت منحرف داستان.ایشون مسلما انحراف اخلاقی داره 2.پدر دختر:شخصیت نادان داستان:هر احمقی سر حرف مردم سر جگرگوشه خودش رو ببره احمقی بیش نیست 3رومینا کودک داستان:این بنده خدا با این سن کم چی میخواست بدونه خوبه یا بد.شاید 5 سال دیگه بهش میگفتی اینکارو کردن چیه میخندید به کارش و افسوس 4.خانواده های داستان:هر دو طرف مشخص هست حتی یک نفر عاقل توی خودشون نداشتن.چیزی که به شدت توی خانواده های امروز کمیاب شده ادم عاقل هستالبته از قدیم کم بود.واسه همین کارها پیش ریش سفید میرفتولی الان همه شدن مختار

    نظرات شما -
    • ارمین
      0

      در مورد بهمن هم بگم.خیلی ها میتونن با یه عروسک و ابنبات یه دختر 9 ساله رو اغفال کنن و تجاوز.برای همین هرگونه رابطه با دختری که عقلش به رشد کافی نرسیده خودش نوعی شیادی و تجاوز هست.جرم این مرد کمتر از پدر ساده لوح نیست که با کمی ملایمت و مهربونی میتونست دل دخترشو به دست بیاره

    • بهلول
      0

      چرا از سابقه بهمن در فراری دادن دو دختر دیگر نمیگید؟

  • ب.پ
    0

    باسلام.عجب پدربی وجدانی بودش.آخه مگه کسی ازدلش میادجگرگوشه خودش روبکشه.واقعاعجب پدراحمقی بود

  • محمد
    0

    سلام چرا یه پسر بدون اجازه خانواده دختر ازدواج کنه معلومه امکان داره پدر دختر دست به این جرم بزنه نباید همه فکر کنند که پدر کاملا مقصر هست مگه میشه پدری بد خانواده اش رو بخواد این هم همچین پدر غیرت مندی نیاز به تحقیق بیشتر هست

  • منم یه دخترم
    0

    مثل بهمن تو این جامعه زیاده اما چرا رومیناها باید به اونا پناه ببرن به نظرم مقصر اصلی این داستان در درجه اول خانواده رومینا مخصوصا پدرش هست پدری که نتونه به دختر نوجوونش احساس امنیت بده خودش دو دستی به اصطلاح ناموسشو تقدیم یه مرد دیگه میکنه بچه داشتن فقط انجام عمل لقاح و تامین مواد غذایی نیست بچه محبت و توجه و حس امنیت میخاد

  • مریم
    0

    نمیشه گفت هیچ پدری سرناموسش حساس نیس همه پدرا حساسن همه پدرا متعصبن همه پدرا غیرتی خصوصا سر دختربچه هاشون اما ...همه پدرا حیوون نیستن وحشی نیستن تواون سن هردختری با جمله دوستدارم هوایی میشه اقتضای سنه دختراس ک باید خانواده حامیش باشه تکیه گاه باشه تا دخترشون نلغزه بهمن درسته کارش اشتباهه ولی این اتفاق همه جاهست و دنیا پرازاین بهمن هاست اما خانواده چی؟باید وحشیگریش ارزوی زندگی کردن تواین دنیارو برای ی بچه تموم کنه؟؟؟ یکی ازاشنایان همین اتفاق افتاد برای دخترش همین عکسا فیلما...پدر خودشو پیش مازد گریه کرد اشک ریخت ب پاهای دخترکش افتاد دخترشو هم تنبیه کرد ب موقعش اما پشتش وایساد و دختر شرمنده محبت های پدرشد و بعداز گذشت سالها به انتخاب خود پسر باکسی که لایق بود ازدواج کرد این پدر ک فقط کشتن بلده مانند حیوانیست ک اززندگی فقط تولیدمثل و بچه ساختن بلده عرضه پدر بودن نداره

  • احمدی
    0

    چرا هیچکس به میزان نقش مادر در این نوع رابطه ها دقت نمیکنه چرا کسی درباره فرهنگ استفاده از موبایل و نیز سن استفاده از این وسیله چیزی نمیگه. بچه کنترل نمیشه بعد که اتفاقی می افته همه دنبال مقصر می‌گردن. پدر مادرا سهل انگار شدن جامعه هم پر از گرگ. دنبال چی میگردین

    نظرات شما -
    • مجتبی
      0

      مقصر صدام حسینه

    • بهلول
      0

      دقیقا مقصر اصلی میتونه مادر باشه که پنجسال رابطه نادرست و نامعقول را از پدر زحمتکش و مظلوم پنهان کرده و گذاشته موضوع یکباره علنی بشه،چرا همان اول که فهمید و دخترش ۸ساله بود به پدر نگفت. اگر اون موقع دادگاه ورود میکرد مرتیکه وهابی را به جرم رابطه نامحرم و اغفال کودکان شش سال زندان می کردند تا جونش دربیاد.

  • مریم
    0

    به نظر من مقصر پدر و مادر دختر هستند, بچه که علف هرز نیست تربیت می خواد. یعنی چه که از نه سالگی عاشق بوده, چون تربیت نداشته چون پدر و مادرش به خودشون زحمت ندادن بچه رو تربیت کنن و محیط خانوادگی خوبی براش فراهم کنن.

    نظرات شما -
    • عاطفی
      0

      مقصر خاتمی و بنی صدره و همچنین میر حسین موسوی رفسنجانیه کروبیه مقصر مجاهدین خلق

    • بهلول
      0

      مقصر مزدوران اسرائیل هستند که تو خبر فوری نفوذ کرده اند.

    • بی نام
      0

      مقصر دولته کثیفه که شبکه مجازی مثل اینستاگرام باز گذاشته تازه وزیر ارتباطاتش ترویج سایت شرط بندی می کنه اون وقت دختران وپسران مملکتمون کجای ماجران نه کار دارن نه شغلی نه دلخوشی همش سرشون توی این گوشی که ترویج بی حیایی و بی عفتیه تتلوو..

  • رضا
    0

    مقصر امریکا و اسراییله و باید پاسخگو باشند

    نظرات شما -
    • *****
      0

      خب چرا اونا

  • کر محمودی
    0

    واقعا پدر مقصر است

  • کرم محمودی
    0

    واقعا پدر ومادر مقصر است که با فرزند ارتباط ندارد

  • حامد
    0

    واقعا ادم می مونه چی بگه پدر و مادر و بهمن و عموها همه مقصر هستن یه اعده از دوستان هستن تو این خانواده که بجای آرام کردن اعضا نمک رو زخم ریختن و عاقبت این کار ها شد پایان زندگی رومینا ....حرف زیاده

  • خیام
    0

    متاسفم برای خبر فوری که نمک بر زخم می پاشه و بر احساسات خانواده رومینا داس می زند و روح ان دختررا ارزده نموده است اون فقط یک دختر بود که مثل همه دخترای دیگه شاید اشتباه کرده باشد خدا رحمت کنه رومینا عزیز ما را ببخش تو قلب بزرگی داشتی .تصمیمی که تو گرفته بودی برای نجات جانت بود تو را ندیدند. تو ببخش قاضی را و پلیس را که همه چیز برای انها تکراری شده و بی اهمیت و ببخش که ذرهای تو را درک نکردند

    نظرات شما -
    • بهلول
      0

      توهم همون نامرد وهابی هستی که اسم و شماره ات را عوض کردی

    • مرسده
      0

      اگر شعور حرف زدن ندارید لطفا شعور سکوت کردن داشته باشد دیگران نمی توانند سطح خو دشان را تا سطح شماپایین بیارین و و ان وقت با تجربه ای که شما در بی شعوری دارید انها را شکست می دهید جز هرزو یاوه و نجاست کلمه ای مطهر از زبانت جاری نگشته دیوانخانه شده

  • Md
    0

    در این میان اگر دختر هر کاری کرده بود پدر نباید او را می کشت کتکش میزد اما نباید می کشت

  • Majid
    0

    واقعامتاسفیم برای جامعه ک زندگی میکنیم بایددادگاه نمیزاشت پدرخشمگین دخترش ببینه ....

  • M.R
    0

    خدا نگذره از اون قاضی که دید این بچه از ترس پدرش به التماس افتاده اما راحتترین راه رو انتخاب کرده و از زیر بار مسئولیت شونه خالی کرده! سوال اینه که آیا اون قاضی الان سر راحت بر بالین میزاره یا نه هر چند وجدان خیلی وقته که از بین این جماعت رخت بسته!

  • حامد م
    0

    دوستان قضاوت الکی نکنید اینجا مقصر های زیادی هستن هم خانواده دختر پدر مادر عمو وغیره هم خانواده پسر وخود پسره مقصره ..اطرافیان هم بجای اینکه پدر رومینا رو آرام کنن بیشتر نمک به زخم ریختن. قانون هم در اینجا جدی نگرفته با اینکه رومینا خودش گفته پدرم منو میکشه...حرفای زیادی هستش که با گذشت زمان خودتون می شنوید و توصیه میکنم مصاحبه مادر رومینا رو گوش بدین ممنون

  • حامد م
    0

    دوستان بهمن ۲۸ سال سن داره و رومینا ۱۴ ساله بود

  • م.م
    0

    باسلام مقصراصلی خانواده ی است که خونه روواسه بچه هاش گرم نکنه باهاشون صمیمی نباشه.مانمیدونیم این حرف های زدن کدومش درست کدومش غلط قضاوت کردن خیلی سخته نه میدونیم اون دختربیچاره توچه شرایطی بودنه میدونیم اون پدرچه حالی داشته که باآبروش بازی شده واقعا فقط خدامیدونه ماهیچکدوم توشرایط اونانبودیم به غیرازاین جورمسله هاکه توکشورماکم نبوده .مردهای هستن که واقعاهرزگیوکثافت کاری هاشون واقعابایددرجلوی دیدمردم اعدام بشن

  • علی
    0

    سلام به ایرانیان این پدر اگر جای دخترش اون حرام زاده خواستگار نما میکشت خیلی بهتر بود تا دسته عبرتی برای ناکسان باشد

  • سید حسین میر نجاتی
    0

    بنام خداوند بخشنده ومهربان هر چه بدبختی که گریبان جامعه ای ایران را گرفته از بی دانشی واگاهی میباشد بدون فرهنگ واموزش جامعه موبایل وارد خانها شده تو خودت بخوان حدیث بدبختی

  • ندا
    0

    کاش به اینم فکرمیکردین توجه میکردین که این نوشته ها دروغی بیش نیس یکم بگردین تونت ویس حرف های مادر رومینا وبهمن وخواهروپدرش پیدامیکنین الکی نشینید روزنامه های ایرانو بخونید

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      مرسی که درک میکنین واقعا من اینارو میشنام یعنی چی بعضی ها الکی بدون اطلاع از خودشون نظر میدن بهمن فقط ۲۸سال داره و رومینا هم ۱۴ساله بود واقعا برین مصاحبه مادر رومینا رو گوش بدین ممنون

  • حمزه
    0

    پدر نباید میکشت درست اما چرا همه دارند جنبه غبرت و تعصب پدر به خانواده را سرکوب میکنند و از اب گل الود ماهی میگیرند چرا هیچ کس اینو محکوم نمیکنه که چرا یک مرد ۳۵ ساله باید مخ یک دختر بچه که هیچی را نمیفهمه را بزنه و صرفا به عنوان عشق جا انداخته بشه اون مرد ۳۵ ساله عوضی خجالت نمیکشه که مخ یک دختر بچه را میزنه تا ازش سو استفاده کنه چرا کسی به این توجه نمیکنه اگه واقعا حقوق کودک محترمه باید از این جنبه هم دیده بشه نه اینکه همه بدون قید و شرط غیرت و حمیت پدر را سرکوب کنند هرچند درست است که نباید میکشد اما یک پایه اصلی ماجرا اون پسر عوضیه که حتما باید محاکمه بشه ، لطفا منتشر کنید

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      برادر بهمن فقط ۲۸ سال داره و رومینا ۱۴ساله بود اگه نخواب به جزئیات برسی مصاحبه مادر رومینا رو گوش بدین زود هم قضاوت نکنید ممنون

  • کریمی
    0

    چرا باید یک دختر بچه اینطور با مرد بزرگی رابطه بر قرار کند باید پدر مادر مقصر اصل و بهمن هم مقصر جلو داد هر کسی خودشو جای خوانواده دختر بزاره بعد قضاوت کند‌من که هنگ کردم خیلی هم دلخورم از دست قاضی

  • بنده خدا
    0

    عاقل باشیم.... اگر این وصلت سر میگرفت و رومینا با بهمن نامی ازدواج میکرد عده ی داد میزدن کودک همسری و فلان... حالا که کودک همسری نشده بخاطر اسرار دختر بچه اغفال شده و انکار پدر وخانواده بر این رابطه غلط و پیشگیری از کودک همسری حادثه ی رخ داده همان یک عده وارد شدند و سوگواری میکنند که حق با بهمن هست که دختر بچه هشت نه ساله را اغفال کرده و وارد بازی عاطفی کرده ومدام مصاحبه وگزارش پشت گزارش تهیه میشه آیا شما اطمینان دارید که اگر دختر نه و ده ساله های شما که امروزه بخاطر ماهواره و تلویزیون و فضای ولنگار مجازی و...ناخواسته به بلوغ جنسی وعاطفی میرسند اگر در دام بهمن ها بیافتند چه کاری میکنید؟ چرا کسی نمیگه چرا یک دختربچه هشت ساله وارد بازی عاطفی با جوان بالغ سی ساله شده؟دختر بچه بودعقلش نمیرسید آیا بهمن 25ساله هم عقلش نمیرسید؟ که دختربچه8 ساله را وارد بازی عاطفی کرده؟ (بنا بر شواهد نه محل زندگی بهمن آنجاست نه محل کار بهمن آنجا بوده پس بهمن فقط برای اغفال آن دختر بچه معصوم آنجا رفت وآمد میکرده) گیرم که پدررومینا عصبی بوده آیا این دلیل بر رابطه نامشروع ونامتعارف بهمن و بهمن ها با دختربچه های معصوم میشود؟ آیا کسی از وضع زندگی و سختی معیشت پدر رومینا ها(کارگران) خبر دارد که برای مخارج ومعیشت زندگی صبح را به شب بدوزد شبانه روز کارکند ازتربیت و تفریح و گردش و... زن وفرزند بگذرد باز هم سه برابر زیر خط فقر زندگی میکند؟!؟!؟ (اینها زخمهای چرکینی هستند که از جای دگر سر باز میکنند و ماجراهای مثل رومینا را درست میکنند) پدریکه که شب وروز زحمت میکشد اگر ناموس را نفهمد کار نمیکند دنبال لقمه حلال نمیرود کارگری نمیکند انصاف داشته باشیم از يك پدر زحمت کش یک غول بی شاخ دم درست نکنیم پدر رومینا مردی هست که دختر 8ساله ومعصومش هنگام بازی در کوچه و پس کوچه های کودکی اش مورد اغفال و بازیچه مردی بالغ قرار گرفته و وارد بازی عاطفی شده وچندین سال این مرد و خانواده اش این درد را تحمل کرده اند بفکر رومینا های دیگر باشیم که پدرانشان وقتی برای خانواده و تربیت و تفریح و گردش سالم با زن و فرزند را ندارند یک رومینای بی گناه کشته شد تا تلنگلری باشد برای پیشگیری از رخ دادن چنین داستانها و فاجعه ها در زندگی چندین میلیون انسان دیگر(کارگران )که امروزه علی رغم کار کردن شبانه روزی زیر خط فقر زندگی میگذرانند نه وقتی برای زن وفرزند و تعلیم وتربیت دارند نه پولی برای تفریح وگردش

  • ماد
    0

    پسر مجرمه وباید تحت تعقیب قرار بگیره و شریک جرم هست دلیل اغفال دختر زیر سن قانونی در تمام قانون های دنیا دست درازی به دختران زیر سن قانونی بدون اجازه پدر و جد پدری و مادر جرم و به عنوان تجاوز محسوب میشه قابل توجه سینه چاکان غرب

  • نازنین
    0

    جایی واسه شوکه شدن نیس . از قدیم گفتن جایی که اسباب گناه فراهم و زیاد باشه و جلوی اون گرفته بشه همه جارو گند میگیره تعجب نکنید که یه دختر 9 ساله عاشق میشه هیچوقت نگید که حالیش نمیشه چرا اون خوبم عاشق شده حالا چطوری اونم میگم براتون همه ی کودکان ما در معرض بلوغ زودرس اند وباورکنید که حتی فیلم ها وسریالهایی که از تلویزیون خودمونم پخش میشه کم بی تاثیر نیست در ضمن داریم میگیم پدر رومینا کارگر بوده وبه سختی امرار معاش میکرده من میخوام بدونم اصلا تو این شرایط واجب نبوده که دست دخترش حتما گوشی باشه چرا واسش گوشی خریده این یک اشتباه بزرگه اگه خیلی غیرت داشت نمیزاشت بچش اونم تو این سن گوشی داشته باشه یا حتی چرا باید دخترش تو کوچه ها ول بگرده که گیر گرگ هایی مثل بهمن بیفته من خودم دوتا دختر دارم 6 و12 ساله ولی مثل چشمام مراقبشونم و موردی ببینم بهشون تذکر میدم ونه براشون گوشی شخصی خریدم ونه اجازه میدم بدون خودم بیرون برند خونواده خیلی تاثیر داره نقش مادر خیلی مهمه خیلی

  • سعید
    0

    همه پدر این دختررا مقصرمی دانند واصلا حرفی ازمادرنیست. به نظرمن مادررومینا هم بایدمحاکمه شودچون درجریان روابط نامشروع دخترش بابهمن کثیف بوده است.

  • نازنین
    0

    پدرش بی گناهه ،مقصر این تعصبهایی که ریشه در فرهنگمون دارن ،محیط روستا کوچیکه ،وای به اینکه حرف ناموس کسی سر زبونها بیفته یا باید خودت بکشی یا یه عمر با بی آبرویی وحقارت زندگی کتر یا بری جایی که کسی نشناسدت .

  • پاسوز
    0

    بهمن به جرم رابطه بدون هماهنگی خانواده دختر باید محاکمه شود وقاضی پرونده به خاطر نادیده گرفتن جرم بهمن او را تبرعه می کند وبه تقاضای دختر اهمیت نمی دهد باید باز خواست و محاکمه شود

  • ش.ر
    0

    تو رو به هر کس که میپرستید مثل بعضی از کشورهای پیشرفته یک( نهادی )برای حمایت از کودکان تشکیل بدید و گاه و بیگاه بصورت سر زده به خانواده های دارای کودک سر بزنید و وضعیت این کودکان را تحت نظر بگیرید از ظاهر و رفتارها ی کودکان میتوان تشخیص داد که او در چه شرایطی بسر میبرد با این کار لااقل خیلی از پدر و مادرها و والدین کودک آزار شاید از ترس مجازات و یا از دست دادن سرپرستی فرزندشان دست از آزار و اذیت این مظلومان بی پناه بردارند مردم عزیز سرزمینم ای کسانی که احساس مسئولیت میکنید این پیشنهاد را اشاعه بدید تا دولت خودش رو موظف بدونه و سازمانی برای حمایت از کودکان و رسیدگی مکرر به وضعیت آنان در خانواده ها بوجود بیاد این دختر نوجوان یکی از هزاران قربانی ظلم و ستم جامعه هست من و تو مسئولیم که از ابتدا با کمک نهاد هایی به این خانواده ها سر نزدیم تا امثال این دختر بیگناه از ترس رفتارهای ظالمانه والدین به آغوش شیادان پناه ببره من و تو هم شریک جرمیم تو رو خدا بجای قضاوتهای جزئی که کدوم مقصرند دنبال راهی باشیم کم دیگر این اتفاقات تکرار نشه الان خیلی از کودکان بیگناه در خانه ها مورد ظلم وتجاوز قرار میگیرند که هیچکس از درون اون خونه ها خبر نداره اما اگر ارگانی برای سر زدن وپیگیری چگونگی رشد و شادابی کودکان باشه مطمئنا کودکان به خاطر حمایت دولت در محیطی ایمن بزرگ خواهند شد و همچنین بزهکاری جامعه نیز به دلیل پرورش صحیح کم خواهد شد این خواهش کودکان از شماست حمایتم کنید .... لطفا تا میتوانید این متن و پیشنهاد رو اشاعه بدید تا دولت نهاد حمایت از کودکان را تاسیس کند

  • ب
    0

    خوب کاریش کرد،باید۱۰۰بار میکشتش،دختره ولووو،تو که پدرت یه کارگر بدبخت و بی پوله و اینقدر مشکل داشتین مرگت چی بود که تو۹سالگی هااار شدی صبر میکردی خبر مرگت یه کم بیاد رو سن وسالت بعد ازدواجم میکردی نه که یه باری هم به بار پدر بیچاره اضافه کردی،نکبت...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها