مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

نشست سران گروه 7 احتمالا اواخر ژوئن برگزار می‌شود

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، کشورش برای برگزاری نشست حضوری سران گروه هفت در خاتمه ماه ژوئن مشتاق است.

نشست سران گروه 7 احتمالا اواخر ژوئن برگزار می‌شود

به نقل از خبرگزاری رویترز، ماه مارس دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشست سران گروه هفت را که برای تاریخ ۱۰ ژوئن برنامه‌ریزی شده بود با توجه به شیوع کرونا ویروس در جهان لغو کرد.

ترامپ روز چهارشنبه اظهار کرد: احتمال دارد برای نشست رو در روی سران گروه هفت در نزدیکی واشنگتن تلاش کند و اینگونه این پیام را می‌دهد که جهان در حال بازگشت به وضعیت عادی است.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در برنامه‌ای در شبکه سی‌بی‌اس گفت: نشست سران گروه هفت چنانچه قرار باشد به صورت حضوری برگزار شود که البته ما فکر می‌کنیم این اتفاق خواهد افتاد برای خاتمه ماه ژوئن نشستش را برگزار می‌کند.

اوبراین تاکید کرد، معتقد است پایتخت آمریکا نزدیک به مرحله پیک ابتلا به کرونا بوده و این کشور چنانچه وضعیت اجازه دهد نشست حضوری را برگزار خواهد کرد. به گفته اوبراین، رهبران گروه هفت ترجیح می‌دهند به جای ارتباط ویدیویی از راه دور حضورا با یکدیگر دیدار کنند.

او عنوان کرد: بنابراین رئیس جمهوری در این زمینه دعوتنامه فرستاده و در این زمینه ما پاسخ‌های فراوانی دریافت کرده‌ایم. در زمینه لجستیک ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که همه آزمایش شوند و اطمینان حاصل خواهیم کرد که محیطی امن را در صورتی که رهبران بتوانند به اینجا بیایند، برقرار کنیم اما ما دوست داریم در واشنگتن میزبان آن‌ها باشیم. در عین حال یک مقام کاخ الیزه اعلام کرده امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور از سفر به آمریکا برای شرکت در نشست حضوری سران گروه هفت در صورتی که وضعیت مربوط به شیوع کرونا اجازه دهد، استقبال می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها