محمودی: قراردادهای میلیاردی لیگ والیبال ضعف نیست، اما...

پیشکسوت والیبال ایران گفت: اینکه قراردادهای میلیاردی را در لیگ برتر والیبال ضعف بدانیم درس نیست اما فدراسیون باید بخش‌های خصوصی که قرار است یک یا دو فصل تیمداری کنند را با مشاوره‌های درست در لیگ ماندگار کند.

محمودی: قراردادهای میلیاردی لیگ والیبال ضعف نیست، اما...

بهنام محمودی‌ در مورد حواشی قراردادهای نجومی در لیگ‌ برتر والیبال ایران نیز توضیح داد: از نظر من نمی‌توان این مورد را ضعف لیگ دانست، اما می‌شود که آن را هدایت کرد. به عنوان مثال، شاید سیاست یک بخش خصوصی برای مطرح شدن برندش تیم‌داری و قهرمانی در لیگ برتر والیبال باشد که یک یا دو فصل با دادن قراردادهای میلیاردی این کار را انجام می‌دهد. موضوع مهم این است که فدراسیون بتواند این بخش‌ها را با مشاوره‌های درست در لیگ نگه دارد تا اعتبار لیگ نیز بالاتر برود.

او افزود: اگر بتوانیم چنین بخش‌هایی را به صورت منطقی قانع کنیم که باشگاه فرهنگی ورزشی تاسیس کرده و بازیکن سازی کنند، قطعا پیشرفت والیبال ایران دو چندان خواهد شد. البته شرایط لیگ ایران نیز با خارج از ایران متفاوت است، ما در داخل کشور حق پخش و حق کپی رایت نداریم که خود یک مشکل بزرگ مدیریتی در حوزه ورزش است. به هر حال امیدوارم یک روز لیگی با اعتبار بالا و بدون حاشیه داشته باشیم.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران در واکنش به این موضوع که آیا تیم ملی ایران می‌تواند با تنها چهار ماه کار کردن با سرمربی جدید به موفقیت در المپیک دست پیدا کند؟ توضیح داد: موضوع نیمکت تیم ملی مسئله حساسی است که برای تصمیم گیری در مورد آن باید بسیار کارشناسانه قدم برداشت. اینکه ظرفیت والیبال ایران بالا بوده و حتی شانس رسیدن به جمع هشت یا حتی چهار تیم برتر المپیک را داریم درست است، اما باید مسائل گوناگون را در این راستا بررسی کرد.

او افزود: تیم‌های دیگر هم در حال تلاش برای موفقیت در این رقابت‌ها هستند و قطعا بیشتر از ما کار می‌کنند. همه ما دوست داریم که تیم ملی ایران به جمع چهار تیم برتر المپیک برسد، اما با برنامه ریزی غیر منسجم نمی‌توان موفق شد. جا دارد به این موضوع اشاره کنم که عقب افتادن المپیک از چند جهت به سود والیبال یاران شد، ملی‌پوشان مصدوم ما استراحت کافی کردند و الآن دیگر مصدومیتی ندارند، سایر بازیکنان شاغل در لیگ داخلی هم فرصت می‌کنند که خودشان را در این مدت زمان باقی مانده بیشتر نشان دهند.

پیشکسوت والیبال ایران با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در مسیر المپیک، توضیح داد: فصل جدید لیگ برتر ایران با توجه به نبود مسابقات بین‌المللی تا حدودی طولانی‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و باید برنامه‌ریزی را در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم ملی داشته باشیم که بیشترین استفاده را از لیگ داخلی ببریم. شاید زمان کافی تا المپیک باقی مانده باشد،‌ اما فدراسیون والیبال باید هر چه زودتر طی یک یا نهایتا دو ماه آینده سرمربی جدید تیم ملی را انتخاب و معرفی کند تا او بتواند برنامه‌های خود را جهت موفقیت تیم ایران در المپیک پیاده سازی کند.

او ادامه داد: مربی جدید برای اینکه بتواند عملکرد قابل قبولی را داشت باشد،‌ باید سیاست‌های خود را با سیاست‌های فدراسیون ایران یکسان سازی کند تا در یک مسیر مشترک قدم بگذارد. تنها نباید به چهار ماه (اول فروردین ۱۴۰۰ تا اول مرداد) بسنده کنیم. سرمربی جدید تیم ملی حداقل باید در سه تا چهار ماه پایانی لیگ برتر بازی‌های داخلی زیر نظر داشت باشد تا بازیکنان ایرانی را شناسایی و نفرات هماهنگ با سیستم خودش را انتخاب کند.

محمودی با بیان اینکه امیدوار است فدراسیون والیبال بهترین تصمیم را درباره آینده تیم ملی بگیرد، توضیح داد: داورزنی تجربه خوبی از دوره‌های گذشته دارد و به نظرم تصمیمی عاقلانه برای آینده والیبال ایران خواهد گرفت. ما الان تنها نباید به المپیک فکر کنیم و بعد از المپیک حساس‌ترین دوره والیبال ایران است. به هر حال بعد از المپیک توکیو تغییر نسل در والیبال ایران رخ خواهد داد که به همین دلیل بهتر است برنامه‌ای را با مربی جدید داشته باشیم که دچار افت طولانی مدت در دوران تغییر نسل نشویم تا ضربه زیادی نخوریم.

او با بیان اینکه ایرانی یا خارجی بودن سرمربی به سیاست فدراسیون بستگی دارد،‌ توضیح داد: اینکه بگوییم مربی آینده ایرانی باشد یا خارجی به شرایط فدراسیون بستگی دارد و واقعیت این است که باید دید سیاست فدراسیون و نظام چیست. همه گزینه‌ها از جمله مربی داخلی با کادر خارجی، مربی و کادر ایرانی، مربی خارجی با کادر ایرانی و حتی مشاور خارجی هم مطرح است، اما باید ببینیم برنامه فدراسیون چیست. والیبال ایران در کنار این مسائل به همدلی هم نیاز دارد که امیدوارم با تصمیم درست فدراسیون در این زمینه‌ها، شاید موفقیت تیم ملی ایران باشیم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها