مبالغ دریافتی از متقاضیانی که در قرعه‌کشی برنده نمی‌شوند چه خواهد شد؟

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل در فروش‌های خودرو گفت: ​بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام‌نویسی در هر مرحله نقض شود، خرید منتفی و نام‌نویسی منقضی می‌شود.

مبالغ دریافتی از متقاضیانی که در قرعه‌کشی برنده نمی‌شوند چه خواهد شد؟

عباس تابش با اشاره به آغاز پیش‌ثبت نام خرید خودرو گفت: الگوهای مختلف فروش خودرو برنامه‌ریزی شده و در مرحله نخست، فروش فوق العاده در دستور کار است که ثبت نام اولیه آن به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه تولید گفت: از میزان تعهد تولیدی که دو خودرو ساز دارند، ۶۰ به ۴۰ می‌توانند نسبت به ایفای تعهدات قبلی و فروش اقدام کنند و از این ۴۰ درصد سهم فروش نیز، ۶۰ به ۴۰ برای فروش فوق العاده و الگوهای دیگر فروش اقدام خواهد شد.

تابش افزود: نظارت بر چرخه این تخصیص‌ها و انجام به موقع تعهدات معوق و تعهدات جاری و سررسید نشده، از جمله نظارت هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خودروسازان صورت خواهد داد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در مدت ۱۰ روز مهلت نام نویسی در حوزه فروش فوق العاده خودرو برای تامین نیاز روز کشور، نظارت می‌کنیم تا ثبت نام‌ها به درستی انجام شود.

وی افزود: بنا بر هر علتی، هر یک از شروط نام نویسی در هر مرحله، نقض شود، نام نویسی منقضی می‌شود و پول کسی که این شرایط را رعایت نکرده است عودت داده می‌شود و خودرو به او تعلق نمی‌گیرد حتی اگر نام او از قرعه کشی بیرون آمده باشد.

خریداران خودرو در ثبت اطلاعات دقت کنند

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که سرنوشت مبالغ دریافتی از متقاضیانی که در قرعه‌کشی برنده نمی‌شوند، چه خواهد شد، می‌گوید: هر یک از دو خودروساز یک حساب بانکی واسط را با نظارت دستگاه‌های نظارتی معرفی کرده که مبالغ ناشی از ثبت‌نام خودروها از سوی متقاضیان به آن حساب واسط واریز می‌شود.

وی می‌افزاید: با حکم قضائی و نظارت دستگاه‌های نظارتی، تمامی پول‌ها در این حساب مسدود و بلوکه می‌شود و نه خودروساز و نه بانک، اجازه استفاده از آن را نخواهد داشت؛ بنابراین هیچ گونه عملیات بانکی و تراکنشی با این مبالغ انجام نخواهد شد و طبیعتاً در چنین شرایطی، سودی هم به این پول تعلق نمی‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، این وزارتخانه به همراه دستگاه‌های نظارتی، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هیچگونه تخلفی در این حوزه صورت نگیرد و بر این اساس، نظارت کافی بر روی حساب واسط معرفی شده از سوی خودروسازان صورت خواهد گرفت تا هیچگونه عملیات بانکی با این مبالغ انجام نشود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، دستگاه‌های نظارتی مراقبت لازم را در این زمینه به عمل آورده و پول بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده به حساب مشتری بازگشت داده خواهد شد؛ پس جای نگرانی وجود ندارد چراکه وزارت صنعت به شدت مراقبت می‌کند تا این مبالغ بر اساس نظارت دستگاه‌های نظارتی، در حساب واسط بلوکه باقی بماند و خودروساز حق دست‌اندازی به آن را ندارد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    صدایش بعداً درمی آید.

  • کاربر ناشناس
    0

    قرعه کشی.... خجالت هم خوب چیزیه. به چه حقی انحصار بوجود آورده اید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها