پاسخ محمود احمدی نژاد به پیام سفیر فلسطین در تهران

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: دفاع از حقوق مردم فلسطین در حقیقت دفاع از حقوق همه انسان‌ها و دفاع از انسانیت و کرامت انسانی است

پاسخ محمود احمدی نژاد به پیام سفیر فلسطین در تهران

محمود احمدی نژاد در پاسخ به پیام تبریک آقای صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران و شیخ السفرای خارجی در جمهوری اسلامی ایران، دفاع از حقوق مردم فلسطین را در حقیقت دفاع از حقوق همه انسان‌ها، انسانیت و کرامت انسانی دانست و تأکید کرد که تلاش برای حل مسئله فلسطین، رفع اشغالگری و تأمین حقوق مردم آن سرزمین، در واقع تلاش برای اصلاح وضع جهان و نجات بشریت از شرایط تحمیلی و ناگوار موجود است.

متن نامه رئیس‌جمهور سابق خطاب به آقای صلاح زواوی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمندم جناب آقای صلاح زواوی
سفیر محترم کشور مظلوم فلسطین و شیخ السفرای مقیم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
از پیام تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان سپاسگزارم و از خداوند منّان قبولی طاعات حضرت‌عالی را مسئلت دارم. ضمن تبریک عید سعید فطر، امیدوارم حضرت حق بهترین سرنوشت‌ها را برای ملت فلسطین و دیگر ملت‌ها و جناب‌عالی و خانواده محترم رقم زده باشد.

امروز صحنه فلسطین از یک طرف نماد کامل از شیوه مدیریت نظام سلطه بر جهان و تصویر روشنی از مناسبات ظالمانه، یک سویه، استعماری و سلطه‌گرانه تحمیلی عده ای قلیل بر ملت‌ها و از طرف دیگر نمادی از ایستادگی و فداکاری یک ملت مظلوم است.

خودبرتربینی مستکبران و مجاز دانستن خود بر هر اقدامی در جهت تامین منافع نامشروع و تداوم سلطه اهریمنی بر جهان علت اصلی مشکلات جامعه بشری است.

سرکوب ملت‌ها وغارت منابع، تحمیل فقر و عقب ماندگی بر آنان، سازماندهی جنگ و اشغالگری، تحقیر ملت‌ها و زورگویی آشکار و همزمان تسلط بر مراکز مدیریت جهانی که با هدف رفع این ظلم‌ها و احیای حقوق ملت‌ها تأسیس شده‌اند و حداکثر سوءاستفاده از آن مراکز، تفسیر شرایط امروز جهان است، شرایطی که موجب له شدن شخصیت انسان‌ها و نابود شدن انسانیت و ارزش‌های متعالی آزادی، عدالت، کرامت و رفاه است.

امروز مسئله فلسطین، صرفاً یک مسئله جغرافیایی، ملی یا مذهبی نیست. دفاع از حقوق مردم فلسطین، در حقیقت دفاع از حقوق همه انسانها و دفاع از انسانیت و کرامت انسانی و مقابله با گرایشات شیطانی یعنی خودبرتربینی، اشغال، تجاوز، تحقیر، غارت و غلبه فقر و عقب ماندگی است.

تلاش برای حل مسئله فلسطین، رفع اشغالگری و تامین حقوق مردم آن سرزمین، در واقع تلاش برای اصلاح وضع جهان و نجات بشریت از وضع تحمیلی و ناگوار موجود است.

مسئله فلسطین، مسئله جهان و مسئله انسان امروز است و راه حل آن نیز تن‌دادن به حقوق اولیه انسان‌ها و پذیرش حق تعیین سرنوشت آنان و به ویژه بازگشت به اراده مردم فلسطین و احترام به خواست آنان است.

مشارکت عمومی ملت‌ها در این مسیر و مطالبه حق فلسطینیان، ضامن حل سریع این معضل تاریخی و در حقیقت مشارکت در ساختن دنیایی بهتر و انسانی‌تر و رواج آزادی، عدالت، مهربانی، کرامت و رفاه و برقراری صلح، دوستی و امنیت برای همگان است.

اینجانب به عنوان برادری کوچک در کنار شما و همه ملت‌ها خواهم بود و تردید ندارم که به فضل الهی، جریان عمومی ملت‌ها در جهت رهایی فلسطین و دیگر مردم جهان است و به زودی و با مشارکت آگاهانه، متحد و همگانی ملت‌ها، جشن غلبه انسانیت بر اندیشه و عمل شیطانی در سراسر جهان برپا خواهد شد.

اشغالگری و خودبرتربینی رو به پایان است و حقیقت انسان و انسانیت به زودی بر روابط ملت‌ها حاکم خواهد شد.

برای جنابعالی و ملت فلسطین و دیگر ملت‌ها، سعادت و سلامت و موفقیت مسئلت دارم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد
سوم خرداد ۱۳۹۹

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • لر
    0

    اقای احمدی نژاد دفاع از مردم زجر کشیده خودمون چی

    نظرات شما -
    • ابوالقاسم
      0

      هموطن خیلی جدی نگیر، ببین سفیر فلسطین کمتر از یک جمله تبریک گفته، اخلاق وعادت دکتر را که همه میدونیم میکروفن دست ش بدی نمی تونی پس بگیری دوربین هم که بره رو تصویر دکتر یاباید دوربین را خاموش کنی یا دوسه نفر دکتر را بغل کرده از فضای دوربین دور کنند، حالا به همت سفیر فلسطین کاغذ وخودکار اومده دست دکنر، لذت ببر از این پشتکار واستفاده از فرصت ها، 73 سطر پاسخ تبریک سفیر را داده، ای اقا، سفیر چیزی فرموده که دکتر خوشش اومده، حالا اقای دکتر چیزهابی فرموده که سفیر خیلی خیلی خوشش بیاد، شما چرا خودت را ناراحت میکنی، ماکه عادت دکتر مان را بهتر میدونیم،،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها