نماینده آمریکا در آلمان برکنار خواهد شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که با روی کار آمدن راتکلیف، گرنل که به عنوان نماینده‌ی ویژه آمریکا در آلمان مشغول به کار است به زودی برکنار خواهد شد.

نماینده آمریکا در آلمان برکنار خواهد شد

به گزارش خبر فوری و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،رسانه‌ دولتی آلمان (DPA) خبری را امروز (یکشنبه) منتشر کرد که حاکی از برکناری ریچارد گرنل،سفیر ایالات متحده آمریکا در آلمان طی هفته‌های آینده است.

این خبر پس از آنکه مجلس سنای آمریکا جان راتکلیف را به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا منصوب کرد، منتشر شد چرا که این بدین معناست وی ریچارد گرنل، نماینده آمریکا در آلمان را برکنار و شخص پیشنهادی خود را جایگزین خواهد کرد.

براساس گزارشات مشخص شد که رابین کوئینویل، معاون هیئت رئیسه سفارتخانه پیش از انتصاب سفیر جدید ایالات متحده در آلمان، به عنوان سفیر موقت این کشور به انجام وظیفه خواهد پرداخت.

سفارت ایالات متحده در آلمان هنوز بیانیه‌ای در مورد ادعای برکناری یا استعفای ریچارد گرنل صادر نکرده است.

سخنگوی سفارت آمریکا گفت: «اظهار نظر در مورد محدودیت‌های سفر یا برنامه‌های اجرایی آلمان از سیاست‌های ما در این کشور نیست، اما سفیر گرنل ضمن خدمت به عنوان مدیر اجرایی سازمان اطلاعات ملی آمریکا در آلمان همچنان در مورد اولویت‌گذاری‌های دولت آلمان دخالت و اظهار نظر می‌کرده است.»

ریچارد گرنل در ماه فوریه پس از مدت دو سال فعالیت به عنوان نماینده ایالات متحده آمریکا در برلین، به سمت مدیر اجرایی سازمان اطلاعات ملی آمریکا در آلمان منصوب شد. وی از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا به شدت حمایت می‌کرد. وی هم‌چنین به اعمال تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکا علیه ایران به منظور تشکیل جبهه‌ی متحد علیه چین کمک بسزایی کرده است. او از دولت آلمان خواسته بود تا همکاری‌های خود با مسکو را در انجام پروژه‌ی «Nord Stream ۲» متوقف کند، به این دلیل که این امر اروپا را به روسیه وابسته خواهد کرد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فریدون
    0

    به نظر من این نشان شکست سسسخت آمریکا از ایران است وگرنه سفیرشو عوض نمی‌کرد ضمنآ اگر کسی تو اختلاس کردن جا بیفته مگر مرض دارن که اونو عوض کنن عوض کردنمال زمانیه که لو رفته باشه یا سهم تایید صلاحیتشو پرداخت نکرده باشه واسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها