ضرورت استفاده از دوچرخه با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی لازم است شهروندان توجه بیشتری به استفاده از دوچرخه جهت تردد در پایتخت داشته باشند.

ضرورت استفاده از دوچرخه با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت

یعقوب آزاده دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تصمیم مدیریت شهری جهت اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) گفت: با توجه به تصمیم مدیریت شهری جهت اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی و محدودیت ناوگان حمل و نقل عمومی جهت جابجایی شهروندان در سفر‌های درون شهری، لازم است مردم بیش از گذشته از دوچرخه‌های عمومی جهت تردد در شهر و مسیر‌های کوتاه استفاده کنند.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ما در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که شهروندان بیش از گذشته به استفاده از دوچرخه جهت تردد در شهر روی آوردند و آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان استفاده شهروندان از دوچرخه تا سه برابر افزایش پیدا کرد.

آزاده دل ادامه داد: پارکینگ دوچرخه‌های عمومی جهت استفاده شهروندان در کنار ایستگاه‌های مترو و محوطه‌های داخلی ایستگاه‌ها جانمایی شده است که شهروندان می‌توانند برای مسیر‌های کوتاه از آن استفاده کنند.

او با تأکید بر اینکه با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) در پایتخت حجم سفر با حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می‌کند، گفت: استفاده از دوچرخه جهت تردد در معابر پایتخت می‌تواند گامی در مسیر قطع زنجیره شیوع کرونا بین شهروندان با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی باشد.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که برخی از شهروندان اعتقاد دارند که معابر پایتخت به دلیل شیب زیاد برای دوچرخه سواری مناسب نیست، گفت: بررسی‌های کارشناسی شده نشان می‌دهد تنها ۲ تا ۳ درصد معابر پایتخت به دلیل شیب زیاد برای دوچرخه سواری مناسب نیست و مطرح شدن این گونه مباحث به شکل کلی درست نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    دوچرخه خیلی خوب است باید تدابیر آن مهیا شود زیرا هوای آلوده ثبات کرونا موثر است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها