آمادگی مسکو برای مذاکرات تسلیحاتی مشروط با آمریکا

معاون وزیرخارجه روسیه گفت، مسکو آماده مذاکره با آمریکا درباره سیستم‌های تسلیحات پیشرفته با شرط بررسی سامانه‌های سپر دفاع موشکی آمریکاست.

آمادگی مسکو برای مذاکرات تسلیحاتی مشروط با آمریکا

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با روزنامه کومرسانت گفت: اگر آنها بخواهند توافق کنند، راه باز است. ما آماده مذاکره درباره انواع پیشرفته تسلیحات با شرط گفتگو درباره تسلیحات آمریکایی هستیم که مورد نگرانی ماست. این نگرانی‌ها درباره سپرهای موشکی آمریکاست.

این دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت: ایالات متحده و نزدیکترین متحدان ناتو تاکنون برای تأیید این فرمول مبنی بر اینکه هیچکس در جنگ هسته‌ای نمی‌تواند پیروز شود، آمادگی پیدا نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اظهارات از سوی مقام‌های ایالات متحده مفهوم احتمال پیروزی در یک نبرد اتمی را منتقل می‌کند. اما ما درباره فعالیت‌هایی صحبت می‌کنیم که علیه چنین رویکردی است. متاسفانه، نه آمریکا و نه نزدیکترین متحدانش در ناتو که تسلیحات اتمی دارند، آماده نیستند تا فرمول شناخته شده دهه ۱۹۸۰ را تأیید کنند که در یک جنگ هسته‌ای هیچ پیروزی وجود ندارد. این یک شاخص هشدار دهنده است که شرکای استراتژیک ما چنین تفکری دارند.

وی درباره مهمات اتمی غیراستراتژیک نیز به این مساله اشاره کرد که تعداد این مهمات در روسیه به سه چهارم کاهش یافته و تمامی این تسلیحات به قلمروی روسیه منتقل شده‌اند. ایالات متحده مهمات اتمی غیراستراتژیک خود را در مرزهای روسیه نگه داشته است. برای رسیدن به عادی سازی روابط و گفتگو، آمریکا باید تسلیحات اتمی غیر استراتژیکش را از اروپا خارج کند و آنها را به قلمروی خود برگرداند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها