پیام خالد مشعل به مسئولان سودانی درخصوص عادی سازی روابط با اسرائیل

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در پیامی خطاب به نظام جدید سودان اعلام کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

پیام خالد مشعل به مسئولان سودانی درخصوص عادی سازی روابط با اسرائیل

به نوشته رونامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در صفحه کاربری حزب "کنگره مردمی سودان" در فیسبوک آمده است که خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در پیامی خطاب به نظام جدید سودان اعلام کرده است: "پیام من به نظام سودان این است که شما در سیاست داخلی و خارجی خود آزاد هستید و ما چیزی به یکدیگر دیکته نمی‌کنیم. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سرابی دروغین است."

خالد مشعل در پیام خود همچنین نوشته است: خارطوم در حافظه ملت فلسطین، جایگاه والایی دارد و نمی‌خواهیم ما را با دادن هرگونه امتیازدهی بیازارد.

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد که این جنبش آماده توسعه روابط خود با نظام جدید سودان بدون دخالت در امور داخلی آن و یا امور هر کشور عربی دیگر است.

وی همچنین تصریح کرد: بین جنبش حماس و نظام جدید سودان رابطه‌ای وجود ندارد. تماس‌های تلفنی میان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و برخی مسئولان سودانی از جمله عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان انجام شده است، اما این امر به معنای روابط سیاسی واقعی نیست و ما به تمامی کشورهای عربی و جهان روی باز نشان داده‌ایم و نظام سودان، موضوعی ملی است و ما برای اراده و خواست هر ملتی در جهان عرب احترام قائل هستیم و با نظام‌های رسمی و ملت‌ها تعامل داریم.

خالد مشعل در پیام خود هرگونه دیدار کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی را رد کرد و دیدار عبدافتاح البرهان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا در سوم فوریه گذشته را "دردناک" توصیف کرد.

وی ضمن تاکید بر اجماع فلسطینیان بر سر رد کردن طرح به اصلاح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن"، ابراز اطمینان کرد که مسأله فلسطین در تمامی کشورهای عربی زنده باقی خواهد ماند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها