خاتمی تهدید نیست، فرصت است

«در مجموع خاتمی هیچ وقت برای کشور تهدید نبود بلکه یک فرصت بود و هست که 23 سال پیش هم قدر آن دانسته نشد. اما هنوز هم از او واهمه دارند.»

خاتمی تهدید نیست، فرصت است

محمدپوریا بهشتی در کانال امتداد نوشت:

روزنامه رسالت که ارگان رسمی حزب موتلفه بود و این روزها در اختیار تیم قالیباف است به بهانه سخنرانی سیدمحمد خاتمی به نقد او و جایگاهش در سیاست پرداخته بود. این مقاله در 29 اردیبهشت منتشر شد و در آن نویسنده معتقد است که دیگر اعمال محدودیت برای خاتمی لازم نیست.

نویسنده معتقد است: خاتمی که زمانی تصور می‌شد از پایگاه اجتماعی فوق‌العاده برخوردار بوده و حمایتش از یک لیست، معادله صحنه انتخابات را عوض می‌کند، کارش به‌جایی رسیده که باگذشت یک هفته، پیامش در بزرگ‌ترین پایگاه اینترنتی اشتراک‌گذاری فیلم، تنها ۵۰۰ بازدید داشته است.

این نوع بحث ها می تواند در قالب رسانه و کل کل های رایج جریان‌های سیاسی معنا پیدا کند، اما واقعیت تاثیرگذاری خاتمی را جریان اصولگرا بهتر از جریان اصلاحات می دانند. کافی است به سه ماه قبل برگردند. جایی که از پیام تصویری شب آخر سیدمحمد خاتمی که معادلات انتخابات را عوض کند می ترسیدند و می ترساندند. خود می ترسیدند که بار دیگر با این پیام مجلس را واگذار کنند. و پایداری ها را «می ترساندند» که با این اتفاق شما وحدت شکن خواهید بود. از همین رو بود که خبر دروغ پرکردن فیلم پیام خاتمی را در رسانه‌هایشان به طور گسترده منتشر کردند تا پایداری را مجبور به وحدت شب آخر کنند.

نوشتند: "آشتی ملی که نه، اما همگرایی ملی از بزرگ‌ترین نیازهای امروز ماست، البته نه آنچه در ذهن شماست. همگرایی ملی آن واقعیت عظیمی بود که در تشییع پیکر پاک شهید قاسم سلیمانی رخ نمایاند."

نویسنده ظاهرا از خاطر برده که این همگرایی ملی عمرش به یک هفته هم نرسید و مردم وقتی با ماجرای ساقط کردن هواپیمای اوکراینی روبه رو شدند، چه واکنشی نشان دادند. مضافا اینکه باید میان یک امراجتماعی (حمایت از تشییع پیکر) با یک امرسیاسی تفاوت قائل شد.

نوشتند: "آقای خاتمی! در حالی از اوضاع بد اقتصادی گفته‌اید که منشأ اصلی وضعیت کنونی، دولت موردحمایت شماست." ما ضمن انتقاد به خطاهای بزرگ دولت (از جمله پرداختن پول به سودباختگان نزول خوار موسسات مالی و اعتباری) و موضوع افزایش قیمت بنزین ریشه اساسی را در خروج آمریکا از برجام می دانیم که وقایع اخیر را رقم زد. اتفاقی که آرزوی جریان دلواپس بود و آنها هستند که امروز باید پاسخگو باشند که از ترامپ خواستند: برجام را پاره کن و ما را نجات بده.

رسالت نوشته: "شرط اول کنش در عالم سیاست، پذیرش مسئولیت است، اگرنه موضع و عملکرد و قدرت بدون پذیرش مسئولیت چه معنی می‌دهد؟گ این حرف بسیار درستی است. نمیشود شورای شهری از سوی ملت مسئولیت بگیرد اما در عین حال اجازه تغییر نام یک خیابان را هم نداشته باشد.

نوشتند: "‌چرا به خیابان آمدگان دی ۹۶، از منظر شما، «عناصر فرصت‌طلب و آشوبگر» بودند، اما همان‌ها در آبان ۹۸، در نگاه شما صاحبان حقی شدند که باید به مسائل شان پرداخت؟ این تازه در حالی است که در ۹۶، اعتراضات هیچ بهانه روشنی نداشت و در آبان ۹۸، بی‌تدبیری بنزینی دولت هم جریان و دوستان شما بهانه به دست داده بود." اینجا اگر به همان اصل مسئولیت و پاسخگویی قائل هستید باید بپرسید: چرا رحمانی فضلی وزیر کشور مورد علاقه پاسخگوی وقایع آبان ماه نیست. در حالی که مسئولیت اصلی و کلی آن مستقیما با خود وزیر کشور بود؟ چرا کار وقتی به رحمانی فضلی میرسد اصولاگرایان سکوت می کنند؟ راز این سکوت البته در دو انتخابات هست که در اولی از میان لیست 46 نفره 45 نفر وارد شدند و تنها یک نفر غیر از آن لیست وارد شد. و در انتخابات اخیر نیز تاکنون آمار آراء باطله صندوق های رای از سوی وزارت کشور منتشر نشده است. مهمتر اینکه: چرا اجازه استیضاح او داده نشد؟

نوشتند: "عجیب است، (از نگاه حامیان) خدا قابل نقد هست اما خاتمی قابل نقد نیست؟! کار به‌جایی رسیده که حتی غلامحسین کرباسچی را به علت انتقاد از مواضع شما، به همکاری با نظامیان متهم می‌کنند."

اولا: دلواپسی برای دبیرکل حزب سازندگی کمی عجیب به نظر میرسد. ثانیا: هنوز خاطره همکاری بخشی از جریان برانداز و سایبری در زدن هشتگ های سخیف و فحاشی علیه سیدمحمد خاتمی فراموش نشده است. ثالثا: خاتمی تنها رئیس جمهوری است که از ابتدای دوم خرداد تاکنون بیشترین نقد به او از سوی جریان اصلاحات انجام شده اما این نقدها با پرده درهایی که جریان اصولگرا علیه احمدی نژاد انجام دادند قابل مقایسه نیست. (محض اطلاع می توانید به گزارشی که روزنامه جوان از اعترافات عباس غفاری جن گیر دستگیر شده در دولت احمدی نژاد منتشر کرد مراجعه کنید که نمونه روشنی است. فردی که مدعی شده بودند مدفوع خشک شده خود را به.... می مالید و بعد می خورد).

در مجموع خاتمی هیچ وقت برای کشور تهدید نبود بلکه یک فرصت بود و هست که 23 سال پیش هم قدر آن دانسته نشد. اما هنوز هم از او واهمه دارند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Mohammad Reza Hamidi
    0

    تهديدي خطرناك تر از زدوبند خاتمي با كشورهاي دشمن ايران نمي شناسيم خاتمي تنها كسي است كه براي رويا رويي با نظام جمهوري اسلامي دست به دامن جرج سوروس و خاندان مزدر ال سعود شد خاتمي فرصت است اما براي معاندين و دشمنان نظام خاتمي فرصت است اما براي رژيمهاي فاسد منطقه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها