سنکتام مدعی شد این دو نفر را کشته است / عکس

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که دو تن از رهبران داعش در یک حمله هوایی در شرق سوریه کشته شدند.

سنکتام مدعی شد این دو نفر را کشته است / عکس

این دو نفر، «احمد عیسی اسماعیل الزاوی» و «احمد عبد محمد حسن الجغیفی» ۱۷ ماه مه جاری در حمله ائتلاف و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به یک مقر داعش در استان «دیر الزور» کشته شدند.
به گزارش روز شنبه منابع عراقی، بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا حاکی است که الزاوی، همچنین با نام «ابوعلی البغدادی»، فرماندار داعش در شمال بغداد و مسئول انتشار و ابلاغ دستورالعمل های تروریستی از رهبران ارشد این گروه به عناصر آن در شمال بغداد است.

الجغیفی نیز معروف به «ابو عمار»، یک مقام ارشد در تدارکات و تهیه مواد و تجهیزات نظامی داعش بود و مسئولیت هدایت و فرایند تأمین و حمل اسلحه و مواد منفجره و نیرو در سراسر عراق و سوریه را بر عهده داشت.
در این بیانیه آمده است که حذف این دو عنصر ارشد داعش حملات آینده علیه غیرنظامیان بی گناه و شرکای امنیتی ائتلاف بین المللی و در کل منطقه را مختل می کند.

سنکتام مدعی شد این دو نفر را کشته است / عکس

سنتکام تاکید کرده که ائتلاف بین المللی و نیروهای همسو با آن در عراق و سوریه همچنان به حملات خود برای جلوگیری از ظهور دوباره داعش ادامه می دهند.
از زمان شکست در سوریه در مارس ۲۰۱۹ ، داعش چندین حمله و اقدام تروریستی به ویژه در منطقه بین حومه شهر دیر الزور و منطقه «السخنه» در استان «حمص» سوریه انجام داده است.

داعش در سال ۲۰۱۴ حدود یک سوم عراق و مناطق وسیع سوریه را تحت کنترل خود درآورد و سرانجام در سال ۲۰۱۷ با شکست تروریست ها مناطق اشغالی در عراق آزاد شد.
هسته های خفته و پسماندهای این گروه با سوءاستفاده از بحران کرونا و مشکلات سیاسی در یک ماه گذشته به اقدام های تروریستی خود در استان های شرقی، غربی و شمالی عراق شدت بخشیده اند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها