آیت‌الله سعیدی: سپاه استخوان در گلوی بدخواهان انقلاب و نظام است

امام‌جمعه قم گفت: دشمنان سپاه که استخوان در گلوی بدخواهان انقلاب و نظام است را تهدید می‌کنند و ملاحظه کردیم مسئولان جانانه در برابر این اتهامات مقابله کردند و ایستادند.

آیت‌الله سعیدی: سپاه استخوان در گلوی بدخواهان انقلاب و نظام است

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به آیه پنجم از سوره ممتحنه اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) به‌عنوان دعا از خداوند می‌خواهد که ایشان را در فتنه‌ها قرار ندهد، با نگاه اجمالی به کلمه فتنه به موارد متعددی برخورد کردیم از جمله اینکه فتنه به معنای آزمایش، حاکمیت کفار، مصیبت و گرفتاری، فریب و نیرنگ و شکنجه و آزار است.

وی افزود: برخی گفته‌اند که حضرت ابراهیم(ع) در این آیه از خداوند خواسته که خود و همراهانش را از شکنجه و آزار کفار حفظ کند، طبق این نظریه حضرت ابراهیم(ع) از کلمه فتنه ایمنی در برابر آزار و شکنجه دشمنان را درخواست کرده است، گر چه حضرت ابراهیم در برابر آزار کفار صبر و تحمل داشتند اما این دعا را هم برای خود و هم برای همراهانش می‌خواهد چرا که انسان متقی هر چه قدر هم که صبور باشد دوست ندارد که مورد شکنجه و آزار قرار گیرد.

امام‌جمعه قم با اشاره به موارد متعددی از نگرانی‌های حضرت موسی و حضرت داوود در رابطه با خوف از شخص ناشناس و یا افراد ظالم گفت: اگر انسان از آزار و شکنجه ظالمان بترسد یک امر طبیعی است و پیامبران نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

سعیدی بیان کرد: پدر شهید حججی در مصاحبه خود در صدا و سیما از شهید شدن پسرش اظهار خوشحالی می‌کند چرا که معتقد است که پسرش از شر شکنجه و آزار داعشیان راحت شده است.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با بیان اینکه عزت از جمله اوصافی است که همه آن را دوست دارند، خاطرنشان کرد: عامل مهمی که سبب عزت انسان می‌شود تقوای الهی است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به‌روز 20 مهرماه که شهر مقدس قم میزبان 8 شهید گمنام بود، گفت: انسان وقتی جانش را باخدا معامله می‌کند برکات زیادی در زندگی پیدا می‌کند که قابل‌مقایسه با هیچ‌چیزی در دنیا نیست.

سعیدی با اشاره به‌روز جهانی استاندارد گفت: استاندارد هم به نفع مصرف‌کننده و هم به منافع تولیدکنندگان کمک می‌کند.

وی به‌روز 24 مهر روز اولیا و مربیان اشاره کرد و اظهار داشت: همین‌که فرزندان به مدرسه آمدند فضای آموزشی جدیدی برای فرزندان شکل می‌گیرد از این رو اولیا و مربیان باید از هیچ تلاشی درراه تربیت آن‌ها دریغ نکنند.

امام‌جمعه قم به اشاره به اینکه جریانی در عرصه داخلی در حال اجرا است که بسیار خطرناک است و آن جریان اتهام زنی مسئولان نظام در فضای مجازی و سایت‌ها است، گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند که اگر انسانی عادت به تهمت‌زنی می‌کند باید با دین و ایمان خداحافظی کند، آنچه پادزهر این تهمت زنی‌ها است باور نکردن آن توسط مردم است و باور نکردن آن‌ها سبب ناکامی شایعه افکنان می‌شود.

سعیدی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه نور وظیفه مؤمنان را مشخص کرده و فرموده چرا هنگامی‌که تهمت را شنیدند همه تلقی به قبول می‌کنند و قرآن این افراد را توبیخ کرده است، بنابراین انسان نباید هر چه را شنید آن را نقل کند چرا که مسئولیت آور است.

وی با اشاره به ترور فیزیکی شهدای متعدد در اوایل انقلاب گفت: نقشه کنونی کینه‌توزان انقلاب این است که نهادها و شخصیت‌های بلندپایه انقلاب را مورد هجمه قرار دهند، آن‌ها می‌خواهند سپاه و شخصیت‌های عزیز در برابر مفسدان را متهم کنند، سپاه که استخوان در گلوی بدخواهان انقلاب و نظام است را تهدید می‌کنند و ملاحظه کردیم که مسئولان جانانه در برابر این اتهامات مقابله کردند و ایستادند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: همه دنیا بدانند مردم، ارتش و سپاه برای رسیدن به زمان ظهور منجی عالم بشریت و برای ریشه‌کن کردن کفار و متجاوزان و کسانی که انسان‌های مظلوم را می‌کشند و از بین می‌برند، آمادگی کامل دارند و بدانید سپاه و ارتش برای نابودی شما لحظه‌ شماری می‌کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها