محمد غرضی:

روز قدس پیشنهاد آیت‌الله منتظری به امام خمینی(ره) بود

محمد غرضی گفت‌: بعد از پیروزی انقلاب در سال 57، شرایط فلسطینی‌ها را به آیت‌الله منتظری شرح دادیم و ایشان هم به امام(ره) پیشنهاد دادند‌‌ آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس نامگذاری شود که سریعاً مورد موافقت امام قرار گرفت.

روز قدس پیشنهاد آیت‌الله منتظری به امام خمینی(ره) بود

روز قدس هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ایران و سایر کشورهای اسلامی گرامی داشته می‌شود. روز قدس به عنوان روزی به منظور ارزش‌گذاری تلاش‌ها برای از بین بردن رژیم غاصب صهیونیستی است. تاریخچه نامگذاری روز آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس یکی از مباحثی است که محمد غرضی به آن اشاره و تاکید می‌کند: روز قدس تا آزادی فلسطین و رهایی مسلمانان و منطقه از شر اسرائیل غاصب ماندگار خواهد بود.

محمد غرضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در روزهای پیش از انقلاب و ایام مبارزه، به همراه محمد آقای منتظری به مدت 5 سال در نجف، لبنان و فلسطین بودیم و به همین دلیل آشنایی کاملی با شرایط فلسطینی‌ها داشتیم. بعد از پیروزی انقلاب در سال 57 ، شرایط فلسطینی‌ها را به آیت‌الله منتظری شرح دادیم و ایشان هم به امام خمینی(ره) پیشنهاد دادند،‌‌ آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس نامگذاری شود که سریعاً مورد موافقت امام خمینی قرار گرفت.

او در ادامه سخنانش گفت: اینکه روز قدس را به راهپیمایی برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین اختصاص می‌دهیم، فقط بحث یک روز عادی‌ که اسم مشخصی دارد، نیست. در واقع، روز قدس حلقه اتصال کشورهای اسلامی است و باعث اتحاد بیشتر آنها در سرتاسر جهان شده است.

غرضی تصریح کرد: قدس فقط مختص‌ مسلمانان نیست و در واقع خاستگاه پیامبران اولوالعزم است. اما در شرایط فعلی نظام بین‌الملل، آزادی این مکان مقدس به دغدغه و هدف اصلی کشورهای مسلمان تبدیل شده است. همه کشورهای مسلمان با هم یک‌صدا هستند که اسرائیل باید حق تضییع شده فلسطینیان را بدهد.

او توضیح داد: البته گروهی اصرار دارند هزینه‌های انجام شده در جبهه مقاومت را بی‌اثر بدانند و حتی از حیف و میل کردن بیت‌المال می‌گویند. در واقع گروهی اصرار به ناسیونالیسم دارند و فکر و ذکرشان فقط به مباحث مربوط به ملی‌گرایی منتهی می‌شود. در پاسخ به آنها باید گفت تضعیف جبهه مقاومت، موقعیت ایران در منطقه را ضعیف می‌کند و به دشمنان اجازه می‌دهد به فکر تحقق اهدف ضد ایرانی‌شان باشند.

وزیر اسبق نفت گفت: اساساً هم باید به تاریخ کشور و هویت خودمان ارزش بدهیم و هم با بررسی دقیق شرایط دیپلماسی، برای خرابکاری‌های احتمالی دشمنان چاره‌اندیشی کنیم تا آنها نتوانند به منافع و البته تمامیت ارضی ما چشم داشته باشند.

محمد غرضی در پایان سخنانش گفت: روز قدس تا آزادی فلسطین و رهایی مسلمانان و منطقه از شر اسرائیل غاصب ماندگار خواهد بود و هیچ تحرکی نمی‌تواند به این اتفاق با ارزش خدشه‌ای وارد کند.

منبع: اعتماد آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمود
    0

    لطفا ازاین به بعدبه جای واژه ناآشنای قدس بنویسیداورشلیم.

  • یک مستضعفانقلابی
    0

    دروغ که استخوان ندارد که در گلو گیر کند ظاهرا دوستان مرحوم رفسنجانی به خاطره بافی علاقه زیادی دارند

    نظرات شما -
    • شکیبا
      0

      عمو من ۲۷ سالمه انقلابو ندیدم میشه بفرمایی انقلاب یعنی چی؟انقلاب که شد دوران انقلابی گری تا کی هست تا ابده یا دورانی داره؟۴۰ سال پیش انقلاب شده شعارهاش چی بوده؟ چند درصدش محقق شده؟چه کسانی از قبل انقلاب به نوت و نوا رسیدن و جیب هفت پشت جدو آبادشونو پر کردن؟ انقلابی های اون زمان الان کجان و تو امریکا و اروپا چه غلطی میکنن؟ آیا ملتی که انقلاب کرد نباید به دنبال محقق کردن شعار و آرمانهاش بره یا از انقلابی گری صرفا فقط ضر زدن و فک زدن و حرافی مفت کافیه؟ ممنون میشم جواب بدی البته اگر سواد خواندن و نوشتن بلد باشی برادر انقلابی!

  • یک مستضعفانقلابی
    0

    اورشلیم فقط برای کودک شان صهیونیست وامریکای جنایتکار شناخته شده است اما قدس را جهان بویزه مسلمانان می شناشند

  • علیرضا
    0

    پیشنهاد هر کس که باشد ،خیلی پیشنهاد بیخود والکی بودوهیچ مشکلی را از دنیا حل نمی کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها