جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم:

ویروس کرونا نمی‌تواند مانع حماسه آفرینی روز قدس شود

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: حمایت از ملت مظلوم فلسطین یک تکلیف شرعی و دینی است و ابراز انزجار از مستکبرین همواره ادامه دارد.

ویروس کرونا نمی‌تواند مانع حماسه آفرینی روز قدس شود

حجت الاسلام ولی زاده جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم عنوان کرد: بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم همیشه در صحنه درطول این سال‌ها حضور خود را در راهپیمایی روزقدس ثابت و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده‌اند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط خاصی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرد ممکن است ملت اسلامی از حضور فیزیکی در خیابان‌ها و شرکت در راهپیمایی روز قدس محروم باشند اما می‌توان از شیوه‌های دیگری از جمله فضای مجازی استفاده کرد که در داخل و خارج از کشور نمود گسترده‌ای دارد و قطعا به گوش جهان خواران و مستکبرین خواهد رسید.

ولی زاده افزود: فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و حمایت‌هایی که از ملت فلسطین می‌شود به گوش مظلومین و همچنین ظالمین دنیا خواهد رسید و این اعلام آمادگی و ابراز انزجار از مستکبرین همواره مستدام است، ویروس کرونا نیز نمی‌تواند از این حماسه آفرینی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: جوانان می‌توانند از طریق فضای مجازی با نوشتن شعار و ارائه کلیپ حمایت‌ و ارادت خود را نسبت به ملت فلسطین که بیش از هفتاد سال زیر یوغ استکبار از جمله اسرائیل خون خوار هستند نشان دهند و در این عرصه به خوبی نقش آفرینی کنند، همچنین نباید با غفلت کردن این فضا را خالی بگذارند.

حجت الاسلام ولی زاده ادامه داد: در روز قدس امسال که تجمعات گسترده تشکیل نمی‌شود مردم می‌توانند از فضای مساجد و حسینیه‌ها ولو با جمعیت اندک استفاده کنند و سخنرانان، مداحان و گویندگان در این فرصت مظلومیت ملت فلسطین را تبیین کنند و به گوش همگان برسانند.

وی افزود: همچنین در مجامع دیگری همچون روزنامه‌ها، رسانه‌های گوناگون از جمله رسانه ملی باید آمادگی خود را حفظ کنند و اخبار این روز را پوشش دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم تصریح کرد: این ابراز حضور و حمایت از مردم فلسطین در روز قدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب تایید و تقویت خواهد شد، همچنین راهبردها و راهکارهای حضور در این عرصه ، تبیین وقایعی که بر ملت مظلوم فلسطین گذشته، تکلیفی که برعهده ملت است و ویژگی هایی که در راستای مقابله با استکبار جهانی باید حفظ شود از گفتار رسای مقام معظم رهبری استنباط خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک تکلیف شرعی و دینی است، ادامه داد: با تامل و تدبر در آیات قرآن کریم از جمله آیه چهار سوره مبارکه بروج « قُتِلَ أصحابُ الأُخدُودِ» همچنین آیه‌های دیگر که به مبارزه با ظالمان امر می‌کند، واقعه هولوکاست و سخنان مقام معظم رهبری و مراجع عظام و مراجعه به عقل سلیم روشن می‌شود که باید جلوی دشمنان اسلام ایستاد و از نفوذ آنان جلوگیری کرد.

ولی زاده عنوان کرد: دشمنان اسلام همانطور که از گذشته تا به امروز با اشغال سرزمین فلسطین و با حمله به کشورهایی هچمون افغانستان،عراق و سوریه ذات خون خواری خود را به جهانیان نشان داده‌اند، با توجه به این اوصاف ملت ایران بایستی با هوشیاری همانند هشت سال دفاع مقدس همچنان در مقابل مستکبرین و ظالمین ایستادگی و مقاومت کنند.

وی با یادآوری این موضوع که امسال اولین سالی است که روز قدس بدون سردار سلیمانی برگزار می‌شود گفت: شهید والا مقام سردار سلیمانی که در راه آزاد سازی قدس و جریان مقاومت اسلامی نقشی بی‌نظیر در میان تمامی امیران، سرداران، پاسداران و رزمندگان داشته‌اند، گرچه از لحاظ فیزیکی و جسمی حضور ندارند و نمی‌توان وجود ایشان را از نظر مادی حس کرد اما با استناد به آیه شریفه « وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فِی سَبیلِ اللهِ أمواتاً بَل أحیاءُ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقُونَ» که به حیات طیبه شهیدان اشاره دارد، وجود معنوی شهید سلیمانی همیشه حس می‌شود.

جانشین ولی فقیه در سپاه استان قم تصریح کرد: با وجود اینکه سردار سلیمانی شهید شده‌ است اما همواره فکر و اندیشه، آرمان و فرهنگ او که برگرفته از اسلام ناب، تبعیت از ولی امر و خادمی امت اسلام است در جامعه وجود دارد و یاد ایشان همیشه در دل‌های ملت ایران باقیست.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی همواره در مسیر ایجاد وحدت، انسجام و مقاومت گام برداشت به همین دلیل اهداف او بعد از شهادت با سرعت، قوام و دوام بیشتری در حال شکل گیری است.

ولی زاده بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری "سردار سلیمانی یک شخص نیست بلکه یک مکتب است"، مکتب سردارسلیمانی سربازی ولایت، مجاهده برای امت و دفاع از حریم و آرمان‌های الهی است.

وی درخصوص حفظ تفکر شهید سلیمانی گفت: باید فرهنگ مکتب سردار سلیمانی را از جمله فرهنگ شخصی ایشان نسبت به خانواده به عنوان یک پدر مومن و انقلابی، یک همسر مجاهد و درنهایت یک رزمنده فداکار میان سایر امت‌ها و ملت‌ها ترویج کرد.

ولی زاده ادامه داد: اقشار مختلف جامعه در همه عرصه‌ها به طور مثال، نظامیان در بعد نظامی‌گری، فرهنگیان در بعد فرهنگی، شخصیت‌های دینی در بعد مذهبی باید سعی در معرفی و حفظ تفکر شهید سلیمانی میان جوانان داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: باید نسبت به شخصیت سردار سلیمانی از لحاظ باورها و اعتقادات غبطه خورد و اهداف، آرمان‌ها و حتی سبک زندگی او را مطالعه کرد، پدر و مادرها به فرزندان خود این طرز فکر را منتقل کنند و همچنین جوانان زندگی فردی و اجتماعی این شهید بزرگوار را به عنوان الگوی خود پیگیری و واکاوی کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها