کرونا حریف روزه داری مسلمانان پکن نشد / عکس

ماه رمضان امسال تا چند روز دیگر به پایان می رسد و در شرایطی که ویروس کرونا به طور کامل مهار نشده، مسلمانان شهر پکن تا به امروز ماه رمضان امسال را با شرایط خاصی گذراندند.

کرونا حریف روزه داری مسلمانان پکن نشد / عکس

تمام مکان های مذهبی شهر پکن به منظور کاستن از خطرات ناشی از بیماری همه گیر کرونا در اماکن عمومی، از تاریخ 24 ژانویه (4 بهمن) تاکنون به صورت موقت تعطیل شده اند و مسلمانان چین تکالیف مذهبی خود را به جای مساجد، در خانه های خود انجام می دهند.

(یکی از مسلمانان شهر پکن در ماه رمضان در خانه خود نماز می خواند)

(یکی از مسلمانان شهر پکن در ماه رمضان در خانه خود قرآن می خواند)

الان حدود 250 هزار مسلمان در شهر پکن زندگی می کنند که ماه رمضان امسال برای آنها به دلیل شیوع کرونا، کمی متفاوت از سال های قبل، گذشته است.

برای بسیاری از دوستان مسلمان، ماه رمضان ماهی برای پاکیزگی جسم و روح ودوره ای ارزشمند برای تهذیب نفس است.

آقای «هایی هون جن» (با نام اسلامی علی)، کارمند مسجد «هوا شی» در پکن می گوید: «انجمن اسلامی پکن به دلیل تعطیلی تمام مساجد با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، به همه دوستان مسلمان پیشنهاد کرد تا جایی که ممکن است تمام تکالیف مذهبی اشان را در خانه هایشان انجام دهند و از حضور در اجتماعات دوری کنند و اگر در انجام تکالیف مذهبی خود نیاز به راهنمایی دارند نیز با انجمن تماس تلفنی برقرار کنند و یا به وب سایت رسمی انجمن اسلامی پکن مراجعه کنند.»

(مسجد "هوا شی" در شهر پکن)

این کارمند مسجد «هوا شی» همچنین گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا، همه مسلمانان در شهر پکن اهمیت زیادی به حفظ سلامتی خود می دهند و ضمن رعایت جدی نکات بهداشتی، در انجام وظایف مذهبی خود کوتاهی نکرده اند و به شیوه های مختلف در طول یک ماه گذشته ماه رمضان امسال را گذرانده اند.

حاجی «لیو دا پن» در طول سالهای گذشته، همیشه به همراه نوه هایش نماز می خواند. امسال جوانان چینی بعد از گذراندن یک تعطیلات طولانی، به تازگی به مدارس خود باز گشته اند و حاجی «لیو دا پن» در سحری خود، بعد از خوردن سه عدد خرما و یک لیوان چای، در خانه تنها به نماز می ایستد.

(حاجی لیو دا پن در حال نماز خواندن)

برنامه حاجی «تیا شیائو یینگ» نیز در طول ماه رمضان این بود که سه کتاب مطالعه کند و آقای «لی ون تسایی» خوش نویس معروف زبان عربی و چینی نیز در ماه رمضان برای دوستانش عبارت «بسم الله» را خطاطی می کند.

(حاجی تیا شیائو یینگ)

( آقای لی ون تسایی خوشنویس معروف زبان عربی و چینی)

حاجی «شیه جین یی» نیز در کتابخانه خانه اش مشغول مطالعه است.

به دنبال اراده قوی و فداکاری های انجام شده در پکن، هیچ کدام از مسلمانان این شهر در این مدت به کرونا مبتلا نشده اند و ماه رمضانی خاص و با ارزش را سپری کرده اند.

عید فطر تا چند روز دیگر فرا می رسد و با توجه به شرایط کنونی، شرایط برگزاری جشن عید فطر نیز مانند گذشته فراهم نیست اما همه بر این باورند که تا سال آینده اوضاع بهتر و شرایط برای برگزاری اجتماعات مساعد شود و در شرایط فعلی تلاش برای مهار کرونا و رعایت فاصله اجتماعی، از برگزاری جشن، مهم تر است.

منبع: رادیو بین المللی چین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • mohsen
    0

    اونا روزه میگیرن چون دپلت دینشون رو نگرفت ازشون شما دین و دنیارو از ما گرفتید لعنت به هرچی دزد

  • علی اصغر
    0

    من از یک مستند تلویزیونی شنیده ام عید فط برای مسلمانان چین تعطیل رسمی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها