از فرزند طلاق بودن و بلال‌فروشی تا اجرا در تلویزیون/ می‌خواستم مجری شوم!

ویژه برنامه رمضانی شبکه یک سیما شب گذشته میزبان یکی از مجریان صداوسیما بود.

از فرزند طلاق بودن و بلال‌فروشی تا اجرا در تلویزیون/ می‌خواستم مجری شوم!

محمد عیوضی با حضور در استودیو برنامه «دعوت» از داستان طلاق پدر و مادرش گفت: ۱۵ ساله بودم که پدر و مادرم از هم جدا شدند. آن زمان فقط ناراحتی از طلاق را احساس کردم اما اکنون درد ناشی از آن را با پوست و استخوانم درک کرده‌ام. به دلیل علاقه‌ام به هنر، اجرا و بازیگری تصمیم گرفتم از خانواده جدا شوم. البته خانواده هم به این جدایی راضی بود. ِ

محمد که فرزند طلاق بود بعد از جدایی از خانواده، تهران را برای زندگی انتخاب و با اقامت در منزل اقوام برای گذران زندگی مشاغل مختلفی از بلال فروشی تا پخش تراکت را امتحان می‌کند. او از سختی‌های که با دوری از خانواده متحمل شد، تعریف کرد: روزهایی بود که به بهشت زهرا(س) می‌رفتم تا خودم را با خیرات مردم برای رفتگانشان سیر کنم. کسی رنجی که می‌کشیدم را درک نمی‌کرد.

مهمان این قسمت از برنامه «دعوت» کم‌کم وارد گروه‌های تئاتر می‌شود اما نسبت به بهشت زهرا(س) و روزهایی که برای سیر کردن خود به آن‌جا می‌رفت، احساس دین می‌کند. محمد گفت: گاهی برای تماشا و از سر کنجکاوی به سالن تطهیر بهشت زهرا(س) می‌رفتم و به‌مرور ترسم ریخت و چند سال بعد برای احساس دینی که داشتم، درخواست کردم که به عنوان داوطلب در سالن تطهیر مشغول به کار شوم. در ابتدا به دلیل سن کم و جثه کوچکم درخواستم را نمی‌پذیرفتند اما سرانجام لطف خدا شامل حالم شد و به صورت داوطلب مشغول به کار شدم. کار در سالن تطهیر زندگی‌ام را تغییر داد چراکه تمام مردم مرگ را باور دارند اما من و همکارانم بیشتر مرگ را درک می‌کنیم چون فاصله دستان من و فردی که فوت کرده فقط به اندازه‌ یک دست‌کش پلاستیکی است.

سعید خال؛ رئیس سازمان بهشت زهرا(س) دیگر مهمان برنامه از چگونگی پذیرش محمد گفت: محمد به همراه گروهی به منظور اجرای برنامه برای کارمندان بهشت زهرا(س) به آنجا آمد. بعد از چند روز به من پیام ‌داد و درخواست داشت در سالن تطهیر کار کند. ابتدا به او گفتم که این کار مناسب تو نیست اما گه گاهی می‌دیدم که به بهشت زهرا می‌آمد و سرانجام عشقی که در او نسبت به انجام این کار دیدم منجر به پذیرش درخواستش شد.

محمد عیوضی بعد از کار و تلاش بسیار زندگی مستقلی برای خود می‌سازد. او در این خصوص ادامه داد: بار مشکلات دیگر و تهیه کرایه خانه هم به سختی‌های زندگی من اضافه شد. البته من اگر فرزند طلاقم مدیون طلاق هم هستم. من را بارها از صدا و سیما بیرون کردند اما بازگشتم چون می‌خواستم مجری شوم. شادی که امروز در اجراهایم به بچه‌ها می‌دهم حاصل همان رنج‌ها است اما برای همه به این شکل نیست و برخی از فرزندان طلاق به راه خلاف کشیده می‌شوند.

محمد داستان «دعوت» که بعد از تلاش‌های بسیار موفق می‌شود به عنوان مجری برنامه کودک و نوجوان مشغول به کار شود از ماجرای آشنایی و ازدواجش توضیح داد: آشنایی ما از طریق فضای مجازی اتفاق افتاد و بعد به خواستگاری که رفتم از مجید قناد(عمو قناد) خواستم من را نزد خانواده همسرم تایید کند.

محمد عیوضی در پایان بعد از ۲۰ سال تحمل سختی‌های فرزند طلاق بودن و زندگی دور از خانواده، پدر و مادرش را بخشید و از طریق دوربین برنامه «دعوت» با آن‌ها صحبت کرد.

برنامه «دعوت» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز، سردبیری محمد پیوندی و اجرا_کارشناسی حجت‌الاسلام محمد برمایی هر شب ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه روی آنتن می‌رود.

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها