برکناری وزیر بهداشت بولیوی در پی اتهام فساد در خرید دستگاه‌های تنفسی

وزیر بهداشت بولیوی به اتهام فساد در خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای بیماران کروناویروس از یک شرکت اسپانیایی دستگیر و پس از آن برکنار شد.

برکناری وزیر بهداشت بولیوی در پی اتهام فساد در خرید دستگاه‌های تنفسی

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس پلیس بولیوی اعلام کرد که مارسلو ناواخاس وزیر بهداشت این کشور به اتهام فساد در خرید ۱۷۹ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کووید- ۱۹ دستگیر شده و در ساختمان نیروهای ویژه مبارزه علیه جرم در لاپاز زندانی است.

یک روز پس از این‌که جینین آنی‌یز، رئیس جمهوری بولیوی دستور گشودن پرونده‌ای برای احتمال فساد در خرید این دستگاه‌ها را اعلام کرده بود، رئیس پلیس این کشور خبر دستگیری وزیر بهداشت را منتشر کرد. شایان ذکر است که دو تن از مسؤولان دیگر این وزارتخانه نیز بازداشت شده‌اند.

خرید ۱۷۹ دستگاه تنفس مصنوعی با هزینه‌ حدود پنج میلیون دلاری توسط بانک توسعه بین آمریکایی تامین مالی شده است. به همین دلیل دو تن از کارمندان سازمان مالی بین‌المللی نیز توسط پلیس بولیوی برای پاره‌ای از توضیحات اظهار شدند.

این رسوایی پس از آن صورت گرفت که تعدادی از پزشکان این کشور از سازگار نبودن این دستگاه‌ها با بخش‌های احیای بیمارستان‌های بولیوی شکایت کردند و پس از آن اطلاعات درباره‌ هزینه‌های بیش از حد برای خرید این دستگاه‌ها افشا شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها