برخورد جدی با پزشکان در صورت باز نکردن مطب‌ها بدون دلیل موجه

مدیرکل حوزه ریاست نظام پزشکی گفت: اگر پزشکی مطب خود را بدون دلیل موجه باز نکند، با او برخورد خواهد شد.

برخورد جدی با پزشکان در صورت باز نکردن مطب‌ها بدون دلیل موجه

بابک پورقلیج مدیرکل حوزه ریاست نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سامانه تهیه اقلام بهداشتی مطب‌ها اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی کل کشور و تهران برای تهیه اقلام بهداشتی و حفاظتی در حال حاضر سامانه‌ای را موقتاً برای شهر تهران و شهرستان‌های اطراف طراحی کرده است.

او در ادامه افزود: بنا به سهمیه‌ای که وزارت بهداشت بابت این مسئله در اختیار پزشکان قرار می‌دهد، اقلامی را در این سامانه عرضه می‌کنند. افراد متناسب با نیاز خود کالاهایی را که نیاز دارند، در همان سامانه هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند و با توجه به آدرسی که در سایت وارد کرده‌اند، کالا را دریافت می‌کنند.

دور زدن نظام پزشکی توسط پزشکان مطب دار
پورقلیج تاکید کرد: اگر پزشکی مطب خود را باز نکند، حتما باید علت موجهی داشته باشند، زیرا در غیر این صورت با او برخورد می‌شود. در واقع باز نکردن مطب دارای ضوابطی است؛ یعنی پزشکان باید علت باز نکردن مطلب خود را به نظام پزشکی مربوطه فوراً گزارش دهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. درحالی که اگر نداشتن اقلام بهداشتی و محافظی دلیل باز نکردن مطب باشد، کافی است به ما اطلاع دهند تا به سرعت رسیدگی شود.

او در ادامه افزود: اگر هم اقلام به اندازه کافی وجود نداشته باشد، حداقل با اطلاع و اعلام این موضوع، باز نکردن مطب‌ها می‌تواند از علل قابل توجیه باشند. البته این در صورتی است که پزشکان نتوانند اقلام را در بازار تهیه کنند، زیرا در حال حاضر اقلام بهداشتی در بازار وجود دارد، اما ممکن است با تفاوت قیمتی روبرو شوند.

مدیرکل حوزه ریاست نظام پزشکی در پایان تصریح کرد: اما نظام پزشکی در حدی که وزارتخانه این اقلام را در اختیارش قرار دهد، بر اساس همان سهمیه از طریق سامانه موجود میان پزشکان و مطب‌ها پخش خواهد کرد. اقلام بهداشتی در حال توزیع شامل ماسک جراحی، مایع ضد عفونی کننده سطوح، مایع ضدعفونی کننده دست، شیلد محافظ صورت و دستکش نیتریل است که با تعرفه دولتی در اختیار اعضا سازمان قرار می‌گیرد. بنابراین تمامی پزشکانی که دارای پروانه مطب و اشتغال در شهر تهران و شهرستان‌ها هستند، می‌‌توانند از طریق سامانه مورد نظر ثبت‌نام و اقلام بهداشتی و محافظتی را دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ابراهیم ایرانپور مبارکه
    0

    یامن اسمعه دوا وذکر وشفاء.پزشکز وپزشکان از شریف ترین شغلها بوده که مورد احترام تمامی جوامع انسانی است .میزان اعتبار واحترام به پزشکان تا حدی است که آنان را محرم اسرار دانسته واز جایگاه والایی برخوردار است .پزشکان از آنجا که با جان آدمیان سروکار داشته و موجبات نجات جان آدمی می شوند وبه نوعی باید گفت که پس از خدا جان انسانها بدست پزشکان است وآنان هستند که نجات گر جان انسانها هستند .جوامع مختلف بشری از قدیم الایام تا کنون به لحاظ نگاه ویژه ای که به پزشکان داشته ومسئولین نظام بلحاظ همین دیدگاه ونگرش جامعه به پزشکان سهم زیادی از امکانات آموزشی وعلمی کشو ر وتحصیلات عالیه در دانشگاهها ومراکز علمی را به پزشکان اختساص داده تا جایی که برای آموزش آنان بورسیه هایی را به اقصی نقاط جهان فراهم نموده و امکانات آزمایشگاهی وعلمی ودرصد زیادی از بودجه های علمی وتحقیقاتی کشور را به دانشگاههای پزشکی اختصاص داده ودر این میان الحق پزشکان متعهد فراوانی را در کشور داشته وداریم که به پایس این قدرشناسی مردم وکشور ونظام از آنان در خدمت کشور ومروم

  • ابراهیم ایرانپور مبارکه از مبارکه اصفهان
    0

    پزشکی و پزشکان در جوامع مختلف و در طی قرون گذشته و حال ازاهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردارند .شغل پزشکی و پزشکان به واسطه اینکه با جان آدمیان در ارتباط بوده و نجات دهنده جان آدمیان هستند همیشه مورد احترام مردم و جوامع مختلف بشری است یا من اسمعه دوا و ذکر وشفاء.حکومت ها و مسئولین حکومتی در دوران های مختلف همیشه سعی نموده با حساسیت ویژه ای که جامعه نسبت به آنان داشته با دید و نظر روشن و بهتری با رشته های پزشکی در آموزش عالی کشور و دانشگاه ها با آنان برخورد نموده و امکانات آموزشی این قشرازجامعه را در حد توان فراهم نموده و با اختصاص بودجه های بیشتری نسبت به سایر رشته‌های تحصیلی دیگر و دانشجویان دیگر در رفع نواقص احتمالی و رفع مشکلات آنان اقدام نمایند و با تجهیز کلاسهای درسی و آزمایشگاه ها و مراکز آموزش علمی و بهداشتی و پزشکی و به روز رسانی اطلاعات علمی برای پزشکان و اختصاص بورسیه ها و اعزام دانشجویان دکترای پزشکی به اقصی نقاط جهان آنان را با مسائل علمی و آموزشی و پزشکی آشنا نمایند و مردم و مسئولین نظام همیشه در تکریم این قشر شریف از جامعه قدردان آن بوده تا به جایی که حتی جهت تکریم پزشکان در هر کوی و برزن و شهری مسئولین شهرداری و شورای اسلامی شهر به پاس خدمات پزشکان کوچه و محلی را به نام آنان نامگذاری نموده الحق وانصاف این فرزندان راستین میهن و کشور هم به پاس این قدر شناسی از جایگاه علمی پزشکان در بحبوحه های مختلف و مقاطع مختلف به کشور و مردم نیازمند به یاری همت و آنان هستند به میدان آمده و با تلاش خستگی ناپذیر و جوانمردانه قدم برداشته و آستین همت را بالا زده و با حضور خود حماسه های یادگاری را به جای گذارده اند .در کشور ما در حماسه هشت سال دفاع مقدس پزشکان و جامعه پزشکی دلاور ما با حضور در جبهه های جنگ از مردم و میهن اسلامی و مداوای مجروحان و دلاور مردان عرصه دفاع از میهن اسلامی آمده و با تقدیم شهدای والامقام افتخاری برای کشور و جامعه پزشکی و پزشکان گردیده اند در مقاطع دیگر همچون سیل. زلزله و اکنون بیماری کوئید ۱۹ کرونا پزشکان نه تنها در کشور عزیز و میهن اسلامی ما که در جهان گل کاشتند و حماسه ای به یادماندنی از خود به جای گذارد ند. در این میان متاسفانه عده‌ای در پوشش پزشک و جامعه پزشکی افرادی که نه تنها عضوی از جامعه پزشکی نبوده بلکه ننگی برای جامعه پزشکی و کشور بوده و با تعطیلی مطب ها و مراکز خود به گوشی خزیده جا دارد مسئولین محترم کشور و جامعه پزشکان کشور و مردم با جدانمودن حساب این قشر ضعیف النفس و مرفعان بی درد که در فکر منافع و مطامع خود بوده در زمینه برخورد با آنان اقدامی به عمل آورده و مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین مرتبط با تخلف آنان و قوه قضاییه با برخورد قضایی و قهر آلود با آن اقدامی به عمل آورند با تشکر و سپاس ابراهیم ایرانپور مبارکه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها