کودک ربوده شده چینی بعد از سه دهه با تکنولوژی «تشخیص چهره» پیدا شد

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند کودک چینی دو ساله‌ای که سال ۱۹۸۸ از مقابل هتلی در شهر شی‌آن ربوده شده بود، با فناوری تشخیص چهره پیدا شد و روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت به خانواده‌اش ملحق شد.

کودک ربوده شده چینی بعد از سه دهه با تکنولوژی «تشخیص چهره» پیدا شد

بر اساس گزارش شبکه دولتی «سی‌سی تی‎وی»، مائو ین ۳۴ ساله، بعد از ربوده شدن به خانواده‌ای در یک شهر دیگر فروخته شد و با نام «گو نینگ‌نینگ» بزرگ شد.

او در ۳۲ سال گذشته با زندگی در کنار خانواده ناتنی‌اش، اصولا اطلاعی از ربوده شدنش نداشت.

این گزارش می‌گوید والدین تنی آقای ین طی این سالها از هر تلاشی برای یافتنش دریغ نکرده و حتی مادرش کارش را رها کرده و سالها در ایالتهای مختلف چین به دنبال کودکش بوده است.

این شبکه می‌گوید پلیس چین از طریق تکنولوژی خاصی توانسته از روی عکسهای کودکی، چهره ین در زمان بزرگسالی را شبیه‌سازی کند. «سی‌سی تی‎وی» توضیحی درباره چگونگی این شبیه‌سازی نداده است، اما می‌نویسد اواخر آوریل پلیس شهر شی‌آن اطلاعاتی دریافت کرده که مردی با مشخصات چهره شبیه‌سازی شده آقای ین در شهر سیچوآن پیدا شده است.

بعد از آن، از آقای ین آزمایش دی‌ان‌ای به عمل آمده و مشخص شده است وی همان کودکی بوده که در سال ۱۹۸۸ در جلو هتل ربوده شده است.

«سی‌سی تی‎وی» با انتشار ویدیویی، لحظه ملحق شدن آقای ین به خانواده‌اش در شهر شی‌آن در روز دوشنبه را منتشر کرده است.

دولت چین گزارشی رسمی از آمار کودک‌ربایی در کشور منتشر نکرده، اما یک سایت اینترنتی که برای همین منظور توسط دولت راه‌اندازی شده، نشان می‌دهد ۵۱ هزار زوج چینی در آن ثبت نام کرده و دنبال کودکان ربوده شده خود هستند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها