استقرار پلیس ضدشورش در حومه‌ پاریس/ جوانان ماشین‌ها را به آتش کشیدند

پس از آنکه جوانان در مناطق مسکونی کم‌درآمد حومه پاریس و همزمان با افزایش تنش‌ها به خاطر قرنطینه کرونا، شبانه ماشین‌ها را به آتش کشیدند، پلیس ضدشورش در منطقه مستقر شده است.

استقرار پلیس ضدشورش در حومه‌ پاریس/ جوانان ماشین‌ها را به آتش کشیدند

به نقل از رویترز، تازه‌ترین ناآرامی‌ها در محله‌های حاشیه‌ای، با تراکم جمعیتی بالا و درآمد کم ساکنان آن، پس از آن از رخ می‌دهد که حدود سه هفته پیش، یک جوان ۱۸ ساله بر اثر تصادف موتورسیکلت در حومه آرژانتویل درگذشت.

دادستان ناحیه پونتوآز که امور قضایی آرژانتویل را بر عهده دارد، در این باره اظهار کرد: تحقیقات در مورد مرگ "سابری چوبی" در جریان است.

وی افزود: یافته‌های اولیه حاکی از اینکه موتورسیکلت "چوبی" در برخورد با ماشین پلیس قرار گرفته است، نیست، در حالی که دوستان چوبی مدعی هستند موتور قربانی با ماشین پلیس برخورد داشته است.

مقامات پلیس پاریس درباره ناآرامی‌های شبانه واکنشی نشان ندادند، اما نام کاربری "شهروند ناشناس" (AnonymeCitoyen) در توییتر و ساکنان حومه آرژانتویل، فیلم و عکس‌هایی را از اتومبیل‌های سوخته و پلیس ضد شورش در این منطقه منتشر کرده‌اند.

ساکنان بخش بزون که در نزدیکی آرژانتویل قرار دارد نیز ویدئوهایی در توییتر از یک آتش بزرگ منتشر کرده‌اند که در آن‌ها مشخص نیست چه چیزی در حال سوختن است.

مناطق حاشیه‌ای فرانسه مکرراً محلی برای بروز خشم ناشی از نابرابری اجتماعی و اقتصادی و برخورد وحشیانه پلیس بوده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها