جزئیات طرح سنجش سلامت نوآموزان در خراسان رضوی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان ازمردادماه ۹۹ در ۱۱۰ پایگاه سنجش استان آغاز خواهد شد.

جزئیات طرح سنجش سلامت نوآموزان در خراسان رضوی

مهدی قاسمی‌پور اظهار کرد: از نیمه دوم تیرماه سال ۹۹ ثبت نام الکترونیکی پایگاه‌های طرح سنجش برای دانش‌آموزان پایه اول و پیش دبستانی آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه امسال این روند با تاخیر آغاز می‌شود، برای سنجش دانش‌آموزان فقط دو ماه زمان خواهیم داشت. به همین دلیل از مدیران مدارس تقاضا داریم نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از مردادماه ۹۹ در ۱۱۰ پایگاه سنجش استان آغاز خواهد شد و توصیه می کنیم خانواده‌ها در همان تاریخ و ساعتی که توسط سامانه الکترونیکی مشخص شده با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورات بهداشتی به پایگاه‌های سنجش مراجعه نمایند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی بیان کرد: از مدیران مدارس نیز تقاضا داریم اطلاعات دانش‌آموزان را به صورت کامل در این سامانه تکمیل نمایند و نسبت به این موضوع دقت نظر داشته باشند.

قاسمی‌پورعنوان کرد: خانواده‌ها به این نکته توجه داشته باشند که فرآیند سنجش صرفا در پایگاه‌های سنجش تکمیل نمی‌شود و پس از اتمام کار در پایگاه‌های سنجش حتما باید به پایگاه‌ها و مراکز بهداشت نیز مراجعه نمایند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تصریح کرد: روسای ادارت آموزش و پرورش مناطق سطح استان نیز بایستی اطلاعات مدارس تازه تاسیس را تا تاریخ ۲۰ خرداد به اداره آموزش و پرورش استثنائی ارسال نمایند تا رمز ورود و کد کاربری ورود به سامانه الکترونیکی پایگاه‌های سنجش جهت این مدارس ایجاد گردد.

وی ادامه داد: تعرفه طرح سنجش برای هر دانش آموز مبلغ ۴۰ هزار تومان است که این مبلغ برای دانش‌آموزان عشایر کاملا رایگان و برای دانش‌آموزان نواحی کم برخوردار و حاشیه شهر نیز رایگان و نیمه بهاء خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی متقاضی جهش تحصیلی است حتما در همان بازه زمانی که دستورالعمل مشخص کرده است این اقدام را انجام دهند.

قاسمی‌پور افزود: برخی از دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته به پایگاه‌های سنجش مراجعه نکردند، در حال حاضر این امکان وجود دارد که با تیک زدن گزینه جامانده از طرح سنجش این فرآیند را در سال آتی انجام دهند و روند ثبت نام آن‌ها تکمیل گردد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، وی یادآور شد: مدیران مدارس در زمینه طرح تلفیقی فراگیر و پیش ثبت‌نام اولیه دانش‌آموزان معلول اهتمام داشته باشند و حتما ثبت نام اولیه را انجام دهند و ثبت نام نهایی را به نتیجه طرح سنجش موکول نمایند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها