عشایر کوچ رو در بدو ورود به شهرستان ازنا غربالگری می‌شوند

فرماندار ازنا گفت: عشایر کوچ رو در بدو ورود به شهرستان ازنا جهت پیشگیری از شیوع کرونا غربالگری می‌شوند.

عشایر کوچ رو در بدو ورود به شهرستان ازنا غربالگری می‌شوند

محمدی نژاد اظهارداشت: با توجه به شیوع بیشتر این بیماری سختگیری‌ و محدودیت‌ها در شهرستان تشدید شده و در سطح شهر ابلاغ کردیم که استفاده از ماسک و دستکش در ادارات اجباری است.

وی با بیان اینکه ساعات کاری ادارات ازنا از ابتدای هفته جاری کاهش یافت افزود: ساعات کاری ادارات از 9 صبح تا 11 است همچنین ساعات کاری بانک‌ها و اماکن شلوغ و پرتردد کاهش یافته است.

فرماندار ازنا عنوان کرد: به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی به تمامی دفاتر پیشخوان، پلیس + 10 و ادارت شلوغ اعلام کردیم که بر اساس حروف الفبا مشتریان را پذیرش کنند.

محمدی نژاد با تاکید بر اینکه ورود به قبرستان به صورت تجمعی ممنوع شده است تصریح کرد: در حوزه روستاها نیز بحث ضدعفونی اماکن دنبال می‌شود همچنین با بلندگو مرتب در سطح روستا و شهر نسبت به رعایت نکات بهداشتی هشدار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای عشایری که از سمت خوزستان به شهرستان می‌آیند نیز اکیپ‌هایی آماده کردیم تا در بدو ورود غربالگری شوند و افرادی هم که از استان‌های پر خطر به روستاها ورود پیدا می‌کنند نیز در خانه های بهداشت روستا غربالگری می‌شوند.

فرماندار ازنا با اشاره به اینکه مشکل خاصی در بحث تامین اقلام بهداشتی نداریم اظهارداشت: بیماران نیز در همان مراحل اولیه شناسای می‌شوند و بیماریابی از درب منازل انجام می‌گیرد. هم اکنون تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان محدود اند و اکثرا در منزل تحت درمان و قرنطینه هستند.

وی عنوان کرد: در بحث افزایش شیوع این ویروس، مشکل عمده از ناحیه خود مردم است پس اگر می‌خواهیم مشکل برطرف شود باید مردم همراهی و نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند باز محدودیت‌ها بیشتر می‌شوند.

محمدی نژاد تاکید کرد: مردم حضور خود را در سطح بازار کم کنند و در حد ضرورت از منزل خارج شوند تا انشالله شاهد کاهش و کنترل این بیماری در سطح شهرستان باشیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها