عامل جنایت دربند به قصاص محکوم شد

پسر جوانی که در یکی از رستوران‌های منطقه دربند به‌خاطر چشم در چشم شدن، پسری ورزشکار را به قتل رسانده بود، صبح دیروز در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

عامل جنایت دربند به قصاص محکوم شد

رسیدگی به این پرونده با گزارش یک درگیری منجر به قتل در ساعت ‌۲۱ شامگاه چهارشنبه ۲۳‌ مردادماه سال 98 به مأموران کلانتری ‌۱۲۲ دربند آغاز شد.

مأموران پس از حضور در صحنه نزاع متوجه شدند که درگیری میان 4 نفر صورت گرفته و در پی آن یکی از آنها با ضربه چاقو به قلبش به قتل رسیده و یک نفر هم مجروح شده و عامل قتل هم متواری شده است.

نخستین بررسی‌ها نشان داد که فرد مجروح دوست قاتل بوده که برای درمان به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شد و مأموران پس‌از بازجویی از او و بررسی دوربین‌های مداربسته محل جنایت هویت قاتل را شناسایی کردند و در نهایت سعید به اتهام قتل عمد بازداشت شد.

او پس‌از انتقال به دادسرای امور جنایی تهران به قتل اعتراف کرد و پرونده‌اش پس‌از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و صبح دیروز در شعبه 10 محاکمه شد.

در ابتدای جلسه دادگاه و پس‌ از قرائت کیفرخواست خانواده مقتول از قاضی خواستند که قاتل به اشد مجازات محکوم شود.

هرچقدر هم که قاضی تلاش کرد تا خانواده مقتول قاتل را ببخشند اولیای دم نپذیرفتند و خواهان اعدام او شدند.

مادر مقتول در ادامه درخواستش به قاضی گفت: پسرم قهرمان ورزش‌های رزمی بود و 16 مدال داشت اما این فرد او را ناجوانمردانه به قتل رساند و پسرم را از من گرفت.

پس‌ از آن سعید در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خودش گفت: آن روز من با رامین و سیما که به تازگی با او دوست شده بودم به دربند رفتیم و درحال خوردن شام بودیم که دیدم مقتول و دوستش مدام به من و سیما چپ چپ نگاه می‌کنند و همین موضوع باعث شد تا برای تذکر دادن به سمت‌شان بروم و درگیری بین ما شروع شد.

دقایقی بعد هم با چاقویی که در جیبم بود ضربه‌ای به سینه مقتول زدم که متأسفانه همان ضربه باعث فوت او شد.

در ادامه برادر قاتل که به اتهام اختفا در ادله جرم بازداشت بود گفت: آن روز سعید با حالتی پریشان به خانه آمد و چاقو را به من داد و گفت با این چاقو یک نفر را کشته‌ام.

حرفش را جدی نگرفتم و بعد هم چاقو در دستشویی از جیبم به داخل چاه افتاد.

پس‌ از اظهارات اولیای دم و متهمان قضات شعبه 10 برادر مقتول را تبرئه کردند و سعید به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد.

منبع: روزنامه ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها