پارسایی:

400 هزار بدقولی خودروسازان در تحویل خودرو/تاثیر ارز در تعیین قیمت تمام شده خودروها کمتر از 20 درصد است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان که شرایط بازار نشان می دهد اراده خودروسازان بر ادامه به عدم تعهداتشان است، گفت: ۴۰۰ هزار تعهد عمل نشده از سوی خوردو سازان وجود دارد.

400 هزار بدقولی خودروسازان در تحویل خودرو/تاثیر ارز در تعیین قیمت تمام شده خودروها کمتر از 20 درصد است

بهرام پارسایی با اشاره به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص صنعت خودرو کشور گفت: گزارش ارائه شده در صحن چکیده 10 جلد پرونده شامل حجم زیاد شکایات و اشکالات موجود در صنعت خودرو بود.

وی یکی از ایرادات موجود در صنعت خودرو افزایش ناگهانی قیمت دانست و ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته تاثیر ارز در تعیین قیمت تمام شده خودروها کمتر از 20 درصد است و نشان می دهد که در پس گرانی ها، فساد ها، رانت ها و منافع کلان اقتصادی است از این رو نمی توان همه افسار گسیختگی بازار به قیمت ارز نسبت داد.

گرانی ارز بهانه خوبی برای گرانی ها و پیشبرد اهداف خودروسازان داخلی بود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با قیمت ارز امروزی و معادل قیمت خودرو های داخلی مردم امکان خرید خودرو کارکرده خارجی را دارند بنابراین ارز نقش اصلی در گرانی های اخیر بازار خودرو ندارد ولی بهانه خوبی برای افزایش قیمت و پیشبرد اهداف خودرو سازان بود.

وی افزود: بدون شک کمیسیون اصل 90 از تولید داخلی حمایت می کند مشروط بر این که حقوق مصرف کنندگان حفظ شود و خودرو سازان قدرت رقابت داشته باشند.

پارسایی حمایت های احساسی و غیرکارشناسی از صنایع خودروسازی و اعطای امتیازات رانتی از دلایل گرانی های اخیر بازار خودرو برشمرد و گفت: انحصاری بودن بازار برای خودرو سازان باعث شد تا انگیزه برای پیشرفت و توسعه در تولید نداشته باشند.

وی با اشاره به رخنه کردن لابی های قدرت و به صنعت خودرو سازی عنوان کرد: سوء مدریت در این صنعت موجب شده تا خودروسازان داخلی انحصار را در اختیار داشته باشند نه در بحث کیفیت، تعهدات انجام شده، کاهش میزان مصرف سوخت،طراحی،قیمت واقعی هیچکدام از حقوق مصرف کنندگان رعایت نشود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در بازار خودرو و سودهای کلان چند هزار میلیارد تومانی برای افراد ذینفع مبارزه با این جریان را سخت می دانم مگر این که ارکان اصلی حاکمیت مانند سران سه قوه اراده جدی در دفاع از حقوق مصرف کننده داشته باشد.

ممنوعیت واردات خودرو موجب انحصار کامل برای خودروسازان داخلی شد

در گزارش کمیسیون اصل خسارات های وارد از سوی صنعت خودرو به کشور بر شمرده شد و در بحث کرونا قیمت خودرو در جهان کاهش یافت اما در ایران افزایش پیدا کرد که نشان می دهد بازار خودرو اصولی ندارد بر این اساس باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: مردم نباید وارد عمل شوند و اقدام به خرید خودرو گران کنند البته با توجه به این که در اختیار مردم پول سرگردان وجود دارد و خودرو به عنوان کالا سرمایه تبدیل شده است.

پارسایی به نقش ممنوعیت واردات و سایت های واسطه ای در گرانی های اخیر بازار خودرو گفت: ممنوعیت واردات بدون شک فضای انحصاری در اختیار خودروسان داخلی قرارداد در حالی که ممنوعیت شامل 5 درصد بازار خودرو می شود اما با ایجاد عدم رقابت و بوجود آوردن افسار گسیختگی انحصار کامل را برای خودرو سازان ایجاد کرد.

وی با بیان این که خودروسازی داخلی توان پاسخگویی به نیاز های داخلی ندارد افزود: زمانی که معادله عرضه تقاضا بهم می خورد تبدیل به عامل اصلی گرانی خودرو می شود.

سخنگوی کمیسون اصل 90 با اشاره قیمت های بدون ظابطه در بازار خودرو گفت: سایت های واسطه مانند دیوار و شیپور می توانند در گرانی ها موثر باشند اما اگر عرضه و تقاضا متعادل بود هیچ عاملی نمی توانست باعث گرانی خودرو شود.

وی افزود: یکی از دلایل عدم عرضه خودرو منافع کلانی است که بازیگران پشت پرده بازار خودرو دارند و مانع از تحقق تولید های توسط خودروسازان انبوه شده است.

پارسایی در ادامه با انتقاد از نحوه ثبت نام و واگذاری خودرو به مردم گفت: شعار های خودروسازان باید عملی شود و به یک نفر بیش از یک خودرو داده نشود اما مسئولین ذیربط اذعان دارند که سایت های ثبت نام توسط ربات هایی هک می شوند و افراد از ضعف موجود سوء استفاده می کنند.

وی با بیان این که از لحاظ علمی و فناوری کشورمان توانایی ایجاد سایت غیر قابل هک وجود دارد بیان کرد: به نظر می رسد کسانی که اقدام به طراحی این گونه تارنماها می کنند راه هایی را در نظر گرفتند تا افراد سود جو بتوانند سوء استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عدم برخورد جدی با متخلفین از مهمترین عوامل افسار گسیختگی بر شمرد و گفت: این موضوع باعث شده تا منفعت طلبان گستاخانه تر به اهداف و برنامه های خود برسند اما این که بگویند به صورت متعدد امکان هک یک سایت وجود دارد نشان از عدم وجود اراده برای ایمن کردن سایت های ثبت نام دارد.

وی با بیان این که ادامه شرایط موجود باعث افزایش تقاضای کاذب و گرانی خودرو می شود تصریح کرد: در گزارش کمیسیون اصل 90 به این موضوع اشاره شد افرادی خودرو ثبت نام می کنند و با استفاده از نفوذ خود به نام افراد دیگر می کنند.

بیشتر مردم از شرایط مدیریت بازار خودرو ناراضی اند

پارسایی ادامه داد: اگر نظرسنجی انجام شود 98 درصد مردم مخالف نحوه مدیریت فعلی بازار خودرو خواهند بود چون باعث نارضایتی عمومی شده و تضییع حقوق شهروندی شده است.

وی تصریح کرد: شرایط ایجاب می کند تا سران سه قوه در راستای جلوگیری از خدشه دار شدن بیشتر اعتماد مردم به سیستم مدیریتی و حاکمیتی این مساله را جدی گرفته و با متخلفان برخورد قانونی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: پراید که بعنوان نماد خودروهای داخلی مطرح است قیمت تمام شده آن بسیار پایین تر از قیمت موجود در بازار است.

ارسال 11 هزار شکایت در سال 98 به سازمان تعزیرات

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره شکایات واصل شده از سوی خودروسازان داخلی به کمیسیون اصل 90 گفت: شکوایه ها به صورت گروهی است و هرکدام چندین هزار شاکی دارد که این موضوع نشان می دهد آمار نارضایتی مردم بسیار بالاست.

پارسایی عنوان کرد: تهعدات انجام نشده خودروسازان بیش از چهارصد هزار فقره است و در سال گذشته 11 هزار شکایت در این زمینه به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان این که شرایط بازار نشان می دهد اراده خودروسازان بر ادامه به عدم تعهداتشان است تاکید کرد: در صورت عدم صحت این موضوع آن ها اقدام به پیش فروش جدید خودرهایشان نمی کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 بیان کرد: در فروش هایی که خودروسازان تحت عنوان فروش فوری انجام می دهند قادر نیستند یک ماهه خودرو های ثبت نام شده را تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: از این آشفته بازار خودروسازان داخلی و مافیایی که اقدام به مدیریت بازار می کند بهره مند هستند و با توجه رانت هایی که در صنعت قطعه سازی وجود دارد نشان می دهد که اراده برای مبارزه با این جریان وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 94
  • دانیال میرانی
    0

    پیشنهاد میکنم همه ایرانی ها مستند اختاپوس سرچ کنند و ببین که مقصر اصلی وضع الان خودرو کیا هستن و مافیا پشت پرده کیه!

  • Mohammad javad
    0

    #سایت_دیوار

  • مهدی
    0

    بنظر من وقتی بازار رقابتی نباشه عامل اصلی نابسامانی بازار خود ایران‌خودرو و سایپا خواهد بود چون هیچ گونه رقابتی برای تولید خودروهای با کیفیت وجود نداره و کلی برای این دو خودرو ساز این گرانی و نابسامانی سود اوره

  • P-p
    0

    بخاطر مدیریت غلط رئیس جمهور که کشور را نمی توانست اداره کند و به زور سیاست رئیس شد از این بهتر نخواهد شد

  • پارسی
    0

    این داستان شباهت زیادی به سلطان سکه داره که اعدام کردن ،ایشون اعدام شد قیمت سکه تغییر کرد اینا همه داستانه برای اینکه مردم رو سرگرم کنن و..........

  • سعید عباسی
    0

    تنها راه حل این معضل، شکست انحصار طلبی خودروسازی کشور و واگذاری مدیریت خودروسازان ب بخش خصوصی میباشد.

  • داود سلطانی
    0

    باعرض سلام باید دست دلالهای داخل نمایندگیها را کوتاه نمود تا مردم به راحتی بتوانند خودرو مورد نیاز خود را خریداری کنند و در ضمن به تمامی دفترخانه ها هم ابلاغ کنند که به ماشینهای صفر تا یک سال هیچ گونه وکالتی بابت فروش خودرو صادرنکنند

  • ناشناس قبلی
    0

    حرف زدن خوب بلدند،اما درعمل برعکس .فقط خوب شیره می مالند.دمشان گرم

  • شهروند
    0

    تفحص مجلس؟؟!!!!! خود نماینده ها سلطان همه چیزن. این فقط دو نمونه از نماینده ها بودن :))))

  • صادق
    0

    ای بابا... دلمونوخوش نکنید...ما قشر اونقدر ساده ای هم نیستیم...دزد مگه دزدو میگیره...

  • داود فراهانی
    0

    مگه سلطان سکه اعدام شد سکه امد پائین ؟؟این دو نفر هم مثل اون سلطان سکه که بدبخت رو سرسری گرفتن اعدام کردن کار از ریشه و بن خرابه سیستم مدیریت کشور ما دست دلاله!!ماشین ،درست کنیم موبایل رو چی کنیم ،خونه رو چی کنیم لوازم خانگی رو چی کنیم اهن رو چی کنیم جامعه پزشکی رو چی کنیم جامعه وکلارو چی کنیم بابا از بن خرابه تمام دولت و دلال ها و دزد هارو اعدام کنن باز مثل قارچ رشد میکنه چون سیستم مدیریت کشور ما اینطوری درست شده ...

  • بینام
    0

    مثل سلطان سکه....مثل دلار جهانگیری ۴۲۰۰ ....مثل خیلی چیزایه دیگه...الکی اون بدبختا رو اعدام نکنید... مگه سلطان سکه رو اعدام کردید چه اتفاقی افتاد...سکه ۷۴۰۰...علی برکت ال...

  • سید مهدی قاسمی
    0

    اگه دزدان بزرگ باهاشون برخورد شود. ودوتا از اونها رو اعدام کنند بخدا مملکت ول وشو نمیشه

  • اریو
    0

    این حداقل دهمین ساماندهی سرکاری بازار ارز،خودرو،طلا و...ک ج اسلامی داره بملت طبق معمول عرضه میکنه و چ خوش خیالهایی ک امیدوارن طلا ارز،ماشین وملک ارزون شه

  • محمود وطن زاده
    0

    مهم کاهش قیمت خودرویی هست که به دست مردم میرسه ، قیمت داخل سایت به چه درد میخوره ؟ والا مردم خر نیستند ، قیمت ها رو پنجاه میلیون بالا میبرن بعدش ده میلیون میارن پایین میگن ارزون کردیم. به قرآن لیاقت مردم کشور ما بیشتر از این خودروی آشغالی مثل پراید هستش ، والا شرم داره خجالت داره . یکم انصاف یکم انسانیت بد نیست. گیرم چند نفر رو هم اعدام کردید ، گیرم 1000 تا خودرو رو هم توقیف کردید این وسط چه چیزی به نفع مردم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

  • علی شکوری
    0

    به نظر من بر خورد با تخلف که بد نیست.کسی هم مخالفتی نداره.باید دید این به گفته خودشون سلاطینه خودرو.سکه.کاغد. .غیره چطور بوجود اومدن.کی از این ها حمایت کرده.اگه حکومت میخواد با فساد مبارزه کنه چرا سراغ کسایی نمیره که صاحب امضای طلایی هستند.اینها هستند که باعث بوجود اومدن فساد میشن.باید اینگونه منافذ که باعث بوجود اومدن سلاطین میشن رو گرفت.خب الان سلطان خودرو اعدام میشه.مثل سلطان سکه.ایا با قاطعیت میشه گفت که بازار خودرو ارامش میگیره.مگه بازار سکه آرام گرفت.سکه ۳میلیونی شده ۷ میلیون.این چه جور برخورد با تخلفه.برخورد باید اصولی و ریشه ای باشه.تو جریان بابک زنجانی کی باور میکنه که این آقا تونسته باشه همچین فساد بزرگی انجام داده باشه.همه میدونن که چندین وزیر ساپورتش میکردن.پس چرا با اونا برخورد نشد.اصلا چرا تا به حال با زنجانی برخورد نشده.پس تو کشور ما مبارزه با فساد سطحی انجام میشه.اینا نمیخوان ریشه ای بر خورد کنن.یا اراده ای وجود نداره.مطمئن باشد با این روش باز به قول خودشون سلاطین دیگری خواهیم داشت که با رانت و امضاهای طلایی ظهور میکنن.

  • علی
    0

    این چه کشوری است

  • متحیر
    0

    به نظر بنده و قریب به نود درصد از مردم ایران بستن درب خودروسازی مونتاژی و وابسته در تولید ارابه های مرگ و آزاد کردن واردات خودرو از کشورهای پیشرفته امروز شنیدیم نود و سه درصد از تولیدات سایپا فقط به پانزده نماینده که از خودشان بوده تحویل میشده و یک نفر شصت و هفت هزار خودرو تحویل گرفته و افرادی چون بنده حتی یک خودرو هم سهمی نداشتم.واقعا بعضیها با چه رویی و با چه هدفی از این صنعت ورشکسته دفاع و حمایت میکنند خب مشخص شد.حیف از این کشور از این مردم .. فقط باید گریست

  • علی رضا براتی
    0

    سلطان سکه هم اعدام شد الان سکه تو چه وضعیتی هست

  • اشکان احمدی
    0

    اینا همش سرگرمی.سلطان کجا بود وقتی خود مسئوولین باشون همدستن

  • احمد
    0

    به جای سلطان سازی برید ببینید اینها چطور و از چه راهی تونستن این همه ماشین ثبت نام کنند که ما نمی توانیم یک دانش رو ثبت نام کنیم

  • sorur
    0

    چون در ایران خودروساز قانونگذاره میتونه در هرجا هرچی رو به نفع خودش عوض کنه . مگه میشه بدون کمک کارخونه یه نفر بتونه اینهمه خودرو رو احتکار کنه .

  • احمد ک
    0

    بجای اعدام بایدکسانی که این راه رابرای این تعدادخودروثبت نام شده هموارکردن آنها معرفی شوند

  • آرمین پژوه
    0

    منشع مشکلات دولت منفور وبدنام حسن روحانی

  • علی رضا براتی
    0

    بزرگ مافیاوکارتل های فاسد اقتصادی که خود قانون گذارند رفیق دزد و شریک قافله هستند اگر چاقو دسته خودش رو برید مبارزه با فساد در ایران هم اتفاق می افتد

  • شهروند
    0

    دزد از خود دزده.چرا نماینده را اعدام نمیکنن مگه اونم دست نداشت الکی اومدن تو رسانه میگن ۶۱ ماه زندان تو بهترین نقطه ایران چون اونم از خیلیااا عاتو داره

  • ابراهیمی
    0

    ای بابا ... الان یعنی شما نمیدونید که زیر سر چه کسانی هست این گرانی ؟ این اعدام یک هشدار توسط دزدان گردن کلفت حکومت به مردم عادیه که وارد انحصار ما نشید. الان یعنی تو این چند ساله حکومت انقدر بی عرضه بوده که نتونسته یه نظارت ساده رو قیمت دوتا شرکت خودرو سازی داشته باشه؟ مردم رو به مرگ گرفتن به تب راضی باشه. خدا لعنتتون کنه

  • جام جم
    0

    برخورد خشونت بار با چند خلافکار مالی تاثیری در اقتصاد کشور ندارد .این دلالان گناعی ندارند ,الان مشکل فقط خودرو نیست ,بازار کاملا دارای التهاب است ,یک منزل مسکونی که پارسال ۳۰۰ملیون بود الان شده یک میلیارد . اقای محترم یک عددبیسکویت پارسال ۵۰۰تومن بود الان شده ۵۰۰۰هرار تومان. اینکه بخوایم چند نفر برای ترساندن یکسری افراد خلافکار ,به رگبار ببندیدو از انها سلب حیات کنید ,کمی از عدالت دور است ,چون جامعه و اقتصاد کل هو دچار تورم شده ,انها به جرم احتکار و اخلال در نظام مالی مجرم هستن ,اما نه به انداره سلب حیات ,چون اگه اینجور شود باید خیلی از کارخانه دارها و دلالان و بازاریان برخورد خشونت کرد .صلاح مملت خویش خسروان دانند.مشکل اساسی در مسکن و زمین و مایحتاج اولیه زندگی است نه خودرو ,,بازار کاملا متزلزل است قیمت ها ثبات ندارند ,حتی دو هفته ,مثلا گوشت کیلوی ۱۰۰هرار واقعا ظلم است.

  • مرتضی
    0

    شبای قدرکاش برای نابودی خودروسازان دزدوفاسد دعامیکردید. خودروسازان سفره ای بزرگه که برای اختلاسگرا رانت بازا سیاست بازا اقازاده ها ووووبازه هرکی یه قسم میبره مردم بدبخت هم استخوناشو میبرن

  • رحمانی علمداری
    0

    سلام آقای رییسی شما هم به حرفاتون عمل نکردید برید اون درشتها رو بگیرید این آقا عددی نیست کی به این آقا و خانم اجازه داده۶۷۰۰ دستگاه خودرو ثبت نام کنه .

  • فواد براخاصی
    0

    اعدام سلطان خودرو اشتباهه،،،کار درست اینه که با کارخانه های خودرو ساز برخورد بشه چون خود کارخونه ها تولیداتشونو به بازار عرضه نمیدن و تحویل واسطه ها میدن که به چندبرابر قیمت بفروشن ،،تولید هم انحصاریه ،،کاری نمیشه کرد

  • بهزاد دد
    0

    وقتی خود ایران خودرو سایپا اون همه خودرو تو پارکینگ دارند وضعیت بازار درست نمیشه اگه آقای رئیسی واقعا به فکر مردم باید به این شرکتا فشار بیار تا خودروهاشون به بازار بفرستن تا قیمت بشکنه

  • رسول
    0

    هیچ وقت اوضاع خودرو درست نمیشه تا زمانی ک بازار خودرو انحصاری باشه الان خودِ خودرو سازان عامل اصلی التهاب بازار هستن

  • علی
    0

    به نظرم باید کلیه کسانی که باعث و بانی پرورش سلطان خودرو شده اند همگی اعدام شونددرملا عام.کلا چند ساله سلطان پرور شده ایم از سلطان سکه و سیر و پیاز و سیب زمینی گرفته تاسلطان خودرو و لوازم منزل وهر چیزی که فکرش را بکنید .باید رئیسی ها بیایند تامحرومان رادریابند.مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس.توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند.

  • ali
    0

    بیچاره سلطان سکه بی گناه اعدام شد ...وقتی با اعدامش سکه ارزان نشد ...دزد قانون گذار را باید اعدام کرد

  • رضا طاهری
    0

    اعدام سلطان خودرو من موافقم چون در دوران سکع یا دلار اگه گیر نیوفتادن حالا تو سلان بودن خودرو گیر افتادن اینها نه تنها فکر مردم بودن بلکه فکر جیب خودشون بودن و هستن حالا بذار اعدام بشن ببینن میتونم یکی از اموالشان را با خودشون ببرن؟ علت گرونی رو سر اینا هستش بدبختی اینه هم چی گرون میشه علا کارگری امیدوارم رسیدگی بشه و همچین ارزون بشه

  • روح اله عبدالهی
    0

    سلطان خودرو که باید اعدام بشه و این حقشه از طرفی هم باید کسانی را که باعث شدن این شخص بتونه خودرو را احتکار کنه را دستگیر و به اشد مجازات و اعدام محکوم کنن که تواین اشفته بازار مملکت به اندازه یه سرسوزن به فکر مردم نیستن و فقط به فکر منافع خودشون هستن خدا لعنتشون کنه که همه این کارها قطعا با رانت و رشوه همراه بوده

  • صداقت‌
    0

    آقا‌همه‌دزدن‌‌وبصورت‌شراکتی‌این‌دزدی‌ها‌انجام‌میشه‌‌‌وگر‌نه‌ چطوری‌طرف‌باید‌۶۷۰۰‌تا‌‌خودرو‌‌ از خودروساز‌تحویل‌میگیره‌‌ اون‌وقت‌هزاران‌نفر‌‌از‌مردم‌هرگز‌نمیتونن‌حتی‌یک‌خودرو‌‌‌بگیرن بعد‌این‌همه‌خودرو‌‌‌یک‌شبه‌‌این‌سلطان‌خودرو‌تصاحب‌نکرده‌‌‌و‌ طی‌مدت‌زمانی‌این‌کار‌انجام‌شده‌‌‌پس‌در‌این‌مدت‌نگهبان‌و‌حافظ بیت‌المال‌‌مردم‌کجا‌بوده‌‌‌مثلآ‌‌ ‌بقیه‌نمایندگان‌مجلس‌،سازمان‌ بازرسی‌‌کشور‌و‌‌خود‌مسئولین‌دولت‌مثل‌سازمان‌صمت...یا‌خبر‌نداشتن‌که‌‌‌در‌اینصورت‌‌یعنی‌بی‌‌مسئولیتی‌و‌‌‌‌‌‌‌‌...یا‌خبر‌‌ داشتن‌‌‌‌ ‌و‌به‌خاطر‌منافع‌خودشان‌هر‌کس‌به‌نسبت‌‌سهم‌شان‌‌‌منافع‌‌مردم‌ را‌حیف‌و‌میل‌کردن‌...

  • مهیار
    0

    این کشور درست شدنی نیست و نخواهد بود وما قشر ضعیف این آرزو را با خود ب گور خواهیم برد

    نظرات شما -
    • سورنا
      0

      البته جملتون بیشتر ب نظام نزدیکتره تا کشور 40 سال هرسالش بدتر ازسال قبل بوده و بامیدهای اخروی چ سرکاری ملت رو گذاشتن سرکار وخودشونم ....

  • .
    0

    انحصار در تولید و ممنوعیت واردات

  • پرویز
    0

    وقتی مدیران ونمایندگان متخلف داریم همین میشود که یک نفر ۶۷۰۰دستگاه ماشین می گیرد و۵ نفر تلاش می کنند که فقط یک ماشین ثبت نام کنند که درهمان مرحله اول ثبت نام در قسمت نوع غذای ورنگ وکشور موردعلاقه می مانندویااینکه شماره تلفن همراه متقا ضی مورد تایید نمی باشد

  • رحیم
    0

    باید۲ مسئولین خودرو ساز سایپا و ایران خودرو اعدام شوند و دوخودرو ساز از انحصار خارج شود تا فساد قطع شود در ضمن مسئولین از جمله دولتی ها روحانی و اکثر نماینده ها باید محاکمه و اعدام شوند به خاطر اینکه این وضعیت رو بوجود آوردن

  • بلغازی
    0

    اقای ریسسی شما هم نتونستید با هیولای گرانی مبارزه کنی ,میتونی قیمت مسکن به دو سال پیش برگردانی ؟خودرو یگی از معضلاته ,کار از جای دیگه میلنگه ,گرانی دلار و سکه ,طلا,مسکن ,زمین ,خوراکی ها ,پوشاک و...... . سونامی سیب زمینی ,گوجه ,برنج و .

  • مصطفی نبوی
    0

    واقعا خسته نباشید داره... جناب آقای رئیسی همینطور درراه رضای خدا قدم بردار شاید ک جایگاه شما از سردار سلیمانی کمتر نباشد....خدا قوت دلاور مرد...ما به حضور شماها نیازمندیم....ولی امضا طلاییها را فراموش نکن و سر جایشان بنشان. ب واله که اینها مملکت را نابود کردن.امریکا به گفته خمینی(ره)هیچ غلطی نمیکند...

  • دارابی
    0

    این جور آدمها که مال مردم ابتکار میکنن باید دو بار اعدام بشن

  • شیرین
    0

    آخه مگه میشه یک تفر به تنهایی بتونه این همه خودرو احتکار کنه و سلطان بشه؟؟؟ بعدشم اعدام؟؟؟ مجموعه ای از مسئولین که پشت ماجرا هستن باید اعدام بشن. مگه این همه سلطان مد کردن و اعدام کردن بساط سلطان بازی برچیده شد؟؟ فقط و فقط وای بر ما مردم مظلوم ایران

  • علیرضا
    0

    برای ما مهم تر از اعدام سلطان خودرو اینه که بدونیم چطوری یک نفر تونست ۶۷۰۰ دستگاه خودرو ثبت نام کنه و من نتونستم حتی یکی ثبت نام کنم.مگه رهبر انقلاب در جریان گرانی ارز و سکه نگفت مهم تر از خریدار سکه فروشنده آنست، چرا دستگاه قضایی کشور با عاملان فروش این خودروها برخورد نمی کنه.مگه‌نمیگن هر کد ملی فقط یک خودرو ... پس چه گروه یا افرادی پشت این سناریو قرار دارن که یک نفر بتونه نزدیک به هفت هزار خودرو ثبت نام کنه و‌تحویل بگیره؟

  • یاسین شیخ عینی
    0

    بخشش لازم نیست اعدامش کنید ولا قسم من بودم خودم از پشت سرش میزدم اینجا اسلامه باید تابع جمهوری اسلامی باشیم نه دزدی به نظر من باید حتا کوچیک ترین جزم هم اعدام کنن تا کسی نتونه این اختلاس انجام بده

  • نرگس
    0

    بابا یه نفر رو اعدام میکنن که بگن ماجلو رانت وفساد ایستادیم مردم ساده هم باور کنن توروخدا اینقدرمردم رو ساده فرض نکنید اکه راست میگید جلو فساد رو ار سرچشمه بگیرید اونم که نمیتونن چون دست همشون وآقازاده هاشون تو یک کاسه هست

  • امیر
    0

    میگن از بی عرضگی سگه که شغال مرغها رو میخورد وقتی تعدادی نماینده فاسد مجلس با مسولین خودروساز وحراست و......هم دست باشن باید مثل کره همه اعدام بشن نه نمادین یکنفر و خودرو مکشوفه مصادره بشه تا هیچ خری جرات نکنه چنین بلایی سر مملکت و این مردم فلک زده بکنه میوه . حبوبات . برنج . دلار . سکه همه مثل هم

  • صادق
    0

    وقتی مدیر عامل و روسای ایرانخودرو،سایپا ماشین ایرانی سوار شدند،نه برای تزویر(اگه ماشین اصلیشون ) ایرانی بود اونوقت بدونید شرایط برای همه یکسانه...آخه چه وضعشه...نطفه هاتون خرابه بخدا...شرم کنید از این مردم...چرا حاکم خوابه؟؟ آیا مسئله ساده ای هست که یکبار هم در موردش حرف نمیزنه

  • مریم بانشی
    0

    دست همشون تو یه کاسه هست مگه فقط یه سلطان ما داریم این پای اونا لنگ میندازه اونی که اجازه داده ایقد خودرو احتکار بشه شاه این سلطانس فقط دارن مارو سرگرم میکنن به بقیه دزدیاشون برسن

  • .......
    0

    خیلی عجیبه... مگه تو این مملکت ۸۰ ملیونی روزی چند نفر خودرو صفر میخوان که این دو سه تا شرکت نمیتونند بروز خودرو تحویل بدن.. واقعا عجیبه .... هر چند قطعا تعمدی تو کاره...

  • میر شجاع
    0

    ۴۲ سال است این بازی ادامه دارد هم ایجاد انحراف می کند در مردم هم جیب مردم به نفع دولت خالی میشود و تعدادی از اقوام و انصار که میتوانند در این انحصار ثبت نام کنند به پول می رسند بس است دیگر این اخر هم که شورش را در اورد ند تا کی خالی کردن جیب مردم این کار عملا از زورگیری بدتر است

  • صدافت
    0

    تاوقتی دست دولت واشخاص کلیدی صنعت خودرو ازاین کارخانه هاقطع نشود مشکل باقی است.سال دیگه سلطان دیگری پدیدار میشه.،دوم خودرو ایران چون واردات ندارد رقابتی نیست انحصاری بی کیفیت تولید می کنند.،مردم بدبخت میگن حداقل خودرو ایرانی از موتور سه چرخ بهتره،با موتور سه چرخ واسب وغیره مقایسه می کنند

  • صداقت
    0

    میگن آب راازسرچشمه باید بست وگرنه به بیابان می رود.،خودرو هم باید سرچشمه دزدی را محکم بست.،این سلطان شاگرد کسی اند که سر چشمه تولید بیرون میده،،پول وسود سرچشمه ها خیلی بیشتر ارسلطان ها است.چون سلطان ها پا دوی،اون اصلی اند.،اما اصل که ریشه فساد است.مسولان کارش ندارند

  • فوزیه نادری
    0

    سلطان سکه اعدام شد اما می بینیم که چقدر سکه گران شده وبقیه اجناس هم همینطور مثل خانه وحتی رهن واجاره خانه در این شرایط کرونا ومشکلات اقتصادی پس مشکل جای دیگه است که باید کارشناسان اقتصادی برسی کنند وراهکار ارایه کنند

  • اشرف محمدی
    0

    این صنعت جیب مردم را خالی و هر چه بیشتر به نفع غارتگران است.اگر تعداد خودرو سازان بیشتر میبود یا از کشورهای دیگری کپی میکردن اینطور نمیشد .مطمینا فرانسه آنهارو با وعده و وعید جذب خود کرده و گرنه هیچ کشوری آشغالهای فرانسوی رو نمیخره

  • حسین
    0

    شما این وضعیت را نمی توانید درست کنید مگه سلطان سکه ود لار را اعدام نکردید مگه نمی‌خواهیدسطان خودرو را اعدام کنید فک میکنید سیستم مملکت حل شد نه اون مدیر خودرو و نماینده مجلس را باید اعدام کنید اما باز درست نمیشه اگر چند سالی بتوانید قیمت هارا ثابت نگه دارید شاید کمی از دزدی ها .اختلاسها واحتکا ر ها کم شود البته رونق اقتصادی جمهوری اسلامی فقط گرونی وپدر مردم را در اوردن

  • انقلاب
    0

    زاغکی قالب پنیری را دید از گرانی نخرید و پرید .دلش هوا گوشت کرد وجیبش درید اقایان قاضی تو فکر پرایدند سیب رسید.

  • علی
    0

    سلام .این همه خودرو خارجی غیر قانونی وارد شده و توی گمرک بود چه شد؟ یواشکی همه رو خارج کردند ؟چرا اطلاع رسانی نمی شه؟

  • حمید
    0

    هر از گاهی که داد مردم درمیاد چند نفر را میگیرند،آب از آسیاب که افتاد دوباره دزد و گرگ میفتند به جون مردم.

  • بینام
    0

    برای کسی که بر علیه نظام حرفی بزند اگه زیر سنگ هم بره پیدایش میکنند وشدیدا مجازات میشه ولی میلیارد میلیارد دزدی میشه کسی کاری نداره ومجازات نمیشه چرا باید اینگونه باشد مسولان باید یک بار برای همیشه حساب رو با مردم صاف کنند طرف مردم هستند یا طرف دزدان ومختلسین هستند هر چند اکثرا از خودشان می‌باشند اگر می‌خواهند حکومت کنند باید برخورد کنند حتی اگر پسر ودختر خودشان باشند چون مردم دیگه به اینا اعتماد ندارند صبرشان به سر آمده وباید تکلیف را روشن کنند

  • مجتبی کارگر
    0

    سلطان خودرو هم اعدام بشه فایده ای نخواهد داشت همونطور که سلطان سکه اعدام شد و هیچ تاثیری نداشت. این نشون میده اینا سلطان نیستن اینا جوجه هستن. سلطاناشون الان راحت خوابیدن و میخندن به ریش این مردم مظلوم. وقتی به این سادگی نماینده ای که خودش دست داشته تو بالابردن قیمت و احتکار خودرو میاد صحبت از عدالت و قانون میکنه پشت تریبون مجلس بعد انتظار داریم با این دزدایی که خودشون قانون میذارن و خودشون دورش میزنن به جایی برسیم

  • سعید
    0

    با سلام همزمان با اعدام سلطان خودرو مسوولینی که راه را برای اختلاس و پول شویی ایشان مهیا کرده اند باید اعدام شوند

  • ج
    0

    جهل مردم از همه بدتره ملتی که به جای کار و تلاش دنبال دلال بازیه سزاش همین سران فاسد میشن

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا لعنت کنه سلطان خودرو رو و مدیران نجسی رو که با همدستی با یکدیگر این بلاها رو سر مردم در میارن اگر نماینده ومدیری هم که با اونا همدست بودن اعدام بشن دیگه مردم شاهد یک لشکر مدیر دزد ونماینده دزدتر از اونا تو جامعه نبودیم الهی همشون سوار ماشینی از اتش به سمت جهنم روونه بشن تا کی باید اشغال پروری تو جامعه باشه و قوه قضاءیه همه وقت وتوانش رو صرف رسیدگی به پرونده هایی کنه که صاحبان این پرونده ها پشتشون به بعضی دزدان پشت پرده گرم بوده من خودم از سال 96 خودرو ثبت نام کردم نه خودرو دادن ونه نمایندگی دزد جوابمو میده این دزدا اگر خودرو ندارن چرا صفرش تو بازار هست خودرو ساز دزد با کدوم دزدتر از خودش دستش تو یک کاسه بوده به هر حال از قوه قضاءیه با وجود اقای رءیسی به عنوان تنها قوه فعال در کشور ممنونیم که از وقتی که اقای رءیسی اومدن مردم کمی امیدوار شدن که بالاخره کسی هست که برای حق وحقوق شرعی وقانونی مردم ارزش قاءله

  • آذری
    0

    خوب اینا را که همه چندین سال است می گویند ،چون گوش شنوایی تو مملکت ما وجود نداره درد دل مردم را بشنوه ، شما نمایندگان هم فقط بلدین خوب حرف بزنین.خوب اینا که همه درست همه می دانند خودرو ساز به ملت چندین سال است خیانت می کنند .پس چرا اجازه نمیدن واردات خودرو آزاد بشه ؟

  • محمد حسن پرتوی
    0

    سلام چطور می شود که در مملکت شخص یک وبلاک می نویسد و یا خطای بی حجابی از او سر می زند قوه قضایه آنچنانی به حسابش می رسد دست مریزاد ولی این همه اختلاس و یا احتکار خودرو آنچنان برخورد صورت نمی گیرد حقیقتن دیروز خبر اعدام را شنیدیم هرچند از مرگ یک انسان ناراحت می شویم ولی امید ندارم که قوه قضایه مصمم به جلوگیری از فساد باشد وگرنه مردم این جور نمی نالند. * سایت هایی که مرتب قیمت آنلاین خودرو را می زنند به نوعی با شرکت های خودرو سازی در ارتباط هستند و از آن ها ارتزاق می کنند و مسئولیت آنها بطور دایم ایجاد التهاب در بازار خودرو است دولت هم چون سهام دار خودروسازی است از این کار منتفع می شود گور پدر مردم. نوش جانشان

  • حسین سهرابی
    0

    با سلام، متأسفانه مسولین ما حرف زیاد می زنند، هرچند وقت یکبار میان و یه نطق آتشینی می کنند و تمام، درضمن وضعیت خودرو و دیگر بازارها با زدن شاخ و برگ ها درست نمیشه باید ریشه ها ی فساد را خشک کنند، یعنی سرویس دهنده ها والا تا اونا سرجایشان هستند هرچند وقت یکبار یه سلطانی پیدا میشه، ثبت نام 6700 خودرو!! در حالیکه مردم عادی یکی هم نمی تونند ثبت کنند چه معنی می تونه داشته باشه؟! اینکه اونور خط یکی هست که کارها را سهل و آسان می کنه! اگر میخوان واقعا با فساد مبارزه کنند باید اول نفرات اونور خط رو بزنند بعد این سلطان ملطانها خود به خود از بین میرن، مديرعاملی که 93 درصد تولید کارخونه اش رو به اینا داده آیا مفسد فی الارض نیست؟ به نظرتون این نباید اعدام می شد، یا مسول حراستی که خودش باید مراقب منافع مردم می شد، شده شریک دزد نباید اعدام می شد؟ این کارها فقط گول زدن خوده والا همه ما خوب می دونیم تا سویس دهنده ها باشند سرویس گیرنده هم جذب میشه....

  • احمدی
    0

    اعدام هیچ دردی ازدردمردم رادوانمیکندهرچنددرس عبرت میشود برای بقیه،ولی اگه خودروهاراباتوجه به قیمت چندسال جلوترفروخته شودبهتراست

  • مهرداد
    0

    سلطان اصلی سایپا وایران خودرو هستن اول اینا باید اعدام شن

  • محمد محمدی نژاد
    0

    به طوری کلی اعدام این افراد کاملا درست.چون قرار نیست هر کسی به هر چیزی دسترسی داشت در موردش احتکار و کم فروشی کنه. مهم تر از این موضوع ،درست کردن ساختارهای فساد زاست که قوانین عجیب و غریبش از مجلس میاد بیرون. چون نماینده های مجلس هیچ نظارتی رویشان نیست پس می توانند هر چقدر دلشان می خواد رشوه بگیرن و قانون بزارن. در نهایت شورای نگهبان رد صلاحیتشون می کنه بعد اونا با پررویی تمام میگن همه چیز سوری بوده. باید معلوم بشه مجلسی ها از کجا میان به چی رای میدنو چه چیز از کی و کجا میگیرند شک نکنید کار باید از مجلس درست بشه. نه خودرو سازی و نه دزدها مقصرند چون این افراد مثل همه دنبال منفعت هستند .پس اول ساختار باید درست بشه و بعد تنبیه و ارعاب مفسدها.

  • لیلا
    0

    نه خیر چرا فورا اسم سلطان رو افراد میزارن واعدام میکنن قطعا افراد دیگری پشت سر آنها هستند اول باید اونا را اعدام کنن بعد این سلاطین اعدام بشن

  • کریمی
    0

    اولا که مجلس تشریفاتی هست هیچ قدرت قانون گذاری ندارد قانون هم بنویسند کسی پایبند اجرای آن نیست دوم اینک باید اجازه بدهند آرزو خارجی وارد شود و گمرک اینقدر سخت نگیرد تا ملت با آسودگی بتوانند از مزایای آن بخوبی استفاده کنند و اینهایی که خودرو انبار کردن بیان با التماس از دم قست زیر قیمت بفروشند کشور شده املاک یک عده خدا نشناس و ساحب هم ندارد یک مرد چکم پوش میخواهد حق ملت رو از این دزدان خدا نشناس که در مجلس.و دولت رخنه کردند بگیرد

  • پارسامنش
    0

    سوال چرا یه نفر یه موتور میدزده پیداش میکنن بعدا طرف میاد چند هزار خودرو دپو میکنه کسی متوجه نمیشه؟ امان از باند بازی و دزدی کلان که هیچ وقت دیده نمیشه پشتشون قرصه که میتونن. فقط کمی فکر لازمه که ببینیم دورمون چه خبره

  • محمود مرا ی فرد
    0

    تنها راه اصلاح این مورد و موارد مشابه دیگه به نظر من اینه که کمپانی فقط و به صورت محدود مثلا سالی یه دستگاه اونم به قیمت واقعی به مصرف کننده بده و هیچ شرکت یا سایت یا نماینده یا سلطان دیگه ای اجازه خرید بیش از یک عدد رو نداشته باشه وحتی نمایندگی هم چنین اجازه ای نداشته باشه و فقط سرویس بده .فقط و فقط و فقط کمپانی سازنده مثل تمام کشورهای کار درست دنیا

  • میلاد
    0

    اینا همش حقه است من سوالم اینه چرا قوه قضائیه قبل از این به گرانی بازار ورود نمی کرد؟ چرا عوض اینکه فروشنده کلاهبردار خودرو رو اعدام کنن خریدارشو اعدام میکنن؟؟ چرا مجلس قبل این از خودرو سازی ها تحقیق نمی کرد؟؟ چرا بعد از این که پول های زیادی از جیب مردم رفت به فکر درمانش افتادن؟؟؟ این چرا ها وچرا های دیگر معلوم میکنه که دست های مافیای خطرناکی پشت پرده وجود داره که دارن نظام جمهوری اسلامیو اداره میکنن. واسه همینه که مردم دارن هرروز تاوان جرم اینارو پس میدن.ببینید وضع خودرو سازی ما خوبه یا کشور های خارجی مثل آمریکا یا آلمان که همیشه دارید از اونا بد میگید.باشه شما آدم خوبا اونا آدم بد.......

  • سعید
    0

    تاملک ومسکن ملی نشه،تاقانونی نیادکه بگه هرشناسنامه وکارت ملی فقط حق داره یک واحدمسکونی یا خانه ویلایی داشته باشه واگربیشترداره باید80درصدمالیات بده وهمینطوراملاک تجاری،هیچ چیزی درست نمیشه،تاثیرغلط این وضع درتغییرکاربری زمینهای کشاورزی چنان هست که کشاورزی روبی رونق وروستاییان روبسمت شهرهاروانه کرده ونتیجه اش افزایش مشاغل کاذب وجرم وبزهکاری،روستایی که زمینش روفروخته اولین چیزیکه خودش یافرزندش آرزو داشتن خربدخودرو است درنتیجه ازیکطرف زمینخواروازطرفی دیگرخودروسازفاسدونالایق که دایم کسری ببارمیاره وناچاره ازطریق نادرست جبران کنه،یکی دیگه ازبدبختیهای ماداشتن دولتی است که خودش یک کاسب قهاره وقتی دولت کاسب باشه دائمادرحال برهم زدن بازاربه نفع خودشه شماتیم اقتصادی دولت هارونگاه کنیدهمگی کاسب واهل زدوبندهستن دریک جمله خانه ازپای بست ویرانه است،مگراینکه نوع مطالبات مردم عوض بشه.

  • رضا اعتمادی
    0

    باسلام چرا شرکت سایپا۹۳ درصد از سهام خود را به یک نفر بفروشد که این فرد بشود سلطان خودروو بنظر من بایدکسی که این همه سهام به این یک نفر اختصاص داده رو محاکمه کردامید وارم قوه قضاییه برخورد جدید با متولیانی که اسباب این موضوع رافراهم کردن ودادن به این ۲نفر داشته باشد.

  • اشنا
    0

    با سلام. سلاطین در اصل خود مسولین هستن همه باید اعدام بشن، کی بوده که اجازه داده این آقا 6700خودرو ثبت نام کنه مردم و چی فرض کردن...

  • احمد
    0

    کجای کشور نابسانان نیست ارز بگیر سکه بگیر بازار که داعون است خودرو که نگو زمین و خانه هم که بی داد می کند و همه چیز کشور رو به فلاکت است علت ان بی مدیریتی و فرتوت بودن مسولان از خرد تا کلان و وجود مدیران و کارمندان بازنشسته بی انگیزه و ناامیدی ملت از هر چیز جامعه و بی التمادی امان به اکثر مسولان و مدیران

  • Panah
    0

    سلام. با اعدام کاری حل نمیشه این همه سلطان چی شد. اگه بجای اعدام اموالشونو بین مردم تقسیم کنن بهتر نیست. وگر نه چطور یک نفر عادی که تمام مال واموالشونو تحت نظر دارن این افرادو بعد ازاین که کار از کار گذتشته دستگیر میکنن. اگر میخوان اعدام کنن از اون مقام بالای که کمک کرده اعدام کنن

  • زهرا سقانژاد عیدگاهی
    0

    ایران سرای دزدان

  • محمد صحرایی
    0

    حکومت جمهوری اسلامی ایران!

  • محسن امیاری
    0

    با سلام، معتقدم که نه چونکه باید اون رییس سایپا و مسئول حراست و دوستان نماینده باید اعدام بشن که زمینه فساد و رانتخواری رو پیش آوردند تا درس عبرتی بشه برای همه مسئولین! و اینکه بنده بازم فکر نکنم صاحب ماشین بشم بعد دو سال که میخام ثبتنام کنم و نتونستم

  • یارب
    0

    الهی ب حق امام زمان زلزله بیاد رو سر هرچی گرانفروش

  • یا حسین
    0

    این همه ماشین میخاس چکار کنه حتما میخاسه با خودش ببره تو قبر بنده خدا چنتاشم بده ب اون فقیر فقرا

  • نعمت اله کردی
    0

    قوه قضائیه قبل از اعدام سلاطین خودرو برای مردم شفاف سازی کنه که چگونه با چه ترفندی اینها تونستن به سیستم رخنه کنن این از اعدام واجب تره بعد مسئولی که با اینا همدست بودن را چرا برای یک بار هم که شده یکیش را اعدام نمیکنن که بقیه مسئولی ن حساب کار دسشون بیاد چقدر اختلاص و دزدی تاحالا شده باچند شلاق چندصباحی زندانی تمومش کردن دیگه؟ دزدا دیگه بااین وضع نمیترسن .قوه قضائیه باید جدیت نشان دهد که نمیده .حکم اعدام باید دررأس احکام متخلفین باشه.اونم متخلفین دولتی و قضایی با تشکر

  • وحید
    0

    اینها چه مسوولینی هستند که حرف از عدالت حضرت علی می زنند و بر سینه میزنند و بعدش هم این همه فساد و راند ای خدا یک زلزله شدید بیار و همه ما را بکش چون ما یک روز خوش ندیدیم و نخواهیم دید با این مدیران مفسد

  • مهرداد محمدی
    0

    خدا بهمون رحم کنه زمان سکه ۳ تومنی سلطان سکه اعدام شد سکه شد ۷ تومن الان با این فرمول باید منتظر پراید ۱۰۰ تومنی باشیم سلطان ساز رو باید اعدام کنن

  • مهدی اقایی
    0

    به نظرم مملکت ما بصورت ریشه ای خرابه مگه با اعدام سلطان سکه چیزی عوض شد فقط چند وقت سکه ارزان بود در حال حاضر هم از دوران سلطان سکه ، سکه گرانتر هست ولی اب از اب تکون نمیخوره جریان پراید هم همینه ،اعدام بعد پراید ۱۰۰ میلیون تومن این افراد اعدامی به نظرم مهره سوخته هستن که باید برداشته بشن تا راه باز بشه برای بقیه کارها

  • بابک قربانی
    0

    دستشون درد نکنه با این فعالیت شاید فرجی شد ما هم صاحب ماشین بشیم ارزوی دیرینه من وخانواده ام بسیاری از هموطنان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها