مناره تاریخی گسکر به جاذبه گردشگری تبدیل می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی صومعه سرا، از بازسازی و ساماندهی فاز نخست مناره تاریخی گسکر خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مناره تاریخی گسکر در آینده نزدیک به یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران تبدیل می شود.

مناره تاریخی گسکر به جاذبه گردشگری تبدیل می شود

علیرضا مهرگان، ضمن گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، از افتتاح فاز نخست مناره گسکر خبر داد و اظهار کرد: در راستای حفظ آثار ملی و باستانی، پاسداشت فرهنگ و تمدن گذشتگان و انتقال این فرهنگ به آیندگان مناره تاریخی گسکر که یکی از آثار با ارزش دوره صفوی در شهرستان صومعه سراست مرمت و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه جهت اجرای عملیات محوطه سازی، نصب نیمکت و درب ورودی، نورپردازی و نصب تابلوی راهنمای اثر به دو زبان مبلغ ۹۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است، تصریح کرد: مناره تاریخی گسکر در حدود ۱۵ کیلومتری غرب مرکز شهرستان صومعه سرا در روستای مناره بازار بخش مرکزی این شهرستان واقع شده و از آثار با ارزش اسلامی محسوب می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه سرا، با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی هایی تدوین شده، ساماندهی مناره تاریخی گسکر در سال جاری با رویکرد متفاوتی تداوم دارد، گفت: در حال حاضر ارتفاع مناره گسکر ۱۸ متر بوده که مهمترین برنامه بالا بردن ارتفاع آن است.

مهرگان، یکی از اهداف اداره میراث فرهنگی صومعه سرا را ساماندهی، بازسازی و مرمت آثار فاخر تاریخی این شهرستان جهت فراهم کردن جذب گردشگر و استفاده مسافران از این اماکن برشمرد و تصریح کرد: در این راستا طی سال های اخیر موفق شدیم نمونه هایی از این آثار تاریخی از جمله چند دهنه پل را در شهرستان صومعه سرا بازسازی و مرمت کنیم.

وی ضمن تقدیر از مساعدت نماینده و فرماندار این شهرستان و اداره کل میراث فرهنگی در راستای جذب اعتبارات، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مناره تاریخی گسکر در آینده نزدیک به یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران تبدیل می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها