توزیع ۵۵۹ قلم انواع تجهیزات پزشکی در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۵۵۹ قلم انواع تجهیزات پزشکی و سرمایه‌ای به ارزش بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از منابع دولتی و خیران در گیلان توزیع شد.

توزیع ۵۵۹ قلم انواع تجهیزات پزشکی در گیلان

ارسلان سالاری در حاشیه توزیع تجهیزات پزشکی و کالاهای سرمایه‌ای حوزه درمان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی از کمبودهایی رنج می‌برد که سال‌ها پیش باید در اختیار حوزه سلامت قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه و تجهیز زیرساخت‌های بهداشت و درمان حق شهروندان گیلانی است، افزود: تمام تلاش خود را برای فراهم شدن زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان به کارخواهم گرفت و انتظار است همه مسئولان و متولیان امر در جهت توسعه شاخص‌های بهداشت و درمان یاری گرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ نهادهای انقلابی، گروه‌های جهادی و خیران در جهت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و حتی تأمین نیازمندی‌های حوزه سلامت از خیران و سمن‌ها خواست تا در جبران کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها به خادمان خود در این عرصه کمک کنند.

علاوه بر اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای توزیع‌شده از منابع دولتی، ۸۷ قلم از اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای حوزه درمان از سوی شرکت فومن شیمی تهیه و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی قرار داده‌ شده است.

ارزش ریالی اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای توزیع‌ شده اعم از منابع دولتی و خیران بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.طی امسال در چندین نوبت اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه تأمین و در مراکز درمانی و بیمارستانی گیلان توزیع‌ شده است.

تجهیزات و اقلام سرمایه‌ای توزیع‌شده امروز شامل ۱۱ عدد ترمومتر، ۸۵ عدد تخت بستری، ۱۵ دستگاه الکتروشوک، چهار دستگاه اتوکلاو رومیزی، هفت عدد ترمومتر گوش، ۷۷ دستگاه پالس اکسی متر، ۱۵ دستگاه الکتروکاردیوگراف، ۱۰ دستگاه ونتیلاتور، ۱۱ عدد برانکارد ایزوله، ۶ عدد برانکارد، پنج دستگاه انکوباتور به همراه فتوتراپی، ۱۴ دستگاه پمپ سرنگ، هفت‌دستگاه پمپ سرم، ۸۵ دستگاه مانیتورینگ، هشت دستگاه مانیتورینگ سانترال، ۶۸ عدد پایه دیواری، ۱۷ عدد ترالی مانیتور، ۱۱ تخت اطفال، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، سه دستگاه چراغ سیالیتیک، ۱۰ عدد ویلچر و دو عدد کات نوزاد هستند که از منابع دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت تأمین و تهیه‌ شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها