رئیس کمیته امداد خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد از اردیبهشت‌ماه

رئیس کمیته امداد از افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: مستمری اردیبهشت‌ماه خانواده‌های تحت حمایت با افزایش ۱۵ درصدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد از اردیبهشت‌ماه

سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری به تشریح جزئیات افزایش مستمری مددجویان در سال ۹۹ پرداخت و افزود: مستمری اردیبهشت‌ماه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد همراه با افزایش ۱۵ درصدی شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

وی ادامه داد: براین اساس مستمری خانوارهای یک نفره در سال ۹۹ مبلغ ۲۸۲ هزار تومان شده است که این رقم برای خانوارهای دو نفره ۴۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوار سه نفره ۶۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوار چهار نفره ۸۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان و خانوار پنج نفره ۹۸۷ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

توزیع ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار وعده غذای گرم میان نیازمندان

رئیس کمیته امداد به اجرای طرح اطعام مهدوی در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته اجرای طرح افطاری ساده در مساجد سراسر کشور بود اما به دلیل محدودیت‌های اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در سال جاری، طرح اطعام مهدوی با هدف راه‌اندازی ۳۱۳ آشپزخانه و طبخ و توزیع پنج میلیون وعده غذای گرم طراحی شد.

بختیاری با تقدیر از کمک‌های مردم و خیران در اجرای طرح اطعام مهدوی خاطرنشان کرد: با مشارکت نهادهایی همچون سپاه و بسیج، دانشگاه‌ها، ستاد بازسازی عتبات، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و ... در حال حاضر تعداد آشپزخانه‌های فعال در طرح اطعام مهدوی به حدود ۱۷۰۰ مرکز رسیده و تا شب گذشته بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار وعده غذای گرم میان نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ هزار نفر نیروی داوطلب و جهادی در طبخ و توزیع غذای گرم مشارکت دارند، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از هفت میلیون غذای گرم میان افراد مستمند توزیع شود.

رئیس کمیته امداد همچنین از توزیع یک میلیون و ۳۹۰ هزار سبد غذایی میان نیازمندان در سراسر کشور خبر داد و افزود: در مناطق صعب‌العبور که امکان توزیع غذای گرم وجود نداشت، این سبد غذایی به ارزش ریالی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان در اختیار خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا قرار گرفت.

بختیاری به توزیع ۳,۵ میلیون بسته حمایتی توسط سپاه و بسیج و دیگر نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک میلیون بسته را توزیع کرده و ۵۰۰ هزار بسته توسط بنیاد مستضعفان، ۷۰۰ هزار بسته توسط آستان قدس و ۲۵۰ هزار بسته نیز توسط هلال احمر به نیازمندان اهدا شده است که علاوه بر این تعداد زیادی بسته‌های غذایی نیز توسط گروه‌های جهادی توزیع شده است.

کمک ۹۱۱ میلیارد تومانی حامیان به فرزندان ایتام و محسنین

وی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام در کمیته امداد خاطرنشان کرد: ۳۱۸ هزار فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که ۲۹۴ هزار نفر از آنان دارای حامی هستند و سال گذشته ۷۱۰ هزار حامی فعال، رقمی در حدود ۹۱۱ میلیارد تومان به حساب این فرزندان واریز کردند.

رئیس کمیته امداد با دعوت از مردم نیکوکار برای حمایت از ۲۴ هزار فرزند بدون حامی این نهاد تاکید کرد: به طور قطع آثار و برکات حمایت از ایتام در زندگی تک تک افراد ظهور وداد بروز داشته و امیدواریم دولت و مجلس هم با حمایت بیشتر از کمیته امداد، این نهاد را در کمک به محرومان یاری دهند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مهمترین ماموریت کمیته امداد است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۱۵ هزار نفر به خودکفایی رسیده و از حمایت امداد خارج شدند و می‌توانیم خانواده‌های نیازمند دیگری را جایگزین این افراد کنیم.

بختیاری با اشاره به شناسایی ۵۰۰ هزار خانوار نیازمند در سراسر کشور که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند، اضافه کرد: برای تحت پوشش قرار دادن این افراد در حال مذاکره با مسئولان دولتی هستیم تا با کسب مجوزهای لازم و استفاده از روش‌های قانونی، این افراد را تحت حمایت قرار دهیم.

منبع: کمیته امداد

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لیلاهدایتی
    0

    پس چرامستمری مددجویان افزایش پیدانکرده است نکنه فرقی بین مددجویان وجوددارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها