روحانی از شورای شهر تهران کارت زرد گرفت

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران به رئیس جمهور درباره مداخله وزارت کشور در ابطال انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها تذکر داد.

روحانی از شورای شهر تهران کارت زرد گرفت

محمود میرلوحی در جلسه روز سه شنبه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به رئیس جمهور گفت: طبق فصل هفتم قانون اساسی و اصل ۱۰۰ قانون اساسی پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و رفاهی کشور، شوراها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: براساس اصل ۱۰۱ شورای عالی استان ها حق دارد در حدود وظائف خود طرح هایی تهیه و مستقیماً تهیه و از طریق دولت به مجلس پیشنهاد کند و طرح ها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرند.

میرلوحی ادامه داد: همچنین در اصل ۱۰۳ آمده است که استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شورا ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ابطال انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها گفت: اما ملاحظه می شود که همزمان با سالروز تشکیل شوراها و در پی مداخله وزارت کشور در انتخابات هیئت رئیسه شورایعالی و ارجاع موضوع به هیئت حل اختلاف و نهایتاً رای به تجدید انتخابات این اقدامات در جهت تضعیف جایگاه شوراها ارزیابی می شود.

میرلوحی گفت: لذا براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی از رئیس جمهور تقاضای تذکر قانون اساسی در دوره‌ای که خودشان مسئول هستند را دارم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها