اعتراف به‌ جنایت به‌خاطر ارثیه در کرمان

پسر جوان که به خاطر درگیری بر سر ارثیه پدربزرگ، سه عضو خانواده عمه‌اش را به قتل رسانده بود، پس از دستگیری جزئیات آتش‌افروزی را فاش کرد.

اعتراف به‌ جنایت به‌خاطر ارثیه در کرمان

بعدازظهر نوزدهم اردیبهشت امسال مردی هنگام بازگشت به خانه اش درخیابان فیروز‌آباد شهر کرمان متوجه آتش گرفتن خانه ویلایی همسایه شان شد و سریع با آتش‌نشانی تماس گرفت. در ادامه گروه‌های امدادو نجات آتش‌نشانی، اورژانس و تیمی از ماموران کلانتری ۲۰ به سرپرستی سرهنگ نوید باقرزاده در آنجا حاضر شدند.

شعله‌ها از هر سوی خانه ویلایی در حال زبانه کشیدن بودند. آتش نشان ان عملیات مهار آتش را آغاز کرده و پس از خاموش کردن شعله‌های آتش اعلام کردند آتش‌سوزی عمدی بوده است.

سه مرد، دو زن و ۳ کودک دختر و پسر که از ساکنان خانه ویلایی بودند براثر سوختگی مصدوم شده و به بیمارستان شفا منتقل شدند.

ماموران وقتی اطراف این خانه را جست‌وجو کردند متوجه شدندکه قطعه زمینی میان این خانه ویلایی و خانه ویلایی کناری‌اش وجود دارد که متعلق به برادرهمسر صاحبخانه است. ماموران تحقیقات را روی این موضوع متمرکز کرده و متوجه اختلاف مرد صاحبخانه و برادر همسرش بر سر این قطعه شدند.

این احتمال وجو داشت که یکی از اعضای آن خانواده ممکن است دست به این آتش افروزی زده باشد. به همین خاطر مرد میانسال ویکی ازپسران اوبا دستورقضایی بازداشت شدند. با تحقیق ازآن‌ها معلوم شد آن دو دراین ماجرا نقشی نداشته اند و آزادشدند.

این در حالی بود که ماموران درجریان تحقیقات بعدی متوجه شدندکه پسر دیگر خانواده که ۲۲ ساله بوده به طرزمرموزی ناپدید شده است.

همین سرنخ کافی بود که ماموران به این جوان مشکوک شوندو او به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس استان کرمان قرار گرفت.

این در حالی بود که از بیمارستان خبر رسید، مرد جوان ودختر خردسالش و نوه خانواده بر اثر سوختگی فوت شدند. پنج نفردیگر همچنان دربیمارستان بستری اند و حال برخی ازآن‌ها وخیم گزارش شده است.

جست‌وجو‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه رد متهم ۲۲ ساله درشرف آباد کرمان به دست آمد و ماموران برای دستگیری وی به آنجا اعزام شدند و بازداشتش کردند.

متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به جرایمش گفت: پدر و عمه ام برسر قطعه زمین موروثی با هم اختلاف داشتندو من هر چه می‌گفتم این زمین را بفروشید تا مشکلاتمان را حل کنیم فایده‌ای نداشت و سرانجام تصمیم گرفتم خانه آن‌ها را به آتش بکشم تا شاید این خانواده وحشت به جانشان بیفتد ومشکل زمین موروثی را حل کنند.

روز حادثه از طریق زمین خالی وارد خانه عمه ام شده و در راهروی ورودی بنزین ریخته و آنجا را به آتش کشیده و بعد هم به خانه بازگشتم. وقتی فهمیدم سه نفر فوت کرده اند، ترسیدم و به روستا رفتم که در آنجا بازداشت شدم.

مرد جوان به اتهام آتش سوزی عمدی خانه عمه اش که منجر به مرگ دو کودک و پدر یکی از آن‌ها و نیز مصدومیت عمه‌اش و چهارعضو دیگر خانواده شده است، در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

منبع: جام جم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها