نماینده مسلمان کنگره آمریکا:

عربستان صادرکننده تروریسم است

نماینده مسلمان کنگره آمریکا گفت: عربستان یک تروریست را به اینجا فرستاد تا با ارتش ما آموزش ببیند، با این حال اکثر رهبران ما در حال لاپوشانی روابط سعودی‌ها با یک حمله دیگر در آمریکا هستند.

عربستان صادرکننده تروریسم است

ایلهان عمر، از نمایندگان زن کنگره آمریکا که منتقد سرسخت دولت ترامپ به شمار می‌رود، در پیامی توییتری نوشت: عربستان یک تروریست را به اینجا فرستاد تا با ارتش ما آموزش ببیند، با این حال اکثر رهبران ما در حال لاپوشانی روابط سعودی‌ها با یک حمله دیگر در آمریکا هستند. اگر این ایران بود، ما خواستار پاسخگویی می‌شدیم. چرا ما نمی‌توانیم بزرگترین صادرکننده تروریسم در جهان را پاسخگو کنیم؟

این اظهارنظر پس از آن مطرح شد که مقام‌های آمریکایی گفتند یک دانشجوی نظامی عربستان سعودی که پاییز گذشته در یک پایگاه نظامی آمریکا در فلوریدا دست به کشتار زده بود،با گروه القاعده ارتباط داشته است.

این حمله مسلحانه که در ششم دسامبر 2019 در پنساکولا در ایالت فلوریدا رخ داد، به مرگ سه نظامی و جراحت هشت تن دیگر منجر شد.اداره تحقیقات فدرال آمریکا روز دوشنبه تائید کرد که عامل سعودی حمله مرگبار سال گذشته به نظامیان آمریکایی در یک پایگاه آموزش نظامی با گروه تروریستی القاعده مرتبط بوده است.

در این ارتباط یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، گفته است: «محمد سعید الشمرانی» دانشجوی نظامی سعودی که سال گذشته در پایگاه آمریکا به نظامیان این کشور حمله کرد، با عوامل القاعده همکاری می‌کرده و این ارتباط پس از بررسی تلفن همراه وی کشف شده است.

شایان ذکر است که در تیراندازی روز ششم دسامبر سال ۲۰۱۹، محمد سعید الشمرانی که از طرف نیروی هوایی عربستان سعودی برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاهی در ایالت فلوریدا اعزام شده بود، سه نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر از جمله دو افسر پلیس را زخمی کرد. او خود با شلیک مأموران پلیس کشته شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها