فاصله باسوادی مردان و زنان در کرمانشاه به صفر می‌رسد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کاهشی بودن فاصله نرخ باسوادی بین مردان و زنان استان، گفت: تا سال 1400 فاصله باسوادی بین مردان و زنان 10 تا 49 ساله در کرمانشاه به صفر می‌رسد.

فاصله باسوادی مردان و زنان در کرمانشاه به صفر می‌رسد

هرمز نوروزی‌فرد، با بیان اینکه بر اساس نتایج آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور(سال ۱۳۹۵ ) اختلاف سطح باسوادی بین مردان و زنان رده سنی 10 تا 49 سال در استان کرمانشاه 4.4 درصد است، گفت: بر اساس این آمار مردان 10 تا 49 ساله کرمانشاهی 4.4 درصد از زنان این استان باسوادتر هستند.

نوروزی‌فرد با اشاره به هدف گذاری برای کاهش اختلاف سطح باسوادی بین زنان و مردان در استان در رده سنی 10 تا 49 سال، گفت: در صورت انسداد مبادی بی سوادی انتظار داریم تا سال 1400 (سرشماری بعدی) این فاصله به صفر برسد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول دو سه سال گذشته طرح ارتقای سطح سواد زنان در استان را با هدف کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان اجرایی کرده‌ایم، گفت: سال 1397 این طرح را در شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت و بیستون و برای 700 نفر از زنان اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: طرح ارتقای سطح سواد زنان سال گذشته در شهرهای شرقی استان شامل شهرهای بیستون، صحنه، کنگاور و سنقر اجرایی شد که بر اساس آن هزار نفر از زنان این شهرها با سواد شدند.

نوروزی‌فرد ادامه داد: امسال بنا داریم این طرح را در مناطق مرزی استان و برای 500 نفر از زنان بی سواد شهرستان‌های جوانرود، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپلذهاب اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها از چند سال گذشته و به طور ویژه از سال گذشته بیش از 90 درصد تعهدات سوادآموزی استان به آموزش زنان اختصاص پیدا کرده که امیدواریم نتیجه این تلاش ها به صفر شدن فاصله باسوادی مردان و زنان رده سنی 10 تا 49 ساله استان بینجامد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها