تصمیمی برای بازگشت دانشجویان خارجی نداریم

مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی گفت: برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه منتظر ابلاغ رسمی تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم.

تصمیمی برای بازگشت دانشجویان خارجی نداریم

دکتر عبدالمجید علیزاده ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در خصوص بازگشت دانشجویان خارجی برای حضور در دانشگاه ها هنوز هیچ تصمیم گرفته نشده است با توجه به اینکه تصمیم گیری در این بخش یک تصمیم چند حوزه ای اعم از معاونت آموزشی، دانشجویی، وزارت امور خارجه و وزارت کشور است بنابراین ما هنوز تصمیم نگرفتیم.

مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم تاکید کرد: با حوزه های مختلف در خصوص وضعیت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور هماهنگی هایی را انجام داده ایم و راهکارهایی نیز در این زمینه اندیشده شده است اما هر کدام از این راهکارها منوط به تصمیم گیری نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا است و اگر هم تصمیم به بازگشایی دانشگاه ها باشد باید از سوی این ستاد رسما به ما ابلاغ شود.

دکتر علیزاده تاکید کرد: راهکارهای وزارت علوم برای تصمیم گیری در شرایط بازگشایی دانشگاه ها از یک ماه قبل اتخاذ شده است اما اجرای این مدل ها با دانشگاه ها بعد از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

به گفته مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، خوشبختانه با اقدام به موقع دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که وزارت علوم برای دانشگاه‌ها در خصوص وضعیت آموزشی در نظر گرفته شده است، حدود ۹۰ درصد از دانشجویان خارجی ما از طریق آموزشهای مجازی کلاس های آموزشی خود را دنبال می‌کنند اما آن ۱۰ درصدی هم که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در کشور مبدا نظیر عدم دسترسی و یا پایین بودن سرعت اینترنت به آموزش های مجازی دانشگاه های ما در دسترسی ندارند، می توانند به صورت آفلاین و با کمک سیستم های پشتیبانی دانشجویی کلاس‌های آموزشی خود را پیگیری کنند.

دکتر علیزاده گفت: در حال حاضر بخشنامه های آموزشی دانشگاه های کشور در زمینه سنوات تحصیلی، حذف ترم، حذف واحد و غیره شامل دانشجویان خارجی ما نیز می‌شود ضمن اینکه ما تسهیلات بیشتری نیز برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته ایم و از قبل شرایط فعلی را برای آنها پیش‌بینی و اعلام کرده بودیم که خوشبختانه به موقع از سوی معاونت آموزشی در قالب بخشنامه واحد ابلاغ گردید.

وی افزود: من فکر می کنم دانشگاه‌های ما با توجه به تجربه جدید آموزش بر بستر الکترونیک و فرصت ایجاد شده بتوانند برای حل مشکل امتحانات به ویژه برای دانشجویان خارجی راه حل های آسان تری نظیر آزمون های آنلاین اتخاذ کنند که در آن صورت اگر امکان بازگشت دانشجویان خارجی ما وجود نداشته باشد این افراد می‌توانند آزمون خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم در پایان اظهار کرد: طبیعتاً بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در داخل دانشگاه‌های داخل از کشورهای پیرامون ما هستند به همین جهت بیشترین دانشجویان خارجی ما به کشورهای افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و پاکستان بازگشتند و اگر ستاد ملی کرونا تصمیم به بازگشت آنها بگیرد، مشکلی وجود ندارد و باید منتظر مصوبات این ستاد باشیم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لنگرودی
    0

    تازگیها خبرهایی رو که دو سه روز پیش گذاشته بودید رو ( مثل این خبر) باز تکرار میکنید علت خاصی دارد ؟ حالا بماند تکرار خبر در دو بلوک پشت هم !مجله خبرفوری رو سالهاست دنبال میکنم و راضی هستم موفق باشید و انشالله همیشه بیطرف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها