تصاویرِ هیپی‌های ایرانی به گاردین رسید

گزارش گاردین از جوانانی که با سفر به جنوب کشور و انتخاب پوشش متفاوت سعی می‌کنند سبک زندگی متمایزی را نشان دهند در ساعت گذشته خبر‌ساز شده است.

تصاویرِ هیپی‌های ایرانی به گاردین رسید

روزنامه "گاردین" گزارشی از جمعی از جوانان ایرانی تهیه کرده که روزگارشان را با ظاهر و سبک زندگی هیپی‌وار در جنوب ایران می گذرانند.

این روزنامه می‌نویسد: "این جوانان ایرانی بین اهالی محلی جزایر جنوبی می‌روند و با آن‌ها و جهانگردان تعامل دارند‌.

"سینا" و "ارشاد" دو تن از این هیپی‌های ایرانی هستند که به بچه‌های محلی چگونه نواختن موسیقی با استفاده از سازها را می‌آموزند. آنان هر دو در اینستاگرام بیش از ۱۲۰ هزار دنبال‌کننده دارند.

"اودین" یکی دیگر از دوستان و همراهان آنهاست. او مدرک فوق لیسانس در رشته فلسفه دارد. نام او برگرفته از یکی از خدایان آسیر و سرکردهٔ ایزدان آسیر در اساطیر اسکاندیناوی است.

"مهسا" یکی دیگر از همراهان آنان است که ساز می‌نوازد و برای مدیتیشن به جنوب ایران سفر کرده است".

این روزنامه بریتانیایی در ادامه می‌افزاید: "در سال‌های اخیر، جزیره هرمز به مکانی آزادتر از نقاط دیگر ایران برای جوانان تبدیل شده است. نیروهای انتظامی مسافران را تحت رصد و نظارت قرار می‌دهند. جزیره هرمز در ۲۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده و جمعیتی شش هزار نفری دارد. در قرون شانزدهم و هفدهم میلادی، جزیره هرمز به همراه جزایر قشم و هنگام تحت اشغال استعمارگران پرتغالی بودند. در یک دهه اخیر صنعت گردشگری در هرمز رو به رشد بوده است. اهالی آنجا ذهن بازی دارند و رویکردی سخت‌گیرانه نسبت به مسائل اجتماعی ندارند. آنان از پذیرایی از مسافران بهره‌مند می‌شوند و به آنان خانه اجاره می‌دهند. برخی از افرادی که از شهرهای دیگر به هرمز آمده‌اند در آنجا کافی‌شاپ افتتاح کرده‌اند.

جزیره هنگام نیز در ۲ کیلومتری قشم واقع شده است. در دهه ۸۰ میلادی، بسیاری از ساکنان آن جزیره به دلیل جنگ ایران و عراق،ه مهاجرت کردند و به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات رفتند. بسیاری از آنان هرگز به هنگام بازنگشتند. در نتیجه، زمین‌ها، باغ‌ها و منازل خالی مانده زیادی در آنجا باقی ماندند"

تصاویرِ هیپی‌های ایرانی به گاردین رسید

تصاویرِ هیپی‌های ایرانی به گاردین رسید

تصاویرِ هیپی‌های ایرانی به گاردین رسید

تصاویرِ هیپی‌های ایرانی به گاردین رسید

منبع: آفتاب‌نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    دیت دولت فخیمه درد نکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها