رای بدوی پرونده مرگ کودک ۴ ساله ساوجی صادر شد

رئیس نظام پزشکی شهرستان ساوه از صدور رای بدوی پرونده مرگ کودک ۴ ساله ساوجی خبر داد.

رای بدوی پرونده مرگ کودک ۴ ساله ساوجی صادر شد

دکتر حسین میران‌زاده اظهار کرد: شب گذشته جلسه هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی پزشکان به صورت ویژه برای رسیدگی به پرونده مرگ محمدامین رضایی با حضور ۹ نفر از اعضای هیات انتظامی نظام پزشکی از جمله یکی از قضات دادگستری شهرستان تشکیل و پس از بحث و بررسی چهار ساعته و بررسی تمامی ابعاد و جوانب، منتج به صدور رای شد.

وی افزود: با توجه به عدم کالبدشکافی و عدم تعیین علت تامه فوت این کودک، اطلاعات قطعی از روند سیر بیماری در دست نیست.

ولی بر اساس شواهد موجود و مستندات منعکس شده در پرونده، سه نفر از کارکنان درمان مقصر شناخته شدند.

رئیس نظام پزشکی ساوه اظهار کرد: احکام صادره در خصوص مقصرین این پرونده پس از طی مراحل قانونی و در صورت قطعیت رای صادره اجرا خواهند شد.

گفتنی است، انتشار خبر فوت یک کودک ۴ ساله در ۱۷ فروردین ماه سال جاری در اثر قصور پزشکی در بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه در فضای مجازی، بازتاب‌های فراوانی داشت.

در این اخبار از قول خانواده این کودک ادعا شده بود که فرزند آنها به دلیل تزریق اشتباه جان خود را از دست داده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و رئیس نظام پزشکی ساوه صحت و سقم این ادعا را در دو گفتگوی جداگانه بررسی کرد و گفتگوشوندگان هرگونه اظهار نظر در خصوص قطعیت خطای پزشکی صورت گرفته در مرگ محمدامین چهار ساله را منوط به تحقیقات تکمیلی و بررسی دقیق دانستند.

پس از آن، رئیس بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه نیز با صدور پیامی اعلام کرد که این بیمارستان به انتظار تشکیل جلسات و کمیته‌های دانشگاهی و بررسی علمی، قانونی و پزشکی فوت کودک محمد امین خواهد نشست.

در این میان در ۲۴ فروردین ماه سال جاری پدر محمدامین شرح ماوقع را تشریح کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    خانواده ایشون متوجه داروی اشتباه شدن که شاکی شدند ایا از این موارد کم پیش امده؟چرا کسی ناظر بر کار پزشکان نیست گرچه همه جا همه چیز بدون برنامه هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها