موزه منطقه‌ای خلیج فارس در بوشهر‌ راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر تا شهریور ماه گفت: موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر با ۱۵ گالری با سرمایه گذاری ۶۱ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

موزه منطقه‌ای خلیج فارس در بوشهر‌ راه‌اندازی می‌شود

محمدحسین ارسطوزاده صبح امروز در بررسی روند اجرای موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه میراث فرهنگی یک ملت برخواسته از تاریخ، ارزش‌ها و مواریث فکری، فرهنگی و هنری آن ملت است اظهار داشت: تبلور شعور فرهنگی و آرمان‌های ملی مردم ایران را می‌توان در میراث فرهنگی آن خلاصه کرد.

وی با بیان اینکه شناخت صحیح از فرهنگ میراثی می‌تواند موجبات تقویت هویت ملی را هرچه بیشتر فراهم کند گفت: تقویت هویت جمعی، مبتنیِ بر شناخت کافی از قلمرو سرزمینی می‌تواند عامل مهمی در راه پیشرفت و توسعه ایران زمین تلقی شود .

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: موزه و موزه‌داری به عنوان ویترین و نماد فرهنگ گذشته محسوب می‌شود و از مسیر میراث فرهنگی زمینه تعاملات و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در عرصه‌های گوناگون فراهم می شود.

ارسطوزاده با گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها و با بیان اینکه موزه‌ به عنوان نماد هویت و تاریخ هر منطقه و کشور محسوب می‌شوند اظهار داشت: استان بوشهر با تمدن چندهزار ساله در ابعاد ابنیه تاریخی، میراثی و آثار معنوی، صنایع دستی و فرهنگ مردم از جایگاه بالایی در کشور و منطقه خلیج فارس برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای شش موزه است خاطرنشان کرد: با توجه به جذابیت‌های فرهنگی، میراثی، طبیعی، ابنیه تاریخی و گردشگری تاکنون شش موزه‌ها در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر تصریح کرد : موزه‌های منطقه‌ای خلیج فارس ، مردم شناسی، تاریخ پزشکی، تجارت دریایی، موزه موسیقی و موزه رییسعلی دلواری از جمله موزه‌های ششگانه استان بوشهر هستند که بخش اعظمی از حفاظت و معرفی تاریخ استان را به عهده دارند.

ارسطوزاده از برنامه ریزی برای راه‌اندازی 3 موزه دیگر در استان خبر داد و گفت: در کنار آماده سازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 3 موزه در دشتستان، سیراف و بردستان انجام شده است تا به ظرفیت موزه‌ای استان اضافه شود.

وی بیان کرد: موزه‌ها هویت فرهنگی و تاریخی هر منطقه هستند و می‌توانند معرف خوبی برای شناساندن یک جامعه به بازدید کننده باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از وجود 2 هزار اثر تاریخی در مخازن امین اموال استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این آثار در موزه منطقه‌ای خلیج فارس ساماندهی و طبقه بندی و با مرور زمان به نمایش گذاشته می‌شود و برخی آثار از موزه ملی هم جمع آوری شده که به ظرفیت نمایشی موزه اضافه می‌کند.

ارسطوزاده با بیان اینکه موزه منطقه‌ای خلیج فارس در آینده نزدیک افتتاح می‌شود مساحت این موزه را حدود 3 هزار و 300 مترمربع دانست و بیان کرد: برای تکمیل موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر 38 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر تا شهریور ماه گفت: موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر با 15 گالری با سرمایه گذاری 61 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها