مانور نظامی کره جنوبی به تاخیر افتاد

وزارت دفاع کروه جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد، این کشور تصمیم گرفته مانور دریایی را که قرار بود طی روزهای پیش‌ رو برگزار شود، به تاخیر بیندازد.

مانور نظامی کره جنوبی به تاخیر افتاد

قرار بود ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی کره جنوبی روز سه شنبه در سواحل جنوب شرق این کشور مانوری با آتش واقعی برگزار کنند که شامل به کار گیری تجهیزاتی مانند موشک های بالستیک، کشتی های جنگی و جت‌های جنگنده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی اما تصمیم گرفت که این مانور را به تاخیر بیندازد و این اقدام با گمانه زنی‌هایی درباره نگرانی مقامات کره جنوبی از اعتراض کره شمالی نسبت به این مانور همراه شد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی امروز در نشستی خبری اظهار کرد: ما طی سال مانورهای گوناگونی برای تقویت انسجام ارتش انجام می دهیم اما این بار تصمیم گرفتیم که به دلیل وضعیت نامساعد جوی این مانور را به تاخیر بیندازیم.

این سخنگو همچنین درباره گزارش رسانه ها مبنی بر تاخیر در برگزاری این مانور به دلیل نگرانی از واکنش کره شمالی ابراز تاسف کرد.

او در این باره گفت: چندین رسانه این خبر را به گونه‌ای گزارش کرده‌اند که مسائل دیگری موجب این تصمیم شده است که روند تصمیم گیری ما را تحریف می کند.

این سخنگو از رسانه ها خواست به "نگرانی های امنیتی بی مورد" دامن نزده و اعتماد عمومی به ارتش را تخریب نکنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها