جزئیات برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌های علمی‌کاربردی خراسان رضوی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: تا 17 خرداد تعداد جلسات دروس نظری به حد نصاب خود می‌رسد، از زمان باقیمانده بیشتر برای برگزاری دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی به صورت فشرده استفاده خواهیم کرد.

جزئیات برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌های علمی‌کاربردی خراسان رضوی

مرتضی تشکری در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از 17 خرداد ماه، اظهار کرد: ما قبل از خبر بازگشایی دانشگاه‌ها، از ستاد کرونای استان درخواست کرده بودیم تا در شهرستان‌های سفید به ما مجوز دهند دروس عملی و کارگاهی را برگزار کنیم که هنوز پیگیر هستیم تا پاسخ آن را بگیریم.

وی افزود: برنامه ما این است که اگر امکان این را داشته باشیم، زودتر از 17 خرداد در مناطق و شهرستان‌هایی که سفید اعلام می‌شوند، دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی را برگزار کنیم.

اگر هم به 17 خرداد موکول شود، کلاس‌های نظری را که به صورت مجازی و آنلاین برگزار کردیم، تا آخر ترم تاکید داریم که مراکز آموزشی دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی را برگزار کنند. در مرداد ماه نیز امتحانات پایان ترم این دروس برگزار شود.

تشکری بیان کرد: تا 17 خرداد تعداد جلسات دروس نظری به حد نصاب خود می‌رسد، بنابراین از زمان، بیشتر برای برگزاری دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی خود به صورت فشرده استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: کلاس‌های علمی ما پرجمعیت نیستند، اگر پرجمعیت باشند، باید تعداد را به 10 نفر تقسیم کنند تا فاصله فیزیکی دانشجویان در محیط آزمایشگاه و کارگاه رعایت شود.

پروتکل‌های بهداشتی نیز برای ضد عفونی سطوح انجام شده و موارد بهداشتی و پوشیدن ماسک در محیط سربسته رعایت می‌شود. ضوابط بهداشتی برای دروس عملی میدانی نیز باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بازگشایی دانشگاه اساتید باید حضور داشته باشند. مدرسان ما استخدام مراکز نبوده و حق‌التدریسی هستند، بنابراین باید بر اساس دروس آزمایشگاهی و کارگاهی حضور یابند و حق‌التدریس آنها نیز بر اساس حضور آن‌ها پرداخت می‌شود.

حضور دانشجویان در کلاس‌های عملی نیز صد در صد الزامی است. دانشجویان و مدرسان از زمانی که بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام شد، از باقیمانده ترم باید استفاده کنند تا این ترم را نیز با کیفیت خوبی به پایان ببرند.

تشکری با بیان اینکه امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود، عنوان کرد: از ترم گذشته امتحانات برخی دروس عمومی و مهارت‌های مشترک به صورت متمرکز کشوری برگزار می‌شود، سوالات به صورت سراسری و متمرکز طراحی و آزمون همزمان سراسری در کل کشور برگزار می‌شود که اگر شرایط مناسب باشد، آن آزمون‌ها نیز به صورت حضوری برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها