معاون خدمات شهر شهرداری کرج:

برخی افراد به صورت شبکه‌ای از کودکان برای تکدی‌گری استفاده می‌کنند

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: متاسفانه از آنجایی که سایر دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان در این زمینه همکاری لازم را ندارند، متکدیانی که هر روز جمع آوری می‌شوند تا ساعت ۱۰ شب نگه داشته و باز رها می‌شوند.

برخی افراد به صورت شبکه‌ای از کودکان برای تکدی‌گری استفاده می‌کنند

علی اصغر همتی با بیان اینکه سیکل معیوب ساماندهی متکدیان کرج باعث شده تعداد آنها روز به روز افزایش یابد، اظهار کرد: طبق قانون شهرداری تنها وظیفه ایجاد مجتمع اردوگاهی برای انتقال متکدیان و جمع آوری این افراد را به عهده دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۷۰ متکدی از سطح شهر جمع آوری و جهت ساماندهی به مجتمع اردوگاهی شیخ آباد یا مجموعه الغدیر منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه از آنجایی که سایر دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان در این زمینه همکاری لازم را ندارند، متکدیانی که هر روز جمع آوری می‌شوند تا ساعت ۱۰ شب نگه داشته و باز رها می‌شوند چون ظرفیت این مراکز محدود است و امکان نگهداری طولانی مدت از آنها وجود ندارد.

وی توضیح داد: تعداد زیادی از این متکدیان اتباع خارجی هستند به طوری که برخی از آنها مستقیماً به کرج می‌آیند تا بتوانند بدون دردسر تکدی‌گری کنند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی افراد به صورت شبکه‌ای از کودکان و نوجوانان برای تکدی گری سوء استفاده کرده و صبح آنها را در چهارراه‌ها پیاده و شب جمع‌آوری می‌کنند، اگر همکاری دستگاه های متولی ساماندهی متکدیان بیشتر شود، ساماندهی این وضعیت آشفته در کرج کار چندان سختی نیست.

همتی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری طبق وظیفه خود در تلاش است چهار راه‌ها را برای متکدیان ناامن کند و با استفاده از یک دستگاه ون سرکشی مداوم اجازه فعالیت بی درسر را از متکدیان گرفته است.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: باید هماهنگی بیشتری با متولیان ساماندهی متکدیان صورت بگیرد تا شهرداری مجبور به رها سازی متکدیانی که هر روز جمع آوری می‌کند نشود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها