انتقال آب از حوزه ارس برای تأمین آب شرب مورد تأیید ما نیست/ مدارس طبیعت قابلیت ایجاد یک و نیم میلیون شغل را در کشور دارند

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب از حوزه ارس با هدف تأمین آب شرب باید توجیه مناسبی داشته باشد که از نظر ما مورد تأیید نیست.

انتقال آب از حوزه ارس برای تأمین آب شرب مورد تأیید ما نیست/ مدارس طبیعت قابلیت ایجاد یک و نیم میلیون شغل را در کشور دارند

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، محمد درویش عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل که در اداره‌کل محیط زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: انتقال آب از حوزه ارس با هدف تأمین آب شرب باید توجیه مناسبی داشته باشد که از نظر ما مورد تأیید نیست.

وی اضافه کرد: متخصصان محیط زیست هرگونه تغییر در نظام هیدرولوژیک را اقدامی نامبارک، غیر‌علمی و دارای تبعات منفی برای انسان‌ها قلمداد می‌کنند و تصمیماتی که در این حوزه گرفته می‌شود باید به دور از نگاه حوزه‌ای و جغرافیای استانی باشد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: 3 طرح انتقال آب در استان اصفهان و تجربه‌های اینچنین در کشور همه با شکست مواجه شده و هیچ‌یک از این طرح‌ها نتوانسته است درصدی از مشکلات این مناطق را حل کند.

درویش توضیح داد: انتقال آب ارس به استان آذربایجان شرقی و مباحثی که در این خصوص در حال مطرح شده است نه تنها از لحاظ زیست محیطی بلکه از نظر پدافند غیر عامل نیز اقدام نادرستی است و در مواقع بحرانی می‌تواند برای منطقه مشکل‌آفرین باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست مطرح کرد: تاکنون 55 مدرسه طبیعت در سطح کشور تشکیل و سبب اشتغال 800 نفر در این حوزه شده است که این مدارس در صورت توجه کامل به ظرفیت آن می‌تواند یک و نیم میلیون فرصت اشتغال در سطح کشور ایجاد کند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تشریح کرد: تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح کشور در حوزه محیط زیست، در 4 سال گذشته بیش از دو برابر شده است و امیدواریم با برنامه‌های آموزشی در این حوزه کیفیت فعالیت این سمن‌ها نیز در آینده افزایش یابد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها