7500درخت کهن چهارمحال و بختیاری خاکستر شد

رئیس جهادکشاورزی شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری، تعداد درختان مثمر و کهن خاکستر شده در آتش سوزی جمعه گذشته را 7 هزار و 500 اصله از درختان بارور آلوچه، گردو و بادام عنوان کرد.

7500درخت کهن چهارمحال و بختیاری خاکستر شد

باقر باقری قهفرخی ظهارکرد: طبق برآورد کارشناسان جهادکشاورزی، 25هکتار از باغات مثمر در آتش سوخت که به طور میانگین در هر هکتار 400 اصله درخت آلوچه و 100 اصله گردو و بادام کهن و مثمر وجود داشت.
وی خسارت ناشی از آتش سوزی را 20 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: به دلیل شدت سوختگی، تنها حذف و جایگزینی نهال برای احیای باغات ممکن است.
وی مدیریت ضعیف بهره برداران در جمع آوری برگ و شاخه های خشک و تمیز نکردن آبشخور باغات حادثه دیده را علت گستردگی آتش سوزی اعلام کرد و گفت: شدت باد پاییزی و سخت گذر بودن مسیر دسترسی به آتش از دیگر عوامل در شدت آتش سوزی بوده است.
وی آتش سوزی را در مناطق و مزارع 'درازدره '، مزارع بر'آفتاب چنینه' ، 'نسرم چنینه' و 'قاراقولاق' عنوان کرد که بگفته وی بیش از 5 کیلومتر از حد فاصل شهر بن تا روستای بابا پیراحمد طعمه حریق شد.
به گزارش ایرنا، ظهر جمعه بخشی از باغات شهرستان بن طعمه حریق شد که این آتش سوزی تا پاسی از شب نیز ادامه داشت، اما در نهایت 150 نفر از نیروهای امدادی، خدماتی و مردمی آتش را مهار کردند.
شهرستان بن 2 هزار و 707 هکتار باغ دارد که 7 درصد مجموع باغات استان چهارمحال و بختیاری را شامل می شود و بخش وسیعی از این باغات به محصولاتی از جمله هلو، گردو و بادام اختصاص دارد.
شهر بن 20 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها