وزیر ارشاد: 8 سال دفاع مقدس این فرصت برای گفت وگو با جهانیان است

سید عباس صالحی روز گذشته در نشست هم اندیشی با هنرمندان عرصه دفاع مقدس گفت: فلسفه این نشست با این نگاه است که هنرمندان در شاخه های به ظاهر متفاوت اما با دغدغه های مشترک، پیوندها و ارتباطات عمیقی پیدا کنند تا به این واسطه فضای هم افزایی برای خلق آثار جدید و نو ایجاد شود.

وزیر ارشاد: 8 سال دفاع مقدس این فرصت برای گفت وگو با جهانیان است

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایلنا، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عرصه دفاع مقدس که دیروز چهارشنبه (دوازدهم تیرماه) در باغ زیبا برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه این نشست با این نگاه است که هنرمندان در شاخه های به ظاهر متفاوت اما با دغدغه های مشترک، پیوندها و ارتباطات عمیقی پیدا کنند تا به این واسطه فضای هم افزایی برای خلق آثار جدید و نو ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه پیوند اهالی ادبیات و سینما همواره اتفاقات مثبت و جدیدی به وجود آورده است گفت: شاهدیم حوزه ادبیات با داستان های کوتاه و بلند پیوند خورده و توانسته ایم آثاری در خور شان نام دفاع مقدس تولید کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تاثیرات هنر در حوزه های تاریخی، اجتماعی، اقوام ایرانی و مقابله با پیشگیری آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: پیوند گونه های مختلف هنری قطعا می تواند به استفاده مناسب برای حوزه هایی که اشاره شد کمک کند.

وی تاکید کرد: این نشست که نخستین همفکری اهالی فرهنگ و رسانه در حوزه های مختلف بود سخنان بسیاری در حوزه دفاع مقدس و دغدغه هنرمندان برای جوانان نسل سوم و چهارم کشورمان بر زبان جاری شد بنابراین باید یاد بگیریم برای خودمان فیلم نسازیم و شعر و موسیقی و تئاتر اجرا نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرخاکی‌های بسیاری در حوزه دفاع مقدس وجود دارد تاکید کرد: جنگی به وسعت هشت سال که در قرن بیستم و بعد از جنگ ویتنام بزرگترین جنگ بود اتفاق افتاده است بنابر این انقدر ظرفیت و زیرخاکی‌هایی دارد که می‌توان آثار بسیاری از آن برای تمامی هنرهای ما داشته باشد بنابراین باید به هنرمندانمان اجازه دهیم تا به این زیرخاکی ها چنگ بزنند و صداها و طعم های تازه را به ما بچشانند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها