باج خواهی هکرها از ترامپ برای عدم انتشار اسناد و اطلاعات حساس از او

گروهی از مجرمان سایبری در پُستی، اظهار کرده‌اند که اسنادی را درباره دونالد ترامپ به دست آورده و تهدید کرده‌اند که اگر ۴۲ میلیون دلار به آنان پرداخت نشود، این اسناد و اسناد هک شده دیگری را منتشر خواهند کرد.

باج خواهی هکرها از ترامپ برای عدم انتشار اسناد و اطلاعات حساس از او

طبق گزارش مجله "ورایتی" که پست مجازی این گروه را در دارک وب (سایت‌هایی که برای عموم قابل مشاهده است اما توسط آی‌پی‌های مخفی سرور اجرا می‌شوند) مشاهده کرده، این مجرمان، شرکت "Grubman Shire Meiselas & Sacks" را که یک شرکت حقوقی بزرگ فعال در زمینه سرگرمی و رسانه است، هک کرده و مجموعه‌ای از اسناد را درباره دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شماری از هنرمندان به دست آورده است.
به گزارش پایگاه خبری هیل، این هکرها از حملات باج افزاری استفاده می‌کنند که شبکه‌ای را مسدود کرده و برای بازگرداندن امکان دسترسی به آن درخواست پول می‌کند.
این گروه در پست خود نوشته است: نفر بعدی که اسناد مربوط به او را منتشر خواهیم کرد، دونالد ترامپ است. رقابتی انتخاباتی در جریان است و ما اسرار ناخوشایند زیادی از او پیدا کرده‌ایم.
گزارش شده که این گروه مهلتی یک هفته‌ای برای انتشار این اسناد تعیین کرده و افزوده است: خطاب به شما رای دهندگان، ما می‌توانیم بگوییم که پس از انتشار این اسناد دیگر خواستار دیدن او به عنوان رییس جمهور نخواهید بود.
این گروه مدرکی از در دست داشتن اسنادی درباره ترامپ ارائه نکرده اما طی روزهای گذشته اسنادی را درباره لیدی گاگا منتشر کرده است.
کاخ سفید و اف بی آی در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.
این شرکت حقوقی در بیانیه‌ای اظهار کرد، با اف بی آی در تماس بوده و هیچ باجی پرداخت نکرده است. این گروه اما ادعا کرده که ۳۶۵ هزار دلار در ارتباط با حمله‌اش به این شرکت دریافت کرده است.
شرکت "Grubman Shire Meiselas & Sacks" در بیانیه‌ای اظهار کرده: ما توسط کارشناسان و اف بی آی مطلع شدیم که مذاکره با تروریست‌ها و باج دادن به آنها نقض قوانین کیفری فدرال است. حتی زمانی که باج هنگفتی به مجرمان پرداخت می شود، آنان معمولا باز هم اسناد خود را منتشر می کنند.
شرکت امنیت سایبری "Emsisoft" مستقر در نیوزیلند اظهار کرده که این حمله از سوی گروهی موسوم به "REvil" که به نام

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها