ابتلای 15 نفر به کرونا در نجف آباد خاش بر اثر شرکت در مراسم ترحیم

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۵ نفر از مردم نجف آباد خاش بر اثر شرکت در مراسم ترحیم یکی از اهالی روستا به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

ابتلای 15 نفر به کرونا در نجف آباد خاش بر اثر شرکت در مراسم ترحیم

دکتر مجید سرتیپی با حضور در منطقه نجف آباد خاش با اشاره به اینکه در پی این اتفاق نظارت های بهداشتی ودرمانی در سطح منطقه تشدید یافته است، خاطر نشان کرد: تعداد 15 مورد بیمار مثبت کرونا بر اساس نتایج آزمایشگاهی تا این لحظه گزارش شده و قطعا موارد مثبت آزمایشگاهی در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برنامه های پیشگیرانه بصورت جدی در این منطفه اجرایی خواهد شد افزود: مردم استان در صورت همکاری و رعایت توصیه های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات، شاهد مواردی این چنین نخواهیم بود.

وضعیت نجف آباد خاش بحرانی است، مردم از ترددهای غیر ضروری در سطح منطقه خودداری کنند.

مهندس عبدالرزاق پاکزاد، مسئول ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: در پی افزایش موارد جدید و ناگهانی در منطقه نجف آباد خاش و به منظور کنترل بحران و به دلیل جلوگیری از انتشار کرونا در سطح سایر مناطق و با هماهنگی فرمانداری و شوراهای محلی تصمیم گرفته شد تا سریعا برنامه جداسازی افراد سالم از افراد مشکوک و بیماران قطعی با راه اندازی دو نقاهتگاه ویژه زنان و مردان اجرایی شود.

عبدالرزاق پاکزاد ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا برای اولین بار شیوع بیماری کرونا در این حد و اندازه از سطح مناطق روستایی استان گزارش می گردد و تأکید در حال حاضر بر عدم تجمع و رفت و آمدها در سطح این منطقه و رعایت اصول پیشگیرانه بهداشتی است.

مسئول ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم خواست هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند تا شاهد افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کرونا نباشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    عقل که در سر نباشد جان در عذاب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها