نفت بالاخره بالا رفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۵۸درصد رشد به ۳۱ دلار و ۳۱ سنت رسید.

نفت بالاخره بالا رفت

به دنبال پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر آغاز کاهش ذخایر نفتی در نیمه دوم امسال قیمت نفت امروز نیز همچون دیروز شاهد افزایش قیمت بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۵۸ درصد رشد به ۳۱ دلار و ۳۱ سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد رشد ۷ درصدی بود. قیمت نفت برنت پس از دو هفته متوالی افزایش در این هفته تقریبا ثابت بوده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز به ۲۷ دلار و ۵۶ سنت رسید. دیروز نفت خام آمریکا شاهد رشد ۹ درصدی بود. نفت خام آمریکا در آستانه ثبت رشد سومین رشد هفتگی به میزان بیش از ۱۰ درصد قرار دارد.

نفت بالاخره بالا رفت

قیمت‌ها پس از آن افزایش یافت که نشانه‌های بیشتری از کاهش تولید نفت در میان اعضای گروه اوپک پلاس پدیدار شد. اما بازار همچنان به شکل محتاطانه‌ای حرکت می‌کند، زیرا جهان هنوز فاصله زیادی با مهار ویروس کرونا دارد و به تازگی در برخی کشورهایی که محدودیت‌های اجتماعی را کاهش داده‌اند مواردی از ابتلای خوشه‌ای مشاهده شده است.

موسسه‌ ای ان زد در یادداشتی نوشت: «همچنان ریسک اوج گیری مجدد ابتلا به کووید ۱۹ وجود دارد و علامت سوال‌هایی در مورد نحوه اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس مطرح است.»

در همین حال و همزمان با رشد آهسته تقاضا برای نفت به دلیل کاهش محدودیت‌های اجتماعی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که انتظار دارد میزان ذخایر نفت خام جهان در نیمه دوم امسال حدود ۵.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم حاکی است میزان ذخایر نفت خام این کشور برای اولین بار در ۱۵ هفته گذشته کاهش یافته و با ۷۴۵ هزار بشکه افت به ۵۳۱.۵ میلیون بشکه رسیده است. کاهش تولید نفت و افزایش نسبی تقاضا موجب سرعت گرفتن روند کاهش ذخایر در هفته‌های آینده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها